printlogo


کد خبر: 221206تاریخ: 1399/4/10 00:00
اخبار

سهام ۵۳۲ هزار تومانی ۱۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان شد
سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت به‌روز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان رسید. در پی صدور دستور آزادسازی سهام عدالت، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت اقدام به ارائه جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت مشمولان به‌ تفکیک شرکت‌های بورسی و ارائه تعداد و ارزش هر سهم آنها کرد. این سامانه دیروز به‌روزرسانی شده و مشمولان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین ارزش سهام عدالت خود که براساس قیمت‌های پایانی روز گذشته تهیه شده است آگاهی یابند. بر اساس این گزارش، کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آنها 532 هزار تومان است، در پایان معاملات روز گذشته ارزش سهام عدالت‌شان به 13‌میلیون و 789 هزار و 751 تومان رسیده است. این رقم طی 12 روز گذشته حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان رشد داشته است. 
***
پشت‌بام‌خوابی را تأیید نمی‌کنم
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر شایع شدن «پشت‌بام‌خوابی» یا «انبارخوابی» در تهران گفت: من این موضوع را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم؛ اصلاً امکان واگذاری اجاره‌ای پشت‌بام وجود ندارد. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با مهر افزود: در بخش مسکن به دلیل اقتصاد قابل ملاحظه‌ای که در آن وجود دارد، گرفتار چنین ادعاهایی هستیم به‌خصوص که هیچ مرجع رسمی ‌اعلام نکرده چند قرارداد اجاره پشت‌بام یا انبار به ثبت رسیده است. همچنین از نظر قانونی هم با توجه به اینکه پشت‌بام جزو مشاعات یک مجتمع مسکونی محسوب می‌شود و به همه واحدها تعلق دارد، امکان اجاره آن وجود نخواهد داشت. نمی‌توانیم چیزی که وجود خارجی ندارد را بفروشیم یا اجاره دهیم. محمودزاده یکی از تجربیات واگذاری واحدهای اجاری جمعی را راه‌اندازی گرمخانه‌ها در شهرداری تهران در سال‌های گذشته عنوان و اظهار کرد: ما موافق تأسیس چنین فضاهایی برای استراحت نیروهای کار در تهران که بدون همراهی خانواده به پایتخت کوچ کرده‌اند، هستیم تا بتوانند شب‌ها محل خواب مطمئن و ارزان داشته باشند. وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در برخی مناطق مرکزی و جنوبی تهران، بسیاری از خانه‌های بزرگ قدیمی ‌به پانسیون‌های غیررسمی‌ تبدیل شده‌اند؛ این اتفاق مشکلات اجتماعی عدیده‌ای خواهد داشت و با توجه به اینکه تعداد زیادی از آنها شناسنامه‌دار نیستند، مورد دغدغه خانواده‌هایی خواهد بود که فرزندان خود را برای تحصیل یا کار به تهران فرستاده و در این پانسیون‌ها مستقر شده‌اند. 
***
فروش مرغ بالاتر از ۱۵ هزار تومان ممنوع است
اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فروش مرغ بیشتر از کیلویی 15 هزار تومان تخلف است و واحد‌های متخلف با برخورد قاطع بازرسان اصناف، ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند. 
***
معاون وزیر اقتصاد: ایران گرفتار ابرتورم نخواهد شد
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تسهیلات مقابله با کرونا از محل کاهش نرخ سپرده قانونی تأمین شد، تأکید کرد استقراض از بانک مرکزی در سلسله‌‌مراتب تأمین مالی کسری بودجه از نگاه وزارت اقتصاد جایی ندارد. محمدعلی دهقان‌دهنوی در یادداشتی درباره استقراض دولت از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه نوشت: رشد نقدینگی در 3 ماه ابتدایی سال جاری هر چند به‌ طور ساختاری بالاست ولی در مقایسه با زمان‌های مشابه در سال‌های قبل، روند خیلی متفاوتی را نشان نمی‌دهد اما مهم‌تر اینکه بخش قابل توجه این افزایش نقدینگی ناشی از پرداخت تسهیلات بانکی بابت حمایت از معیشت خانوارها در شرایط کرونایی بوده است که نرخ یارانه‌ای آن از طریق کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌ها تأمین شده است. در ادامه این یادداشت تأکید شده است: استقراض از بانک مرکزی در سلسله‌مراتب تأمین مالی کسری بودجه از نگاه وزارت اقتصاد جایی ندارد و تمام تلاش‌ها بر آن است که از طریق اعمال مجموعه‌ای از 4 اولویت یادشده، از ناگزیرشدن در این مسیر دوری شود. معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد با خطای فاحش خواندن مقایسه اقتصاد کشور با اقتصادهایی که در معرض ابرتورم قرار گرفته‌اند، گفت: اقتصاد کشور ما دارای ظرفیت‌‎ها و ویژگی‌هایی است که امکان بروز ابرتورم را از آن دور می‌کند که از آن جمله می‌توان به سطح بسیار پایین بدهی خارجی (نزدیک به صفر)، سطح غیربحرانی بدهی داخلی و باور عمیق اقتصادی مبنی بر اجتناب از استقراض از بانک مرکزی و پولی کردن کسر بودجه در مجموعه اقتصادی دولت اشاره کرد. 
***
تعلیق 2500 کارت بازرگانی که هیچ ارزی به کشور بازنگرداندند
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اعلام قبلی هفتم تیرماه کارت بازرگانی ۲۵۰۰ صادرکننده‌ای که رفع تعهد ارزی آنها صفر بوده است تعلیق شد، حمید زادبوم با اشاره به تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی نداشته‌اند، گفت: تا پایان تیر‌ماه نیز کارت بازرگانی تولیدکنندگانی که صادرات داشته‌اند و رفع تعهد ارزی آنها صفر بوده تعلیق خواهد شد. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این ۲۵۰۰ صادرکننده چه مقدار از 5/27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات را که به کشور بازنگشته است به خود اختصاص می‌دهند، گفت: فعلا این موضوع را سازمان توسعه تجارت احصا نکرده اما قطعا اطلاعات مربوط به این موضوع در اختیار بانک مرکزی هست. وی با بیان اینکه ایران در زمینه تجارت با ناملایمات بسیار زیادی روبه‌رو است، گفت: هر کدام از کشورهای دنیا  اگر درگیر محدودیت‌ها و ناملایمات تجاری همچون ایران شوند قطعا شرایط به مراتب بدتری از ما خواهند داشت، به فرض مثال اگر سوئیفت برای یکی از کشورهای اروپایی بسته شود قطعا اقتصاد آن کشور قفل خواهد شد. 

Page Generated in 0/0081 sec