printlogo


کد خبر: 221341تاریخ: 1399/4/14 00:00
لیگ برتر همچنان پیگیری می‌شود
کرونا یک - فوتبال صفر

زهره فلاح‌زاده: شرایط کشور چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا حالا نه‌تنها بهتر نشده، بلکه آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس نسبت به ماه‌های پرخطر اسفند و فروردین بیشتر هم شده و به نظر می‌رسد دولت باید محدودیت‌های سفت و سخت‌تری را اعمال کند. بر همین اساس قرار است از ۱۵ تیرماه زدن ماسک اجباری و در برخی استان‌ها که در وضعیت قرمز قرار دارند، قوانین سختی اجرا شود. 
تعداد مبتلایان به کرونا در ایران نشان می‌دهد بر خلاف کشورهای اروپایی مثل اسپانیا و ایتالیا که اواسط فصل بهار با شیوع بالای بیماری در صدر کشورهای پرخطر قرار داشتند، حالا کشور ما در این مسیر قرار گرفته و روند ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن صعودی است. 
تعداد فوتی‌های ایران حتی نسبت به دوران ابتدایی ورود کرونا بسیار بیشتر شده است به شکلی که رکورد ۱۶۲ کشته طی ۲۴ ساعت در اوایل تیرماه به ثبت رسید. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مکان‌های عمومی ‌و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال جایز نیست و باید قبل از وقوع اتفاقات ناگوار جلوی آن را گرفت.  در واقع پرسش این است که در شرایطی  که هر ۱۰ دقیقه یک فرد بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند، چطور می‌توان با خیالی آسوده لیگ برتر را برگزار کرد؟
یکی از استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار دارد خوزستان است اما مسؤولان به جای آنکه بازی در این استان را لغو یا حداقل بازی‌ها را در استان دیگری برگزار کنند، با سماجت، بی‌توجهی و اصرار خوزستانی‌ها، اولین مسابقه لیگ برتر پس از تعطیلات طولانی‌مدت در اهواز برگزار شد. 
فولادی‌ها پس از دیدار با استقلال، مقابل ماشین‌سازی در ورزشگاه اختصاصی خود بازی کردند. پس از این بازی از بازیکنان این تیم تست گرفته شد که مشخص شد ۶ بازیکن آنها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.  صرف نظر از اینکه لیگ با تعیین قهرمان به پایان می‌رسد یا همچنان ادامه پیدا می‌کند، باید گفت سازمان لیگ در برگزاری مسابقات نتوانسته نمره قبولی بگیرد و مبتلا شدن بازیکنان به ویروس کرونا نشان دهنده آن است که پروتکل‌های بهداشتی بخوبی رعایت نشده است؛ پروتکل‌هایی که مسؤولان فولاد بارها تبلیغش را کردند و به سازمان لیگ و دیگر تیم‌ها اطمینان دادند بهترین میزبانی را خواهند داشت. 
قطع به یقین هر کشور دیگری بود، مسؤولان آن پس از شیوع کرونا در بین بازیکنان، لیگ را تعطیل می‌کردند اما در ایران با تأخیر ۲ روزه، قرار است تازه امروز شنبه درباره فعالیت باشگاه فولاد خوزستان تصمیم‌گیری شود و مشخص هم نیست لیگ تعطیل می‌شود یا همچنان با وجود چنین شرایطی ادامه پیدا می‌کند. 
فولاد تنها تیم کرونایی ایران نیست، لیگ یک هم با شروع مسابقاتش دردسرساز شده است. پس از دیدار آلومینیوم اراک و علم و ادب که با نتیجه عجیب ۷ بر صفر به سود تیم اراکی به پایان رسید، شنیده شد تست کرونای ۷ بازیکن علم و ادب مثبت اعلام شده است. حتی گفته شده یکی از این بازیکنان به دلیل سرفه با نظر سرمربی تعویض شده است. نکته جالب اینکه طبق گفته علم و ادبی‌ها نتیجه تست بازیکنان این تیم پس از این مسابقه به دست مسؤولان رسیده و مشخص شده تعداد بالایی از این بازیکنان به کرونا مبتلا هستند. گویا مسؤولان علم و ادب پیش از شروع مسابقه از سازمان لیگ خواسته بودند ابتدا جواب تست‌ها مشخص شود و پس از آن بازی برگزار شود اما سازمان لیگ با آن مخالفت کرده است. این اتفاق هم به خودی خود جالب است و در صورت اثبات این گفته‌ها، باید به برگزاری بی‌دردسر لیگ‌های فوتبال ایران شک کرد.
به نظر می‌آید برگزاری ایمن مسابقات از دست سازمان لیگ و فدراسیون خارج شده و مسؤولان توانایی انجام آن را ندارند. حالا باید دید در پی شیوع بالای کرونا در ایران و مبتلا شدن تعدادی از بازیکنان برخی تیم‌ها، آیا سازمان لیگ، وزارت ورزش و فدراسیون همچنان اصرار به برگزاری مسابقات و ادامه دادن لیگ‌های فوتبال ایران دارند؟

Page Generated in 0/0073 sec