printlogo


کد خبر: 221306تاریخ: 1399/4/12 00:00
اخبار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
خدمتگزاران سلامت به عنوان شهید تلقی می‌شوند
جان‌باختگان حوزه سلامت شهید تلقی شده و از تمام خدمات بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوند. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بزودی آخرین هماهنگی‌ها با ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد و تا پایان ماه جاری روند تایید شهدای سلامت انجام می‌شود. سعید اوحدی در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تأیید خدمتگزاران عرصه سلامت به عنوان شهدای سلامت، گفت: وضعیت شهدای سلامت بر اساس ۳ گردش کار خدمت رهبر حکیم انقلاب ارسال شد. یک گردش کار از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، یک درخواست از سوی وزارت بهداشت و یک درخواست نیز از سوی بنیاد شهید برای ایشان ارسال شد و خوشبختانه با عنایت رهبر انقلاب با هر سه درخواست مبنی بر به شمار آوردن خدمتگزاران عرصه سلامت به عنوان شهدای خدمت موافقت شد. وی افزود: در حال حاضر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این باره گرفته شده و روند ثبت این عزیزان به عنوان شهدای سلامت در مسیر خود قرار گرفته است. بر اساس قانون، با پایان این روند، این عزیزان به عنوان شهید تلقی خواهند شد و از تمام خدمات بنیاد شهید نیز بهره‌مند می‌شوند.
***
دریافت وجه در مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان غیرقانونی است
والدین برای ثبت‌نام در مدارس دولتی وجهی نپردازند. معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران و مسؤول ستادهای ثبت‌نام پایتخت گفت: ما در مجموع 2 نوع مدرسه دولتی و غیرانتفاعی داریم که درباره مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام، دریافت هر گونه وجهی غیرقانونی است، برای مدارس غیرانتفاعی هم برحسب مکان و امکانات مدارس یک شهریه ثابت در نظر گرفته شده است. سعید روبوشه در گفت‌وگو با موج گفت همچنان معتقد است این اداره کل بر فرآیند ثبت‌نام‌ها نظارت دارد و با متخلفان برخورد می‌کند. وی درباره چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان افزود: ما درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان، با 2 دسته دانش‌آموز سروکار داریم. یک دسته شامل دانش‌آموزان مقاطع اول، هفتم و دهم است و یک گروه نیز شامل دانش‌آموزان سایر مقاطع. درباره مقطع اول دبستان همانطور که می‌دانید ثبت‌نام این عزیزان از ابتدای خرداد آغاز شده و براساس آمار موجود تاکنون بیش از ۸۰ درصد آنها ثبت‌نام شده‌اند.
***
بازداشت پزشک قلابی با ۱۰۰۰ دنبال‌کننده در پایتخت
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری پزشک قلابی با ۱۰۰۰ دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم از اسم و مشخصات پزشک همنامش سوءاستفاده کرده بود. به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود گودرزی در تشریح این خبر گفت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد، فردی که مدعی است پزشک متخصص ریه است، با راه‌اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی توانسته بیش از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده و مخاطب جذب کند. وی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد این فرد تعداد زیادی از شهروندان را ویزیت و معاینه کرده است، اظهار کرد: در پالایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهم دارای مدرک دیپلم است، متخصص ریه نیست و با جعل مدارک هویتی از دنبال‌کنندگان کلاهبرداری کرده است.گودرزی اضافه کرد: با هماهنگی قضایی مخفیگاه متهم شناسایی و تیمی از ماموران برای دستگیری وی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند او را دستگیر کنند و به پلیس فتا انتقال دهند.
***
فرسودگی ۱۹۲ هزار تاکسی
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اکنون ۱۹۲ هزار از ۳۱۸ هزار دستگاه تاکسی فعال در کشور فرسوده است. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید و نیاز است درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک عزم ملی وجود داشته باشد. وی ادامه داد: براساس اعلام خودروساز، این آمادگی وجود دارد تا در سال جاری در ادامه روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ۴۰ هزار دستگاه تاکسی جدید در حوزه تاکسیرانی تحویل شود، حتی اگر این ۴۰ هزار خودرو نیز نوسازی شود باز انباشت زیادی از تاکسی‌های فرسوده خواهیم داشت. ضامنی تاکید کرد: اما مصوباتی از جمله ارتقای سطح آلاینده‌ها از یورو ۴ به یورو ۵ وجود دارد که می‌تواند مانعی باشد برای تحقق نوسازی این تعداد تاکسی و نیازمند مشارکت و هماهنگی دولت، محیط‌زیست و شرکت‌های خودروسازی و تاکسیرانی است.
***
ضرورت استفاده از ماسک در مراکز پرتردد و ادارات
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور باید لوازم پیشگیری را به صورت قابل دسترس در اختیار مردم قرار دهد. محمدعلی محسنی‌بندپی افزود: قطعا با رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و پیشگیری‌های لازم، ویروس کرونا ماندگار خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه تمرکز وزارت بهداشت باید بیشتر بر پیشگیری تا درمان باشد، افزود: سال‌هاست که نظام سلامت ما تمرکز را بر درمان قرار داده و کمتر به پیشگیری توجه می‌کند، حتی اگر در همه خانه‌ها هم تخت‌های بیمارستانی گذاشته شود قادر به مقابله با این بیماری بدون پیشگیری نیستیم. محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: باید از حضور افراد بدون ماسک در مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، ادارات و مراکز پرتردد جلوگیری شود. 

Page Generated in 0/0112 sec