printlogo


کد خبر: 221255تاریخ: 1399/4/11 00:00
اخبار

پیکر شهید افغانستانی دفاع مقدس ‌در حرم مطهر رضوی آرام گرفت
مراسم خاکسپاری پیکر مطهر شهید نسیم افغانی روز گذشته در حرم منور رضوی برگزار شد. 
این مراسم در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار شد و با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی صرفا تعدادی از خدام آستان قدس رضوی در این مراسم شرکت کردند. لازم به ذکر است مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس که بتازگی در تفحص منطقه فکه پیدا شده است نیز عصر دوشنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برگزار شد. حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم با اشاره به زنده بودن شهدا بر اساس آیات قرآن کریم گفت: اکنون شاهد تاثیرگذاری شهدا بر جامعه هستیم و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم را تربیت کردند. وی ادامه داد: شهدای افغانستان در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم، هجرت را به همراه غربت با هم درآمیختند و با برداشتن مرزهای جغرافیایی در زمان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) شاهد رنگین‌کمان زیبایی از جامعه اسلامی‌ به مدد خون شهدای افغانستان، عراق و ایران خواهیم بود. شهید «نسیم افغانی» برطرف‌کننده کینه‌ای است که دشمنان اسلام با دسیسه در حال شکل دادن بین ۲ ملت ایران و افغانستان بودند. در این مراسم بیانیه‌ای از سوی خانواده شهدای افغانستانی خطاب به رهبر حکیم انقلاب قرائت شد که در آن از تدبیر معظم‌له برای به خاک سپاری شهید «نسیم افغانی» در حرم مطهر رضوی قدردانی کرده و بر تجدید بیعت خود با ولی امر مسلمین تاکید کردند. 
***
نامه خوئینی‌ها سبک و ناشیانه بود
نماینده قم در مجلس گفت: نامه خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب یک فرار به جلو و شگرد تبلیغاتی- انتخاباتی است که خیلی ناشیانه و سبک نوشته شد. علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از مشکلات ما در کشور اعتماد به لیبرال‌هاست که امام(ره) فرمودند ما اشتباه کردیم اول انقلاب به لیبرال‌ها اعتماد کردیم؛ صد رحمت به آن لیبرال‌ها. ما امروز با کسانی مواجهیم که همان ویژگی‌های لیبرال‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند اما با نقاب انقلابی‌گری و خط امام اهداف آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند و با این حرکت خط امام و مکتب امام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منکوب می‌کنند. این نامه یکی از این مصادیق است. وی تاکید کرد: این نامه در راستای ایجاد بلبشوی جدید در کشور بی‌تأثیر نیست و حتما اثرات مخرب خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهد داشت؛ فضای موجود محصول کار خودشان است و دولت مورد حمایت خودشان روی کار است، و این اقدامات سبب التهاب‌آفرینی بیشتر خواهد شد و البته حتما نزد اذهان و افکار ملت شریف ایران مشهود است. با این کارها آبروی نداشته خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر خواهند برد و به نوعی آسیب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشدید می‌کنند. 
***
دانیال‌زاده در دادگاه اکبر طبری:
سال ۹۵ به «حسین فریدون» رشوه دادم
متهم دانیال‌زاده در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: سال ۹۵ به حسین فریدون رشوه دادم. وی در بخشی از توضیحات خود در این جلسه گفت: سال 87، 560 میلیارد تومان ضرر کردم؛ سال 91 به کل سیستم بانکی 519 میلیارد تومان بدهی داشتم و آن باعث شد یا تسهیلات بگیرم یا نیرو‌ها را بیرون بیندازم اما این کار (بیرون انداختن نیروها) را نکردم. متهم افزود: به غیر از خانوار خود، 5 هزار خانواده دیگر نیز از کنار کارخانه‌های من درآمد دارند. رئیس دادگاه خطاب به متهم دانیال‌زاده گفت: فیلمی‌که پخش شد جزئی از دلایل بوده است و شما اکنون برای توضیحات درباره آن در جایگاه قرار گرفته‌اید. متهم دانیال‌زاده در ادامه عنوان کرد: سال 95 به حسین فریدون رشوه دادم و تصاویری که پخش شد مربوط به این پرونده نبود. وی گفت: در پایان سال 90 منزلی را با طبری، تهاتر کردم، اصلا طبری را ندیدم، در پایان سال 91 یک روز طبری را که از خانه بیرون می‌آمد، دیدم؛ خواهش دارم 59 قولنامه و مبایعه‌نامه بررسی شود، چرا که عین 59 نفر را حتی در محضر نیز ندیده‌ام. 
***
امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تأمین نخواهد شد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی کشورهای منطقه از پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی‌عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تامین نخواهد شد. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اتهام‌های بی‌اساس و اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های برخی کشورهای منطقه از جمله سعودی و بحرین اظهار داشت: جای بسی شگفتی است کشورهایی همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی‌گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی‌ثبات‌سازی منطقه دامن زده‌اند، اتهام‌های بی‌اساسی به جمهوری اسلامی ‌ایران که با رفتار مسؤولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می‌کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره‌گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از 5 سال است با سلاح‌های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند، طنز تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم. موسوی با تصریح بر اینکه زمان آن فرا‌رسیده است که این کشورها از اظهارات نابخردانه و پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی‌عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تأمین نخواهد شد، افزود: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است. 

Page Generated in 0/0100 sec