printlogo


کد خبر: 221350تاریخ: 1399/4/14 00:00
اخبار

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد
مجازات حبس در انتظار عاملان آتش‌سوزی‌ها
افرادی که اقدام به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کرده‌اند زندانی و جریمه می‌شوند. مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به تشکیل پرونده برای ۳ نفر از عاملان آتش‌سوزی‌های اخیر گفت: مجازات حبس در انتظار عاملان آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل‌ها و مراتع کشور است. رضا افلاطونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون برای ۳ نفر از عاملان آتش‌سوزی‌های جنگلی و مرتعی اخیر در کشور پرونده قضایی تشکیل شده، اظهار کرد: البته تعداد افراد بیشتری در این زمینه دستگیر شده‌اند که هنوز برای آنها تشکیل پرونده صورت نگرفته است. وی ادامه داد: این ۳ نفر از جمله مقصران آتش‌سوزی در استان‌های خوزستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد و پارک چیتگر در تهران بودند که در مورد اول افراد محلی به دلیل اختلافات بین خود اقدام به آتش زدن زمین یکدیگر کرده بودند و به دلیل عدم توانایی در کنترل آن، آتش به جنگل کشیده شد. در مورد دوم نیز بی‌‌احتیاطی گردشگران در تفریح و درست کردن آتش برای قلیان سبب وقوع حریق شده بود. مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره مجازات‌های ایجاد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مجازات حریق‌های عمدی علاوه بر مجازات نقدی و جبران خسارت، ۳ تا ۵ سال حبس و برای حریق‌های سهوی نیز در کنار مجازات نقدی از یک ماه تا یک سال حبس تعیین شده است که این مجازات‌ها پس از احراز اتهام توسط دادگاه اجرا می‌شود. 
***
رئیس کمیته امداد اعلام کرد
آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه رهن و اجاره مسکن به مددجویان
مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وام بدون سود کمک هزینه رهن و اجاره مسکن می‌گیرند. رئیس کمیته امداد از آغاز مراحل پرداخت وام قرض‌الحسنه رهن مسکن به مددجویان خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تامین هزینه‌های رهن و اجاره مسکن مددجویان پیش‌بینی شده است. سیدمرتضی بختیاری با اشاره به افزایش هزینه‌های رهن و اجاره مسکن بویژه برای اقشار محروم جامعه افزود: مذاکراتی با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در همین مورد انجام شد و در نخستین گام، رئیس بنیاد مستضعفان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین هزینه‌های رهن و اجاره مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داد. وی تاکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به مددجویان امداد و ۵۰ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی پیش‌بینی شده است. بختیاری با بیان اینکه این مبالغ از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت وام در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کمیته امداد نیز ۵۰ میلیارد تومان برای همین منظور در نظر گرفته و جمع مبلغ وام قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان برای کمک به هزینه‌های رهن و اجاره مسکن به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است. وی سقف وام مددجویان برای رهن مسکن در کلانشهرها را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مددجویان بر اساس شهر محل سکونت در ۳ سطح دسته‌بندی شده‌اند که در هر سطح متناسب با هزینه‌های رهن و مسکن شهرستان، رقم پرداختی تسهیلات متفاوت است. 
***
بخشش اضافه خدمت و انتخاب محل سربازی در انتظار«سربازان ماهر»
می‌خواهند به سربازان حرفه بیاموزند و توانمندشان کنند تا بعد از خدمت معطل نمانده و جذب بازار کار شوند. 500 مهارت را تعیین کرده و 34 مشوق هم در نظر گرفته‌اند؛ اینها گوشه‌ای از فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح برای آموزش سربازان ماهر است. به گزارش فارس، سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در این باره گفت: مقام معظم رهبری در چند ساله اخیر همواره تأکید داشتند سربازان در حین سربازی آموزش‌های مهارت‌آموزی را ببینند و جدا از آموزش‌های نظامی، در حین خدمت سربازی در یک کار مهارت پیدا کنند. در این راستا ریاست ستادکل نیروهای مسلح برای تحقق عملی فرامین مقام معظم رهبری، قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را تشکیل داد و این قرارگاه بر اساس مأموریت‌ها، سیاست‌ها و نقشه راه تعیین و موظف شد در کنار سایر آموزش‌ها، آموزش مهارت‌آموزی و توانمندسازی کارکنان وظیفه را در دستور کار داشته باشد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های این قرارگاه باید تا 3-2 سال آینده هر سرباز حداقل یک تخصص و چند مهارت عمومی را فرا گرفته باشد و هیچ سربازی بدون داشتن مهارت‌ ترخیص نشود. وی افزود: در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سامانه‌ای به نام سامانه سرباز ماهر را تعریف کرده‌ایم و بنا داریم جوانانی که گواهی مهارت‌ها را که کسب کرده‌اند، در سامانه ثبت کنند تا در حین خدمت آموزش‌های تکمیلی را فرا بگیرند و نقص‌های موجود در مهارت را برطرف کنیم تا بعد از خدمت سربازی بتوانند با حرفه‌ای که آموخته‌اند اشتغال داشته باشند. وی در پاسخ به اینکه ‌آیا مشوق‌هایی برای سربازان توانمند در نظر گرفته شده است؟ گفت: حدود 34 مشوق در این زمینه پیش‌بینی شده است؛ مشوق‌ها در مرحله قبل از خدمت به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کرده و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند کمک می‌کند تا بتوانند امریه بگیرند، سازمان محل خدمت خود را تعیین کنند و حتی در توجیه غیبت، بحث تعجیل و تعویق در سربازی نیز تأثیر دارد.

Page Generated in 0/0067 sec