printlogo


کد خبر: 221192تاریخ: 1399/4/10 00:00
فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه عنوان کرد
قتل 6 فرزند شیخ زکزاکی

«محمد‌ابراهیم زکزاکی» از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» انجام شد، به جنایاتی اشاره کرد که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده‌ است. وی در این مصاحبه تصریح کرد دولت نیجریه 6 فرزند شیخ زکزاکی را کشته است و هم‌‌اکنون تنها 3 فرزند او زنده هستند. 
محمد‌ابراهیم در ارتباط با روند پرونده پدرش توضیح داد: «سال گذشته (2019) قاضی پرونده به دلیل انجام مسؤولیت رسیدگی به مسائل انتخاباتی در دادگاه، از پرونده شیخ زکزاکی دور شد. در همین دوران تیم حقوقی [پدرم] درخواست مرخصی پزشکی برای هند را ارائه کردند. بعد از بازگشت والدینم از هند، «گیدئون کوراده» قاضی پرونده مجدداً مسؤول رسیدگی به پرونده شد». 
وی ادامه داد: «در حین تشکیل اولین جلسه دادگاه، تیم حقوقی [شیخ زکزاکی] به قاضی اعتراض کردند که دسترسی آنها به موکلان‌شان محدود شده است. به همین دلیل، قاضی به سرویس امنیت نیجریه (DSS) دستور داد والدین مرا تحویل مسؤولان زندان دهند و این دستور به سرعت اجرا شد. در حال حاضر، به واسطه شیوع «کووید-19»، دادگاه تمام درخواست‌های رسمی را که قاضی باید در این پرونده پیش می‌برد، نادیده گرفته است». محمدابراهیم زکزاکی درباره آخرین باری که پدرش را دیده است، گفت: «من چند هفته پیش او را در زندان کادونا ملاقات کردم». وی درباره محور گفت‌وگوهای خود با پدرش گفت: «به او درباره تحولات فعلی اطلاعاتی دادم، زیرا او هیچ دسترسی به اخبار جهان بیرونی ندارد و او نیز درباره نیازهای شخصی و بهداشتی و درمانی خود گفت. به او درباره تولدها و مرگ‌و‌میرهای جدید در خانواده و عزیزان گفتم. آنها به من اجازه ندادند به طور همزمان با او و مادرم ملاقات کنم». محمدابراهیم زکزاکی درباره وضعیت سلامت والدینش در آخرین باری که آنها را ملاقات کرد، گفت: «وقتی ارتش نیجریه در دسامبر 2015 به ما حمله کرد، پدر و مادرم متحمل جراحات مختلفی ناشی از اصابت گلوله شدند. پدرم یک چشم خود را از دست داد و چشم دیگرش نیز بشدت آسیب دید و بینایی وی را تا حدی تحت تأثیر قرار داد که در حال حاضر به عینکی با ضخامت لنز بیش از 10 و همچنین ذره‌بین برای مطالعه نیاز دارد. او همچنین زمانی که در اختیار سازمان امنیتی نیجریه بود، 2 بار سکته کرد و طبق گفته پزشکانی که آزمایشاتی را روی او انجام داده‌اند، آثاری از مسمومیت با سرب و کادمیوم در خونش مشاهده شده است. اینها نتیجه ترکش‌هایی است که در سر و دست چپ وی وجود دارد».

Page Generated in 0/0072 sec