printlogo


کد خبر: 221413تاریخ: 1399/4/15 00:00
اخبار

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه با خانواده شهید مهندس
دبیرستاد حقوق بشر در دیدار با خانواده‌ شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور فرمانده ارشد مبارزه با تروریست‌ها.
به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، در آخرین روز هفته‌ حقوق بشر آمریکایی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با حضور در منزل شهید ابومهدی المهندس، با خانواده‌ این شهید دیدار کرد. 
علی باقری در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه شهید ابومهدی المهندس در حراست و حفاظت از حق حیات انسان‌ها در برابر جنایتکاران در طول 40 سال مجاهدت گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی ترور فرمانده ارشد مبارزه با تروریست‌ها. وی افزود: حقوق بشر آمریکایی تخصص ویژه‌ای در تبدیل شادی به عزا دارد و ملت عراق با همه وجود عمق ضدانسانی بودن آن را درک کرده‌اند. 
دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: آمریکا با ترور ابومهدی المهندس ثابت کرد نه ‌تنها خود تروریست و جنایتکار است، بلکه همپیمان دیکتاتورها و متحد تروریست‌هاست. 
در این دیدار، دختر شهید ابومهدی المهندس نیز به تشریح ابعاد شخصیتی پدرش پرداخت و اظهار کرد: شهید ابومهدی المهندس واقعا ضدآمریکایی بود و در مقطعی برای اینکه دچار آلودگی مذاکره با آمریکا نشود، از فرماندهی سپاه بدر هم استعفا کرد. 
***
ادعای رئیس پارلمان عربی علیه ایران
رئیس پارلمان عربی با طرح ادعاهایی بی‌اساس، ایران را به دست داشتن در حملات انصارالله یمن به عربستان متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن حملات انصارالله یمن به عربستان، ایران را مسؤول این حملات خواند و مدعی شد ایران با آنچه ارسال سلاح به حوثی‌ها می‌خواند، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بویژه قطعنامه‌ ۲۲۱۶ را نقض کرده است. وی آنچه آن را تداوم ارسال سلاح از ایران به حوثی‌های یمن می‌خواند تجاوز آشکار به حاکمیت ملی یمن و تهدید مستقیمی برای ثبات و امنیت یمن و همچنین کشورهای همسایه عنوان کرد. رئیس پارلمان عربی در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست انصارالله یمن را ملزم به توقف این اقدامات و ایران را ملزم به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت ارسال سلاح به حوثی‌ها کند. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ائتلاف عربی به رهبری عربستان روزانه مردم بی‌گناه یمن را هدف حملات خود قرار می‌دهد. 
***
شمخانی: ترور سردار سلیمانی هدیه آمریکایی‌ها به تکفیریون بود
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: بغض و کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به دلیل نقش بی‌بدیل آنان در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه و رسوا کردن نمایش ضدتروریستی آمریکا بود.  به گزارش ایسنا، علی شمخانی در جلسه پیگیری سیاسی- حقوقی پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش که صبح دیروز در محل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، اظهار داشت: بغض و کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به دلیل نقش بی‌بدیل آنان در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه و رسوا کردن نمایش ضد‌تروریستی آمریکا بود. وی افزود: جهان باید قدردان مجاهدت و فداکاری این 2 سردار مبارزه واقعی با تروریسم باشد، چرا که فرماندهی هوشمندانه و تلاش مخلصانه آنان از فراگیر شدن فتنه تروریسم تکفیری در اقصی نقاط عالم جلوگیری کرد. 
***
ایران از اثر تحریم‌ها بر شیوع کرونا به دادگاه بین‌المللی شکایت کرد
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: با پیشنهاد معاونت حقوقی، اعتراضی جدید در دادگاه دادگستری بین‌المللی درباره اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت شد. به گزارش مهر، لعیا جنیدی روز گذشته در بازدید از مؤسسه انستیتوپاستور ایران اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تلاش همه‌جانبه‌ای را آغاز کردیم تا حد امکان مشکلات و دغدغه‌های پرسنل و کادر درمانی مراکز پزشکی بویژه در رابطه با قراردادهای‌شان برطرف شود و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد، ضمن اینکه با توجه با تحریم‌های غیرانسانی و ضد حقوق بشری، با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراضی جدید در دادگاه دادگستری بین‌المللی درباره اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت شد. 
***
اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از محل حادثه نطنز
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم‌گیری درباره اعزام تیمی از اعضای این کمیسیون جهت بازدید از سایت هسته‌ای نطنز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. به گزارش خانه ملت، یعقوب رضازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حادثه نطنز قطعا نتیجه حمله سایبری نبوده است، اظهار داشت: پیشنهاد اعزام تیمی از اعضای کمیسیون به محل حادثه جهت بازدید از وضعیت سایت هسته‌ای نطنز در نشست فردا (امروز یکشنبه) کمیسیون مطرح و در این ‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد، زیرا یکی از وظایف کمیسیون امنیت ملی تحقیق و تفحص درباره مسائل امنیتی کشور است. نماینده مردم سلماس در مجلس در پایان یادآور شد: قرار است محمدجواد ظریف و علی‌اکبر صالحی با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، علاوه بر مسأله قطعنامه شورای حکام علیه ایران، در ارتباط با حادثه نطنز نیز توضیحاتی ارائه کنند تا کمیسیون در جریان موضوع حادثه قرار گیرد. 

Page Generated in 0/0220 sec