printlogo


کد خبر: 221357تاریخ: 1399/4/14 00:00
اخبار

حادثه در یکی از سوله‌های در حال احداث سایت هسته‌ای نطنز
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از حادثه در یکی از سوله‌های در حال احداث سایت هسته‌ای نطنز خبر داد. به گزارش مهر، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بامداد روز پنجشنبه به ‌دنبال وقوع حادثه‌ای که چگونگی آن در دست بررسی است، یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. وی اظهار داشت: این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: از نظر احتمال ایجاد آلودگی نیز با توجه به غیرفعال بودن مجموعه ذکر‌شده جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. کمالوندی خاطرنشان کرد: هم‌‌اکنون تیم‌های کارشناسی سازمان در محل وقوع حادثه قرار دارند و مشغول بررسی علل این واقعه هستند. 
***
روسیه:
تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران قابل توجیه نیست
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعمال هرگونه محدودیت بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران را غیرقابل توجیه خواند. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت: موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران از نظر چشم‌انداز برای حفظ توافق هسته‌ای ایران سازنده نیست. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: پیش‌نویس قطعنامه تحریم نامحدود تسلیحاتی علیه ایران که از سوی واشنگتن در شورای امنیت مطرح می‌شود، مجموعه‌ای از اقدامات محدودکننده در راستای سیاست آمریکایی فشار حداکثری بر تهران است و موضوعات مختلفی را که هیچ ارتباطی با حل اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ندارد، بررسی می‌کند. زاخاروا در ادامه اظهار کرد: هرگونه محدودیت بیشتر علیه ایران نه‌تنها غیرقابل توجیه است، بلکه از منظر چشم‌انداز حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برای حل‌و‌فصل موضوعات برنامه هسته‌ای ایران، غیرممکن است. 
***
گروهک فرقان از پای درس تفسیر خوئینی‌ها درآمد
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ‌با اشاره به اینکه گروهک فرقان از پای درس تفسیر قرآن موسوی خوئینی‌ها درآمد، گفت: خوئینی‌ها از کسانی است که شهید بهشتی به دست اینها مظلوم شد، زیرا وی بارها گفت آنچه از من در لانه جاسوسی است پخش کنید اما اینها پخش نکردند. اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی‌ درباره نامه محمد موسوی‌خوئینی‌ها به رهبر معظم انقلاب، گفت: چرا خوئینی‌ها به این نقطه سیاه رسید؟ خوئینی‌ها نامه‌ای زد که هیچ ‌کس این کار را از روی خیرخواهی ندانست. حتی دوستان و طرفدارانش هم به او اعتراض کردند. علت این امر گذشته پر از زشت‌کاری‌های او است. خداوند می‌فرماید: «ثُمَّ کَانَ عَاقِبَه الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ»(روم/10) عاقبت کسانی که کارهای زشت و سیاه‌کاری می‌کنند، به تکذیب آیات الهی می‌رسد. وی افزود: خوئینی‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌ در مسجد جوستان تفسیری برخلاف مبانی اسلامی ‌می‌گفت. از پای این تفسیر گروهک فرقان در آمد که مطهری‌ها، قرنی‌ها، عراقی‌ها و امثال آنها را شهید کرد. خوئینی‌ها در مسائل مربوط به روحانیت یکی از عوامل اصلی انشعاب روحانیت و مجمع روحانیون مبارز بود. 
***
طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس کلید خورد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس از طرح سؤال از حسن روحانی به خاطر وجود تورم افسارگسیخته، افزایش قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس از طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس خبر داد. وی در تشریح این موضوع گفت: با توجه به تورم موجود در کشور به صورت افسارگسیخته که نارضایتی مردم را در پی‌داشته و همچنین افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و نابسامانی در حوزه مسکن، طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سؤال از روحانی و احضار وی به مجلس در جلسه علنی یکشنبه (15تیرماه) به جریان خواهد افتاد. لارگانی در پایان با ابراز تأسف از شرایط اقتصادی فعلی کشور گفت: متأسفانه رئیس‌جمهور هیچ برنامه‌ای برای امور کشور و ساماندهی بخش اقتصاد ندارد. 
***
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌نبود مواد هسته‌ای در حادثه نطنز را تأیید کرد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های در حال تکمیل سایت هسته‌ای نطنز بیانیه‌ای منتشر کرد. متن ترجمه ‌شده این بیانیه به شرح زیر است: 
«ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ را از آتش‌سوزی بامداد پنجشنبه در یکی از ساختمان‌های سایت غنی‌سازی نطنز مطلع کرده است. ایران همچنین اطلاع داد که این آتش‌سوزی به سرعت مهار شد و هیچ مواد هسته‌ای یا دیگر مواد رادیواکتیو در آن ساختمان وجود نداشته است.  ایران گفته که دلیل حادثه هنوز مشخص نیست و اضافه کرده که این سانحه هیچ تلفات یا آلودگی رادیواکتیو نداشته است. سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌قرار دارد و در آن، راستی‌آزمایی‌های پادمانی و نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌های ذیل برجام انجام می‌شود. آژانس می‌تواند تأیید کند که در زمان سانحه هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌در آنجا حاضر نبوده‌اند و اینکه این مکان، محتوی مواد هسته‌ای نبوده است. آژانس با مقام‌های مربوطه ایران در تماس بوده تا تأیید کند که این حادثه هیچ اثری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی-که انتظار می‌رود همانند گذشته ادامه یابد- نداشته باشد. بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ در سایت نطنز حضور منظم دارند». «لاورنس نورمن» خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشته بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ روز شنبه (امروز) به مجتمع غنی‌سازی نطنز خواهند رفت. 

Page Generated in 0/0067 sec