printlogo


کد خبر: 221300تاریخ: 1399/4/12 00:00
احتمال ابتلای روزانه 100 هزار آمریکایی به کرونا

افزایش مبتلایان به کرونا و تلفات زیاد، آمریکا را همچنان کشور پیشتاز کرونا در دنیا نگاه داشته است. همین موضوع هم سبب شد تا دیروز مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا که در موج اول بیماری کرونا کنار ترامپ می‌ایستاد، از احتمال ابتلای روزانه 100 هزار آمریکایی به کرونا سخن بگوید. 
آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی فدرال آمریکا در یکی از کمیته‌های سنا درباره تسریع شیوع کرونا در ایالات‌متحده آمریکا هشدار داد در صورتی که آمریکا شیوع کرونا را کنترل نکند، تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. طبق گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، وی در این جلسه تصریح کرد: روشن است که ما هم‌اکنون کنترل کامل (بر کرونا) نداریم. من بسیار نگرانم، زیرا اوضاع احتمالا خیلی بد شود. فائوچی بر لزوم کنترل «کووید-۱۹» در سراسر ‌آمریکا تأکید کرد و گفت: ما فقط نمی‌توانیم بر آن مناطقی که شاهد افزایش شدید (شیوع کرونا) هستیم، تمرکز کنیم. این قضیه تمام کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد. 
 
* پیش‌خرید داروی حساس کرونا توسط آمریکا
دیروز در آمریکا اعلام شد دولت دونالد ترامپ تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از یک شرکت دارویی خریده است. این اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات‌متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا معامله شگفت‌انگیزی با شرکت داروسازی «گیلیاد ساینسز» انجام داده است. بنا بر این بیانیه، آمریکا تقریبا ۵۰۰ هزار دوز، معادل ۱۰۰ درصد تولید این شرکت در ماه ژوئیه، ۹۰ درصد تولید ماه آگوست و ۹۰ درصد ماه سپتامبر را خریده است. 
 
* نارضایتی آمریکایی‌ها از آمریکا
شبکه تلویزیونی بلومبرگ دیروز گزارش داد که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حدود 90 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند از وضعیت کشورشان راضی نیستند و این نارضایتی بر تصمیمات سیاسی آنها در فاصله 4 ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری تاثیر خواهد گذاشت. نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می‌دهد فقط 17درصد آمریکایی‌ها چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه به کشورشان افتخار می‌کنند ولی 66 درصد گفته‌اند نسبت به آینده کشور بیمناک و نگران هستند. 1۳ درصد آمریکایی‌ها هم می‌گویند از مسیری که کشورشان هم‌اکنون در آن قرار دارد احساس رضایت می‌کنند.  این نظرسنجی طی روزهای 16 تا 22 ژوئن همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و تعمیق رکود اقتصادی انجام شده است.

Page Generated in 0/0062 sec