printlogo


کد خبر: 221202تاریخ: 1399/4/10 00:00
اخبار

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد
تأمین ودیعه و اجاره مسکن نیازمندان
بنیاد مستضعفان به مستأجران کمک می‌کند. رئیس بنیاد مستصعفان از پرداخت ٢٣٠ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی برای تأمین ودیعه مسکن نیازمندان و مددجویان خبر داد. سیدپرویز فتاح در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گزارشات دریافتی از سطح جامعه و با توجه به فشار روی اقشار ضعیف بویژه در پرداخت رهن و اجاره سرسام‌آور مسکن، بنیاد مستضعفان به 2 نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در این ‌باره کمک کرده است. وی با اشاره به اینکه تأمین این مبلغ برای سازمان‌های کمیته امداد و بهزیستی سخت است، اظهار کرد: هفته پیش مسؤولان این 2 نهاد را دعوت کردیم و طی بررسی‌های آماری گفته شد که شرایط سختی برای تأمین ودیعه مسکن مددجویان و مراجعان موردی دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این حوزه هم کمک کنیم. رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هم برای ودیعه مسکن و هم پرداخت اجاره مسکن افراد تحت پوشش و نیازمندان از طریق این 2 نهاد اقدام خواهد شد، تصریح کرد: در بخش ودیعه مسکن ١۵٠ میلیارد تومان از طریق بهزیستی و کمیته امداد بدون کارمزد و به صورت فوری هم در شهر و هم در روستا پرداخت می‌شود. فتاح افزود: در بخش اجاره هم ٨٠ میلیارد تومان بلاعوض و به صورت نقد به حساب 2 سازمان واریز می‌شود که سازو‌کار و نحوه تخصیص این اعتبارات با این 2 نهاد و بر اساس شرایط و ضوابط آنهاست. وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان این پول را در صندوق قرض‌الحسنه امداد قرار می‌دهد و طبق دستورالعمل تهیه شده پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همچنین اجازه داده شده تا به مراجعان نیازمند خارج از تحت پوشش این 2 نهاد هم کمک شود.
***
مرگ 3 نفر در جریان اطفای آتش‌ «بوزین و مره‌خیل» در کرمانشاه
اطفای حرق جنگل‌های کرمانشاه جان 3 نفر از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست را گرفت. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از فوت 3 نفر از دوستداران محیط‌زیست در جریان اطفای حریق منطقه حفاظت‌شده بوزین و مره‌خیل خبر داد. جلیل ‌بالایی اظهار کرد: به‌رغم چندین بار اطفای حریق منطقه حفاظت‌شده بوزین و مره‌خیل و اقدامات مراقبتی که انجام شد، متأسفانه آتش دوباره شعله‌ور شد و 3 نفر از دوستداران محیط‌زیست بر اثر وزش باد در آتش محاصره شده و جان خود را از دست دادند و تعدادی هم مصدوم شدند. وی ادامه داد: اقدامات نجات و انتقال مصدومان و متوفیان ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین از پیگیری استاندار برای اعزام بالگرد به منطقه خبر داد و افزود: به دلیل شرایط زمانی و هوا، اجازه عملیات پرواز از حیث فنی داده نشد. در جریان اطفای حریق این منطقه، متأسفانه مختار خندانی، یاسین کریمی و بلال‌ امینی از دوستداران محیط‌زیست جان خود را از دست دادند. آتش‌سوزی بر منطقه حفاظت‌شده بوزین و مره‌خیل از ظهر روز پنجشنبه (5 تیر) آغاز شد و همچنان ادامه دارد. 
***
اعطای وام 50 میلیون تومانی به «ترک‌کنندگان» مواد مخدر
معتادان ترک کرده وام 50 میلیونی می‌گیرند. معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌ مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از طریق صندوق ملی کارآفرینی برنامه‌ریزی شده 50 میلیون تومان وام با بهره کم به هر معتادی که ترک کرده و می‌خواهد دوباره شروع به کار کند، پرداخت شود. امیرحسین یاوری در گفت‌وگو با فارس گفت: تعداد مصرف‌کنندگان مستمر در جمعیت عمومی 15 تا 64 سال 2 میلیون و 802 هزار و 800 نفر است و تعداد مصرف‌کنندگان تفننی در جمعیت عمومی کشور نیز یک میلیون و 600 هزار نفر است. تنوع مواد مخدر خیلی زیاد است و بیش از ‌200 نوع مواد مخدر وجود دارد. وی افزود: در جمعیت عمومی بین 15 تا 64 سال به ترتیب خوزستان، گلستان، چهار‌محال‌و‌بختیاری، کرمان، فارس، خراسان شمالی، مرکزی، کرمانشاه و سیستان‌و‌بلوچستان بیشترین مصرف‌کننده مواد مخدر را دارند. یاوری افزود: از طریق صندوق ملی کارآفرینی برنامه‌ریزی شده تا 50 میلیون تومان به هر معتادی که ترک کرده و می‌خواهد دوباره شروع به کار کند وام با بهره بسیار پایین در درازمدت بدهیم. 
***
استرداد کلاهبردار میلیاردی به کشور
جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یک متهم به جرم کلاهبرداری، خیانت در امانت و پولشویی به کشور خبر داد. سردار کاظم مجتبایی با اعلام این خبر و تشریح جزئیات آن اظهار داشت: متهمی به جرم کلاهبرداری، خیانت در امانت و پولشویی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به کشور بازگردانده شد. وی افزود: این متهم بیش از 4 سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل ناجا بود و با درخواست اعلان قرمز از اینترپل جهانی، فرآیند تعقیب و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد. جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا ادامه داد: با توان، هوشمندی، اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی‌های دیپلماسی پلیس بین‌الملل ناجا با سازمان اینترپل جهانی و پلیس اینترپل سایر کشورها، بالاخره تعقیب متهم به نتیجه رسید و نامبرده شب گذشته به کشور بازگردانده شد. سردار مجتبایی گفت: میزان کلاهبرداری و خیانت در امانت این فرد از یک شرکت دولتی۱۲۰ میلیون درهم معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که با این پول‌ها، اقدام به ساخت‌و‌ساز در کشورهای دیگر کرده و به نوعی پولشویی هم مرتکب شده است.

Page Generated in 0/0063 sec