printlogo


کد خبر: 221373تاریخ: 1399/4/15 00:00
اختتامیه هجدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین با تقدیر از جمال شورجه برگزار شد
برگزیدگان ادبیات 98

برگزیدگان هجدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین معرفی و تجلیل شدند. به گزارش «وطن امروز»، مراسم اختتامیه هجدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین عصر دیروز 14 تیرماه، همزمان با روز قلم با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در انجمن قلم ایران برگزار شد. این دوره جایزه به بررسی آثار منتشر شده در 5 بخش شعر و داستان کودک و نوجوان، شعر و داستان بزرگسال و نقد و پژوهش در سال 98 پرداخت و در نهایت اسامی برگزیدگان را به این شرح معرفی کرد: در بخش شعر کودک 2 اثر «باران در خودم می‌بارد» سروده حسین تولایی از انتشارات علمی فرهنگی و «هزار و شصت و پانصد» سروده طیبه شامانی از انتشارات به نشر به صورت مشترک به عنوان برگزیده معرفی شدند. در بخش شعر بزرگسال 2 اثر «پرواز در پیله» اثر حامد حسین‌خانی از انتشارات شانی و «فقط او بخواند» سروده هادی محمدحسنی از انتشارات سوره مهر و به صورت مشترک برگزیده این جشنواره شدند. در بخش داستان کودک و نوجوان از اثر «تاریخ با طعم زغال اخته» اثر یوسف قوجق از انتشارات سوره مهر تجلیل شد. در بخش داستان بزرگسال نیز از کتاب «آتون نامه» اثر محمداسماعیل حاجی‌علیان از انتشارات سوره مهر تجلیل شد. در بخش پژوهش و نقد ادبی کتاب «حماسه مسیب‌نامه» به تصحیح و مقدمه و تعلیقات اثر میلاد جعفرپور، منتشر شده از سوی انتشارات بنیاد افشار و سخن، به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. در این مراسم همچنین از جمال شورجه به عنوان «هنرمند ارزشی و فرهنگی عضو انجمن قلم» تجلیل شد. 
در جریان تقدیر از جمال شورجه، جواد شمقدری، رئیس اسبق سازمان سینمایی درباره این هنرمند متعهد انقلابی گفت: اینکه یک هنرمند در طول دهه‌های پس از انقلاب همچنان متعهد و پایدار و باورمند بر باورهای انقلابی خود بماند، کار سختی است. ممکن است در میان مردم این اتفاق آسان باشد اما صاحبان اندیشه و فکر و هنر در شرف تندبادهای بسیار قرار می‌گیرند و دچار ریزش می‌شوند و در مقابل باورها و انقلاب می‌ایستند اما ماندن بر سر آرمان‌ها از امتیازات ویژه آقای شورجه است. 
سیداحمد میرعلایی از تهیه‌کنندگان سینما نیز در این مراسم به اخلاق‌، منش و رفتار ستودنی جمال شورجه اشاره کرد و گفت:‌ پس از اینکه آقای شورجه سکته مغزی کردند فکر می‌کردم خیلی از ارزش‌های ایشان کمتر می‌شود اما از آن روز ارتباط مسؤولان نظام و همکاران با او بیشتر شد. اقشاری ابراز علاقه به او می‌کنند و برایش دعا می‌کنند که نشانگر آن است اگر انسان ‌مؤمنانه عمل کند، هر صنفی برای سلامتی‌اش دعا می‌کند. جمال شورجه نیز پیش از تقدیر در اختتامیه جایزه قلم زرین اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم از دوستان انجمن قلم تقدیر کنم. من خودم را شایسته این تجلیل نمی‌دانم. خوشا به سعادت شما که این مرکز مهم و نافذ را تدارک دیده‌اید. خوشا به سعادت شما که اهل قلم زرین هستید و تن استکبار و صهیونیست را با قلم‌تان به لرزه درآورده‌اید. شاید بهتر بود با یک اثر اینجا حضور می‌یافتم اما اگر ۵ ماه این مراسم به تأخیر می‌افتاد با مجموعه 5 جلدی «موسی کلیم‌الله» اینجا حاضر می‌شدم تا از آن رونمایی کنید. در حال حاضر ۵۲ قسمت آن در ۵ جلد آماده انتشار است. 
در پایان این مراسم کامران شرف‌شاهی، دبیر هجدهمین جشنواره قلم زرین نیز به ارائه گزارشی از جشنواره پرداخت و گفت: من پیشنهاد می‌کنم برای دوره آتی جایزه در زمینه نمایشنامه‌نویسی، تعزیه و سریال‌های تلویزیونی بخشی تخصیص یابد تا در این بخش هم آثار ارزیابی شوند.

Page Generated in 0/0060 sec