printlogo


کد خبر: 221403تاریخ: 1399/4/15 00:00
اخبار

خداحافظی ستاره بدمینتون جهان
دارنده ۲ مدال طلای المپیک و چندین طلای قهرمانی جهان در رشته بدمینتون، از این رشته ورزشی خداحافظی کرد. به گزارش سایت inside the games، «لین دن» دارنده ۲ مدال طلای المپیک و قهرمان 5 دوره جهان، بازنشستگی خود را از رشته بدمینتون اعلام کرد. این ستاره ۳۶ ساله چینی که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوران این رشته محسوب می‌شود، پس از این تصمیم خود برای بازنشستگی، در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به رقابت نخواهد پرداخت. لین، مدال طلای مردان در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۴ سال بعد در لندن را به دست آورده بود. او بعد از این اتفاق گفت: «خانواده، مربیان، هم‌تیمی‌ها و هواداران من را در بسیاری از قله‌ها و راه‌های دشوار همراهی کرده‌اند و اکنون تصمیم گرفته‌ام خداحافظی خودم را از این رشته ورزشی اعلام کنم. من همه چیز خودم را به ورزشی که دوست دارم اختصاص داده‌ام». این ورزشکار چینی ملقب به «سوپر دن» در اوج کار خود یک ورزشکار بی‌همتا در ورزش بدمینتون بود و غالبا رتبه شماره یک جهان را در اختیار داشت. علاوه بر طلای المپیک در پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲، لین در سال‌های ۲۰۰۶،  ۲۰۰۷،  ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد. 
***
صالحی‌امیری تاکید کرد
لزوم برنامه‌ریزی جدید برای توجه به ورزش در فضای کرونا
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: باید نظام برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم که در فضای کرونا به ورزش نیز توجه کنیم. رضا صالحی‌امیری در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزشی دانشجویان در سال ٩٨، اظهار کرد: اساسا ورزش بخش‌های مهمی‌ دارد که وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار پیش‌قراول آن هستند و در بین این ۳ دستگاه، وزارت علوم در رأس قرار دارد. وی ادامه داد: ورزش ویژگی‌های مختلفی دارد که انسجام‌بخش تمام ‌انسان‌هاست، نژاد و رنگ در آن جایی نداشته، مرزبندی‌های کاذب را برمی‌دارد و یک هویت و فرهنگ ایرانی را به جهانیان نشان می‌دهد. رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش در عین حال غرورآفرین است و جامعه نیازمند تولید و بازتولید غرور است، گفت: هر جوان ایرانی باید در هر نقطه از جهان احساس غرور کند و باید بدانیم که ورزش نشاط‌آفرین و انسان‌ساز است. صالحی‌امیری افزود: ٨٠٠ هیأت ورزشی در مقوله کرونا به یاری مردم و بویژه طبقه فرودست شتافتند و ما باید بپذیریم در کنار زیست مادی به زیست اخلاقی نیز توجه کنیم.  همان‌طور که می‌دانید جامعه ورزش انسان‌های اخلاق‌مدار تربیت می‌کند و ورزش کشور، کانون زیست فرهنگی و انسانی است و ورزش قهرمانی کشور و قهرمانان ورزش ایران نیز محصول این کانون تربیتی هستند و از ویژگی‌های اخلاقی و ورزشی والایی برخوردارند. 
***
سفر دردسرساز ۳ کارمند برای کمیته ملی المپیک
با مشکوک شدن نتیجه آزمایش کرونای یک نفر در کمیته ملی المپیک، از تمام کارکنان تست کرونا گرفته شد. کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ اینکه گفته می‌شود ۳ نفر از کارکنان کمیته ملی المپیک پس از بازگشت از سفری مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، بیان کرد: تاکنون تست قطعی مثبت نداشته‌ایم. ۳ نفر با هم سفر شخصی رفته بودند که نتیجه آزمایش یک نفر از آنها مشکوک اعلام شد اما آزمایش ۲ نفر دیگر منفی بود. تا زمانی هم که نتیجه قطعی آزمایش آن یک نفر دیگر اعلام نشود فعلا سر کار نمی‌آید. او افزود: با این حال با دستور آقای صالحی‌امیری هماهنگ کردیم روز شنبه از همه کارکنان کمیته ملی المپیک تست PCR گرفته شد تا خطر کسی را تهدید نکند. سعیدی در پاسخ به این پرسش که کارمندی که آزمایشش مشکوک بوده سر کار هم حاضر شده بود؟ گفت: فقط برای چند ساعت که بلافاصله وقتی متوجه شد آزمایشش مشکوک است به خانه رفت و تا زمانی هم که نتیجه قطعی اعلام شود، سر کار نمی‌آید. 
***
احتمال شکستن رکورد ۳۷ ساله ریوآوه توسط مهدی طارمی
مهدی طارمی ‌این شانس را دارد تا رکود ۳۷ ساله باشگاه ریوآوه را در لیگ برتر فوتبال پرتغال بشکند. به گزارش روزنامه Abola پرتغال، مهدی طارمی ‌با 2 گلی که در بازی اخیر ریوآوه برابر تیم براگا به ثمر رساند 13 گله شد تا گزینه جدی برای شکستن رکورد 37 ‌ساله تیمش در لیگ برتر پرتغال باشد. هر چند انجام این کار چندان آسان به نظر نمی‌رسد. «ان‌هابولا» با زدن 20 گل در فصل 83 - 1982 رکورددار گلزنی ریوآوه در لیگ برتر پرتغال است. ژوآ توماس هم با 16 گل زده در فصل 11 - 2010 دیگر رکورددار این باشگاه است اما مهدی طارمی‌ این فرصت را دارد تا در دیدارهای باقیمانده فصل جاری لیگ برتر پرتغال رکوردشکنی کند.

Page Generated in 0/0126 sec