printlogo


کد خبر: 221380تاریخ: 1399/4/15 00:00
دور دنیا

داستان یک تجاوز در ارتش آمریکا
دادستان‌های ایالت تگزاس آمریکا بتازگی اعلام کردند «ونسا گیلن» نظامی آمریکایی که از ۲۲ آوریل ناپدید شده، به دست یک سرباز دیگر به قتل رسیده است. «آرون رابینسون» که قتل گیلن به دست او رقم خورده است، اخیرا اقدام به خودکشی کرد. در شکایت دادگاه فدرال آمده است: سرباز متهم به قتل اوایل ماه ژوئیه شناسایی شد اما پیش از آنکه پلیس به او دست یابد اقدام به خودکشی می‌کند. با این حال نامزد او «سیسیلی آگویلار» از سوی پلیس ایالتی تگزاس دستگیر می‌شود. رابینسون پیش از مرگش به نامزد خود درباره نحوه قتل این سرباز زن توضیح داده بود. بنا به گفته آگویلار، رابینسون با زدن ضربات متعدد چکش به سر این زن او را به قتل رسانده و سپس جسد او را در یک جعبه بزرگ پنهان می‌کند. این زوج سپس تلاش می‌کنند برای از بین بردن شواهد جنایت، جسد این نظامی زن را تکه‌تکه کرده و بسوزانند. نیویورک‌تایمز به نقل از نزدیکان گیلن می‌نویسد او پیش از قتل بار‌ها از آزار جنسی علیه خود شکایت کرده بود. موارد آزار و اذیت جنسی در میان نظامیان آمریکایی در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا در گزارشی اعلام کرد میزان آزار و اذیت جنسی در آکادمی‌های نظامی آمریکا (دانشگاه‌های افسری) سال گذشته میلادی با افزایش ۳۲ درصدی همراه بوده است. گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد سال تحصیلی ۲۰19-۲۰18 میلادی، 122 مورد آزار جنسی که در آن یک دانشجو قربانی شده، ثبت شده است. این در حالی است که سال تحصیلی ۲۰18-۲۰17 میلادی، 92 مورد آزار جنسی گزارش شده بود. 
***
طعنه سنگین پوتین به دیپلمات‌های آمریکایی
ولادیمیر پوتین در گفت‌وگو با اعضای گروه کاری اصلاح قانون اساسی روسیه که به صورت مجازی برگزاری شد، در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری شورای فدراسیون که به نصب نماد همجنس‌گرایی بر نمای ساختمان سفارت آمریکا در مسکو اشاره کرد، گفت: دیپلمات‌های آمریکایی با این کار نشان دادند چه کسانی در این ساختمان کار می‌کنند. الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت روز 24 ژوئن همزمان با همه‌پرسی در روسیه، نماد همجنس‌گرایی بر سردر ساختمان سفارت آمریکا در مسکو نصب شد. پوتین پرسید: چه کسانی در این ساختمان کار می‌کنند؟ پوشکوف گفت: آمریکایی‌ها و دیپلمات‌های این کشور. پوتین گفت: بسیار خب! بهتر؛ آنها با این کار خود نشان دادند چه کسانی در این ساختمان کار می‌کنند؛ مسأله چندان وحشتناک نیست. وی ادامه داد: ما بارها در این باره صحبت کردیم. موضع ما معلوم است و بارها اعلام کردیم و خاطرنشان می‌کنم در روسیه محدودیت حقوق بر اساس نشانه‌های نژادی و جنسی و ملی و مذهبی وجود ندارد. گفتنی است سفارت آمریکا چند روز پیش در 2 نوبت نماد همجنس‌گرایی را بر نمای ساختمان خود نصب کرد و انگلیس نیز به نشانه پیروی از آمریکا این نماد را بر فراز سفارت خود در مسکو برافراشت؛ موضوعی که سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به آن انتقاد کرد. اقدام آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همزمان با برگزاری همه‌پرسی در روسیه انجام شد؛ همه‌پرسی‌ای که در آن ازدواج امری میان زن و مرد لحاظ شده است نه میان 2 همجنس. 
***
وزیرخارجه پاکستان به کرونا مبتلا شد
شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در حساب کاربری خود در توئیتر از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. قریشی در این ارتباط نوشت: بعدازظهر احساس تب خفیف داشتم و فورا خود را در منزل قرنطینه کردم. حالا آزمایش «کووید- ۱۹» من مثبت شده است. وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت: به لطف خدا احساس قوی و پرانرژی بودن می‌کنم و از منزل به وظایف کاری‌ام می‌پردازم. 
***
مصر دست به دامان پسر قذافی شد
برخی منابع مصری گزارش دادند در پی پیروزی‌های اخیر دولت وفاق ملی در طرابلس و شکست ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی، مسؤولان دستگاه اطلاعاتی مصر تماس‌هایی با «سیف‌الاسلام قذافی» برقرار کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مسؤولان مصری در تماس با سیف‌الاسلام امکان ایفای نقش او در شهر سرت و ایفای نقش سیاسی در آینده لیبی را بررسی کرده‌اند. 
***
انفجار انتحاری در پایتخت سومالی
خبرگزاری رویترز دیروز از وقوع انفجار انتحاری نزدیک بندری واقع در موگادیشو، پایتخت سومالی خبر داد. شاهدان عینی اعلام کردند انفجار با یک خودروی بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی خارج از بندر مذکور صورت گرفت که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد. یکی از کارگران در این بندر گفت: قطعات فلزی متلاشی شده خودرو از اطراف ما به داخل بندر فرود آمد و ما صدای شلیک شنیدیم. نیروهای امنیتی این منطقه را احاطه کردند. برخی منابع پزشکی گفتند دست‌کم ۵ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند. بنا بر این گزارش، گاهی برخی تندروهای جنبش «الشباب» حملاتی را علیه نیروهای امنیتی انجام می‌دهند که موجب کشته شدن بسیاری از آنها می‌شود. 
***
کشف سلاح‌های جدید خارجی در مخفیگاه‌های داعش
یکی از فرماندهان حشد‌الشعبی عراق از وجود سلاح‌هایی جدید در دست عناصر داعش در مناطق مختلف استان دیالی عراق خبر داد. الحسینی به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: عملیات نظامی که در مناطق مختلف استان دیالی طی ماه ژوئن گذشته کلید خورد، بار دیگر نشان داد حمایت مالی از داعش از سوی کشور‌های معاند عراق تمام نشده است و حالا سلاح‌هایی جدید در مخفیگاه‌های داعش کشف و ضبط می‌شود. 

Page Generated in 0/0089 sec