printlogo


کد خبر: 221349تاریخ: 1399/4/14 00:00
حادثه در معدن روستای «سرتیتان»
7 نفر در معدن گیلانغرب دچار گازگرفتگی شدند

ظهر دیروز ریزش معدن زغال سنگ در گیلانغرب توجه رسانه‌ها را به آن نقطه جلب کرد؛ حادثه‌ای که باعث مرگ یک کارگر معدن و محبوس شدن چند کارگر دیگر شد که حال ۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 
به گزارش «وطن امروز»، بعد از اطلاع‌رسانی خبر ریزش معدن ۳ دستگاه بالگرد امدادی هلال‌احمر و تیم‌های امدادی منطقه به کمک معدن‌کاران رفتند و توانستند مجروحان و محبوسان حادثه را نجات دهند اما در این بین یک کارگر جان باخت و ۲ نفر دیگر با حالی وخیم راهی بیمارستان شدند. 
فرماندار گیلانغرب گفت: ۷ تن در معدن زغال سنگ بیتومین در روستای «سرتیتان» از توابع بخش مرکزی گیلانغرب دچار گازگرفتگی شدند که متاسفانه یکی از این کارگران فوت کرد و حال 2 نفر دیگر وخیم گزارش شده است.  کورش محمودیان افزود: این حادثه ساعت 12 و 40 دقیقه امروز (دیروز جمعه) رخ داد که در لحظات اولیه با مراکز امدادی تماس گرفته شد و نیروهای امدادی بلافاصله به آنجا اعزام شدند. به دلیل طولانی بودن مسیر نیروهای امدادی 2 ساعت بعد به معدن رسیدند اما در این فاصله زمانی امدادهای اولیه توسط خود نیروهای حاضر در معدن انجام شد. وی اضافه کرد: با رسیدن نیروهای امدادی به معدن، همه افراد حادثه‌دیده به مراکز درمانی منتقل شدند.  وی درباره چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: به منظور نجات ۲ تن از مصدومان که در داخل معدن بوده و دچار گازگرفتگی شده بودند 5 تن دیگر وارد معدن از نوع بیتومین شدند که متاسفانه هر 7 تن دچار سانحه شدند. 
فرماندار گیلانغرب گفت: از مجموع مصدومان این حادثه متاسفانه یک نفر فوت کرد، 2 نفر حال وخیمی ‌دارند و حال عمومی بقیه افراد مساعد است. 
طبق اعلام سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، در پی این حادثه 3 تیم عملیاتی هلال‌احمر از شهرستان‌های گیلانغرب و اسلام‌آباد غرب و یک تیم واکنش سریع از مرکز استان توسط بالگرد به محل حادثه اعزام شدند. 
 امیر معتمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا اعلام کرد: اورژانس هوایی این جمعیت یکی از مصدومان این حادثه را که حال وخیمی ‌داشت به کرمانشاه منتقل کرد. 
گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت ۳۲ معدن زغال‌سنگ، قیر طبیعی، گچ و آهک دارد که ۱۷ معدن آن فعال است و ۷۵ درصد ذخیره قیر طبیعی کشور در گیلانغرب قرار دارد. تاکنون 44 پروانه اکتشاف معادن قیر در این شهرستان صادر شده است. رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلانغرب افزود: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و فراوان در بخش معادن قیر طبیعی، هم‌اکنون تنها نزدیک به 200 کارگر در این معادن گیلانغرب مشغول به کار هستند که در صورت توجه و حمایت‌های لازم از سوی مسؤولان، این تعداد به یکهزار تن خواهد رسید. گفتنی است کرمانشاه دارای معادن متعددی است که فعالیت 52 معدن متوقف است، البته امسال برای فعالسازی ۲۰ مورد برنامه‌ریزی شده است. این در حالی است که طبق گفته معاون معادن و صنایع مدنی سازمان صمت استان کرمانشاه این معادن فعال بوده اما عمده آنها کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند. همواره درباره معادن فعال این استان بحث ایمن‌سازی معادن مطرح بوده است.

Page Generated in 0/0077 sec