printlogo


کد خبر: 221387تاریخ: 1399/4/15 00:00
اخبار

سهامداران عدالت در روش مستقیم می‌توانند سهام خود را معامله کنند
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از چه زمانی این سهام در پرتفوی آنها قرار می‌گیرد و سهام‌شان قابل خرید و فروش خواهد شد، گفت: برای آنهایی که سهام عدالت به آنها تخصیص داده نشده بود، از روز شنبه 14 تیرماه(دیروز) این سهام به آنها تخصیص داده خواهد شد و کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند اولا دارایی خود را در پرتفوی سهام ببینند، ثانیا می‌توانند سهام خود را اضافه کنند‌، بفروشند، تبدیل کنند یا نگه دارند و این اختیار با آنها خواهد بود. فهیمی‌ همچنین درباره آخرین آمار سهامداران عدالت در روش مستقیم گفت: بر اساس اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی، کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، بعد از پایان 29 خرداد 99 تعداد 18 میلیون و 900 هزار نفر بوده‌اند. حسین فهیمی همچنین درباره کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهامداری عدالت را برگزیده‌اند، ‌گفت: شورای عالی بورس و کمیته تخصصی این شورا مشغول تدوین چارچوب‌ها و قواعد و مقرراتی است که بر اساس آن اجرای موفق، مؤثر، حرفه‌ای و کارآمد روش سهامداری غیرمستقیم را تسهیل کند. وی گفت: بعد از اینکه مقررات، چارچوب‌ها و قواعد سهامداری عدالت در روش غیرمستقیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ابلاغ شود و پس از اینکه دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به آنها اختصاص پیدا کند، یعنی سبد سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به آنها در دارایی‌شان مستقر شود، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بتدریج در بورس اوراق بهادار پذیرفته می‌شوند و امکان معامله سهام این شرکت‌ها در بورس فراهم می‌شود. سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت همچنین هم گفت: ‌البته برآورد ما این است که کسانی در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی مانده‌اند، نوعاً کسانی هستند که تمایلی به فروش سهام خود ندارند و قصد ادامه سهامداری را دارند. 
***
قیمت اینترنت باید به نرخ قبل بازگردد
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افزایش قیمت اینترنت همراه غیرقانونی است و قیمت بسته‌ها باید به قبل بازگردد. حسین فلاح‌جوشقانی با اشاره به مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: بر اساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه‌های عادی و تشویقی سرویس‌های‌شان باید تایید رگولاتوری را دریافت کنند. فلاح‌جوشقانی تاکید کرد: با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری انجام شده، این افزایش قیمت‌ها برخلاف مقررات بوده و تمام ‌قیمت‌ها باید به نرخ قبل باز گردد. وی درباره برخورد رگولاتوری با این موضوع تصریح کرد: صبح امروز[دیروز] اخطار لازم برای اپراتورهای متخلف ارسال شده است، این اپراتورها باید در سریع‌ترین زمان قیمت سرویس‌های‌شان را به قیمت قبلی باز‌گردانند. 
***
زمین طرح ملی مسکن در حال تأمین است
معاون وزیر راه با بیان اینکه زمین مورد نیاز ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در حال تامین است، گفت: ساخت این واحدها با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه آغاز می‌شود. علی نبیان یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه‌ با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،  اراضی بخش عمده‌ای از مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساخت مسکن قرار گرفته است. 
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده و مورد توافق، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت مسکن توسط نهادها و دستگاه‌های متولی ساخت مسکن برای گروه‌های میان درآمدی و کم‌درآمدی با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه در تمام ‌استان‌ها آغاز شود. وی ضمن اشاره به آغاز ساخت 10 هزار و 300 واحد طرح ملی مسکن در زنجان گفت: در استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور هم 60 درصد اراضی مسکن ملی تامین شده است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا باقیمانده اراضی این استان نیز تامین و کار ساخت آنها نیز آغاز شود. 
***
ورشکستگی دوسوم تالارها
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ورشکسته شدن بیش از ۶۰ درصد تالارها در پی شیوع ویروس کرونا و خسارت ۵۰۰ میلیون تا چند میلیاردی به واحدهای این صنف خبر داد و گفت با این وجود فعالان این صنف هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند. وی با بیان اینکه سایر واحدها نیز نفس‌های آخر را می‌کشند، گفت: تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای تالارهای پذیرایی مناسب نیست، چرا که اگر یک تالار پذیرایی 7 کارگر هم داشته باشد با متوسط حقوق 3 میلیون تومان فقط هزینه ماهانه کارگران ۲۱ میلیون تومان است. 

Page Generated in 0/0068 sec