printlogo


کد خبر: 221183تاریخ: 1399/4/10 00:00
فدراسیون کشتی به دنبال دریافت مجوز برای بازگشایی سالن‌ها
لیگ از مرداد استارت می‌خورد؟

این روزها فدراسیون کشتی در حال نامه‌نگاری با نهادهای مربوط برای از سر‌گیری رسمی فعالیت‌های کشتی‌گیران و بازگشایی سالن‌های کشتی است. در حالی که لیگ برتر فوتبال در روزهای گذشته از سرگرفته شده و بازی‌ها طبق برنامه در حال پیگیری است، هنوز ستاد مقابله با کرونا با شروع دوباره فعالیت‌های خیلی از رشته‌های ورزشی موافقت نکرده و کشتی نیز یکی از همین رشته‌هاست.
هر چند کشتی‌گیران در سراسر ایران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات‌شان را به صورت انفرادی دنبال می‌کنند اما هنوز سالن‌های کشتی اجازه فعالیت رسمی ندارند، در حالی که سازمان لیگ فدراسیون کشتی پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد مردادماه استارت لیگ برتر آزاد و فرنگی را بزند. در همین رابطه فدراسیون کشتی نامه‌نگاری و پیگیری‌های لازم را داشته است تا بتواند مجوز لازم را برای آغاز فعالیت دوباره سالن‌های کشتی و در پی آن برگزاری لیگ برتر از وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا بگیرد. سیدجلال عسگری، دبیر فدراسیون کشتی با اعلام این خبر به تسنیم گفت: در این مدت پیگیر بودیم که بعد از مدتی نسبتاً طولانی سالن‌ها دوباره بازگشایی شوند، ضمن اینکه برگزاری لیگ برتر برای کشتی‌گیران و مربیان حائز اهمیت است و دنبال این هستیم که اگر ستاد مقابله با کرونا و وزارت ورزش مجوز لازم را بدهند و سلامت ورزشکاران به خطر نیفتد، لیگ را از مردادماه استارت بزنیم. در این رابطه مکاتبات لازم را داشتیم و منتظریم آنها جواب دهند. کشتی جزو آخرین رشته‌هایی است که اجازه بازگشایی خواهد گرفت، چون ورزشی تن به تن است. حالا باید دید چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ می‌شود. 
 
* بازار بزرگ ایران ۱۲ کشتی‌گیر جذب کرد
خبر دیگر از کشتی اینکه مسؤولان تیم بازار بزرگ ایران قرارداد ۱۲ کشتی‌گیر را برای شرکت در لیگ برتر کشتی آزاد ثبت کردند. بعد از شروع رسمی ثبت قرارداد کشتی‌گیران در سازمان لیگ، تیم کشتی آزاد بازار بزرگ ایران با حضور کیومرث محرابی، پژمان درستکار و داوود رخش‌خورشید قرارداد 12 کشتی‌گیر مدنظر خود را در سازمان لیگ به ثبت رساند. بازار بزرگ ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر کشتی آزاد، دیروز با کشتی‌گیرانی همچون رضا اطری، مجید داستان، امیرحسین مقصودی، بهنام احسان‌پور، پیمان یاراحمدی، میثم نصیری، امیرحسین حسینی، احمد بذری، کامران قاسم‌پور، محمدجواد ابراهیمی، مجتبی گلیج و محمدحسین محمدیان قرارداد امضا کرد تا استارت رسمی خود را برای حضور در لیگ برتر کشتی سال 99 بزند. از میان 12 کشتی‌گیری که دیروز توسط بازار بزرگ ایران جذب شدند، 2 کشتی‌گیر سهمیه ملی‌پوش به حساب می‌آمدند. با توجه به ملاک قرار دادن مسابقات جهانی 2019 رضا اطری و بهنام احسان‌پور جزو سهمیه‌های ملی‌پوش تیم بازار بزرگ ایران هستند و این تیم می‌تواند یک ملی‌پوش دیگر هم جذب کند. 
 

Page Generated in 0/0065 sec