printlogo


کد خبر: 221332تاریخ: 1399/4/14 00:00
اخبار

جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ برگزار می‌شود
جشنواره فیلم لندن اعلام کرد این دوره خود را به صورت ترکیبی از حضور فیزیکی و مجازی برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره فیلم لندن که از سوی انستیتو فیلم بریتانیا برگزار می‌شود، برگزاری ترکیبی آنلاین- فیزیکی را برای شصت‌و‌چهارمین دوره خود برگزید. این جشنواره که از ٧ تا ١٨ اکتبر (۱۶ تا ٢۷ مهر) برگزار می‌شود ۵۰ فیلم اولین نمایش خود را به صورت مجازی اکران می‌کند، در همین حال ۱۲ پیش‌نمایش از فیلم‌های جدید نیز در سینماهای سراسر بریتانیا نمایش داده می‌شود. نمایش هر فیلم همراه با جلسات گفت‌وگوی آنلاین با تماشاگران خواهد بود و با فیلمسازان و بازیگران اصلی نیز مصاحبه می‌شود. امسال به صورت استثنایی این جشنواره هیأت داوران نخواهد داشت و تماشاگران جایگزین هیأت داوران رسمی ‌جشنواره می‌شوند و با رای آنها در 4 بخش جوایز اهدا می‌شود. بخش رسانه‌ها و صنعت سینما نیز به صورت آنلاین برای خریداران، برگزار‌کنندگان نشست‌ها و رویدادها، در دسترس خواهد بود. در عین حال برنامه منتقدان در معرفی استعدادهای جدید از شبکه انستیتو فیلم بریتانیا و با همکاری آکادمی‌ فیلم و بفتا بار دیگر دایر است. 
***
جشنواره فیلم شانگهای در آستانه برپایی
دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای بنا دارند تا اواخر همین ماه یعنی از ۱۸ تا ۲۷ جولای (۲۸ تیر تا ۶ مرداد) این جشنواره برگزار شود. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس اخبار غیررسمی،‌ مسؤولان چینی قصد دارند با وجود مشاهده برخی موارد ابتلا به کرونا در پکن و استان هیبی، رویدادهای سالانه هنری مطرح را برگزار کنند. بنا بر گزارش مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای هنوز هیچ تایید رسمی ‌درباره بازگشت به کارش ارائه نکرده اما خبر شروع به کار آن به طور گسترده توسط نشریه‌های ملی و مجله دولتی این کشور اعلام شده است. پیش‌تر قرار بود این جشنواره از ۱۳ تا ۲۲ ژوئن برگزار شود اما به دلیل اقدامات احتیاطی در مقابله با ویروس کرونا، زمان برگزاری آن تا زمان نامعلومی‌ به تعویق افتاد. احتمالا این جشنواره امسال بدون میهمانان خارجی برگزار شود، زیرا چین با وجود برقراری پروازهای خارجی تقریبا ورود همه خارجی‌ها را ممنوع کرده است. گفتنی است شانگهای با جمعیتی ۲۴ میلیون نفری هرگز از نظر کرونا در فشار شدید قرار نگرفت و به قرنطینه کامل نرفت. 
***
ادامه فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» در خیابان‌های تهران
فیلمبرداری فیلم‌ سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی در تهران ادامه دارد. به گزارش «وطن امروز»، ادامه فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» در حالی است که نخستین تصویر از پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی به عنوان بازیگران اصلی فیلم منتشر شده است. این فیلم چند بازیگر دیگر نیز دارد که طی روزهای آینده معرفی می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند. در نهایت باید منتظر ماند و دید به رغم همه حرف و حدیث‌ها، آیا حمید فرخ‌نژاد به این پروژه اضافه خواهد شد یا خیر. در خلاصه داستان «گشت ارشاد 3» اینچنین آمده: حسن و عطا پس از سال‌ها حضور در خارج به ایران برمی‌گردند. آنها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند. پس از مدتی سودای خوانندگی آنها را رها نمی‌کند تا اینکه تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی می‌گیرند اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند، پس تصمیم می‌گیرند سراغ یک زمین‌دار بزرگ در لواسان که نقش او را بهنام بانی بازی می‌کند رفته و او را بدزدند. 
***
صدرنشینی قاطع «شنای پروانه»
فیلم سینمایی «شنای پروانه» این روزها با فروشی بیش از ۲ برابر فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف۲» صدرنشین جدول فروش فیلم‌ها روی پرده محسوب می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، با گذشت بیش از 10 روز از اکران سال ۹۹ در شرایط کرونا و با ظرفیت 50 درصدی سالن‌ها، «شنای پروانه» با اختلافی بسیار زیاد، یعنی با فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و بیش از ۲ برابر فیلم دوم جدول («خوب، بد، جلف۲») صدرنشین قاطع اکران امسال تا به این لحظه است. فیلم‌هایی سینمایی «خوب، بد، جلف 2» ۶۰۰ میلیون تومان، «جهان با من برقص» ۲۹ میلیون تومان، «عطر داغ» ۱۲ میلیون تومان و «یادم تو را فراموش» ۱۱ میلیون تومان در این روزهای کرونایی فروش داشته‌اند. 
***
افتتاح کتابخانه «شهید ابراهیم‌ هادی» توسط گروه جهادی شهدا
گروه جهادی شهدا، دومین کتابخانه خود را افتتاح کرد. این کتابخانه در اطراف شهرستان دامغان و مزین به نام «شهید ابراهیم‌ هادی» است که همزمان با دهه کرامت افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، محسن اسماعیلی، مسؤول گروه جهادی شهدا گفت: «گروه جهادی شهدا» دومین کتابخانه جهادی خود را در منطقه‌ای کم‌برخوردار و محروم از کتابخانه افتتاح کرد. وی ابراز داشت: این بار برای کتابخانه شهرستان دامغان نام «شهید ابراهیم‌ هادی» انتخاب شد، همانگونه که برای کتابخانه منطقه رودبار روستای سیبن نام «شهید خرازی» نهاده شد. مسؤول گروه جهادی شهدا متذکر شد: پس از افتتاح کتابخانه‌ها در مناطق روستایی، آنها را رها نکرده و تلاش بر شارژ و بروزرسانی قفسه‌ها داریم تا مخاطبان آن مناطق هم از آثار به‌روز بهره‌مند شوند. وی در پایان گفت: «کتابخانه شهید ابراهیم‌ هادی» در منطقه‌ای که بیش از ۵ هزار نفر سکنه دارد و با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب افتتاح شد، البته در کنار کتاب به موضوع سمعی و بصری و کتاب‌های صوتی هم توجه داشته‌ایم، از این رو بخش ویژه‌ای برای این منظور طراحی شد تا در کنار کتاب، مفید به فایده باشد.

Page Generated in 0/0116 sec