printlogo


کد خبر: 221446تاریخ: 1399/4/16 00:00
اخبار

علی‌نژاد: تصمیم‌گیری درباره لیگ با ستاد مقابله با کروناست
معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دنبال این نباشید که چه کسی به کدام کاندیدا رای داده، داستان انتخابات را ببندید. به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو گفت: بعد از نزدیک به ۱۳ سال سکان هدایت فدراسیون ووشو را به آقای صدیقی می‌سپارم. البته آقای صدیقی پیش از این هم کنار ما بوده است. امیدوارم با همت شما اعضا در این مسیر موفق شود. معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: خواهش می‌کنم اقلیت به رأی اکثریت احترام بگذارد و اکثریت حقوق اقلیت را رعایت کند. آرا مخفی است و دنبال این نباشید که چه کسی به کدام کاندیدا رای داد. از صدیقی می‌خواهم که مسیر مستقیم این فدراسیون را ادامه بدهد. معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان همچنین درباره وضعیت برگزاری لیگ فوتبال با وجود مثبت شدن تست کرونای چندین فوتبالیست گفت: ادامه فوتبال بستگی به شرایط پیش رو دارد. پروتکلی طراحی شد که بر اساس آن مسابقات برگزار می‌شود. اگر تیمی ۲۵ درصد نفراتش کرونا داشته باشد تیم قرنطینه می‌شود و این در پروتکل پیش‌بینی شده است. تصمیم‌گیری درباره کلیت لیگ هم به ستاد ملی مقابله با کرونا برمی‌گردد. اگر این ستاد وضعیت را به گونه‌ای ببیند که باید جلوگیری شود، حتما این اتفاق می‌افتد. او درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال هم بیان کرد: فیفا می‌گوید فدراسیون فوتبال باید سازمان غیردولتی باشد اما در قانون ما نهاد عمومی غیردولتی است که آنها با عمومی بودن مشکل دارند. دوستان در حال کار کردن روی این موضوع هستند. فیفا 2 ایراد اساسی به اساسنامه گرفت که یکی حضور وزیر و معاون وزیر در مجمع بود و دیگری عمومی بودن اساسنامه. از آنجایی که ما دنبال مصالح فوتبال ایران هستیم، پذیرفتیم که وزیر و معاون به عنوان عضو افتخاری در مجمع باشیم که فیفا هم قبول کرد. بحث دیگر عمومی بودن بود و بحث قانون است که باید ببینیم مذاکرات چگونه پیش می‌رود. علی‌نژاد همچنین درباره حضور چند‌شغله‌ها در فدراسیون‌ها گفت: اگر در فدراسیون چیزی به عنوان شغل تعریف شده باشد کسی نمی‌تواند 2 ‌شغل داشته باشد اما شاید در فدراسیون پستی شغل نباشد. باید ببینیم شغل محسوب می‌شود یا نه. هر جا دو‌شغله ببینیم ورود می‌کنیم و تصمیم لازم را می‌گیریم. 
***
۱۴ نفر برای ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت‌نام کردند
با پایان مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی، ۱۴ نفر با حضور در دبیرخانه مجمع انتخاباتی فدراسیون، کاندیدا شدند. به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی، ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی در شرایطی برابر اطلاعیه اعلامی از دوم تیرماه آغاز شده بود که راس ساعت ۱۵ دیروز (۱۵ تیرماه) و با پایان ساعت اداری به پایان رسید و ۱۴ نفر اقدام به ثبت‌نام کردند. 
***
کرونا فرنگی‌کار تیم‌ملی را راهی ICU کرد
دارنده مدال برنز جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۳ طلای آسیا پس از ابتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بستری شد. پس از ابتلای حسین نوری، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی به ویروس کرونا و با توجه به وضعیت وخیم این کشتی‌گیر، فدراسیون کشتی پیگیر روند درمانی وی شد. 
بر این اساس با پیگیری‌های فراوان فدراسیون کشتی، وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی- ورزشی و همکاری دکتر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، این قهرمان کشتی ایران به بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان منتقل شد. 
نوری اکنون زیر دستگاه تنفس قرار دارد و داروهای مخصوص ریه به این کشتی‌گیر تزریق شده و تحت درمان ویژه قرار گرفته است. 
***
کی‌روش وقتی به ایران می‌آید که کرونا نباشد
کارلوس کی‌روش گفته وقتی کرونا به پایان رسید به ایران می‌آید اما این اتفاق با توجه به روند شیوع این بیماری در آینده نزدیک غیرممکن است. کارلوس کی‌روش، سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال همچنان خاطرات خوبی از دوران فعالیت در ایران دارد. اخیرا به نقل از علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفته شد که کی‌روش بزودی به ایران می‌آید که این موضوع برای هواداران کی‌روش خبر خوبی است. با این حال کارلوس کی‌روش آمدنش به ایران را منوط به پایان یافتن کرونا کرده که با توجه به کشف نشدن واکسن این ویروس، این موضوع در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد و شاید به سال آینده و زمانی که درمانی برای این بیماری پیدا شد، موکول شود. کی‌روش به جز دیدار با دوستانش در ایران، قصد دارد بخشی از طلب خود از فدراسیون فوتبال را به خیریه‌ای در ایران واگذار کند تا صرف کمک به کودکان بیماری‌های خاص شود اما تاریخ مشخصی برای این اتفاق وجود ندارد.

Page Generated in 0/0071 sec