printlogo


کد خبر: 221453تاریخ: 1399/4/16 00:00
آتش‌سوزی

محسن هاشمی در جلسه شورای شهر:
 از تهرانی‌ها باید به دلیل حادثه کلینیک سینا مهر عذرخواهی کنیم
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه‌اندازی پویش شناسایی املاک ناایمن، گفت: همه باید تقصیر خود را درباره حادثه کلینیک سینا مهر بپذیریم و از تهرانی‌ها عذرخواهی کنیم. محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره حادثه کلینیک سینا مهر تصریح کرد: همه باید تقصیر خود را درباره کلینیک سینا‌مهر بپذیریم و از تهرانی‌ها عذرخواهی کنیم، همچنین همه راهکارها بیان شود که چه اقدامی صورت پذیرد تا دیگر شاهد حوادث مشابه نباشیم. وی با اعلام اینکه ایمنی 33هزار ساختمان در تهران بررسی شده است،‌ گفت: بعد از حادثه پلاسکو در سال 95، تنها 220 ساختمان که ناایمن بوده ایمن شده و 3 هزار ساختمان نیز در حال ایمن‌سازی است و بقیه موارد مورد توجه قرار نگرفته است. هاشمی درباره راه‌اندازی پویش شناسایی املاک ناایمن گفت: ایجاد سامانه سوت‌زنی در این زمینه مهم است تا شهروندان بتوانند این ساختمان‌ها را به ما معرفی کنند و زودتر اقدامات لازم صورت گیرد. رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: همچنین می‌توان برای همه ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی تهیه کرد.
***
علت مرگ 19 نفر در حادثه کلینیک سینامهر مشخص شد
سیم‌کشی غیراصولی و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 54 درصد از حریق‌های ساختمانی مربوط به کاربری مسکونی است، گفت: سیم‌کشی غیراصولی در مجموعه و دپوی نامناسب سیلندرهای اکسیژن از دلایل حادثه حریق در کلینیک سینامهر بوده است.
***
۱۲ نفر در رابطه با کلینیک سینا دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی پلیس تهران  دیروز گفت: تا امروز ۱۰ مرد و ۲ زن در رابطه با حادثه کلینیک سینا مهر دستگیر شده‌اند. سردار حمید هداوند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد و تمام کسانی که در این رابطه مقصر باشند دستگیر می‌شوند. کلینیک سینا مهر واقع در خیابان شریعتی در محدوده میدان تجریش، ۱۰ تیرماه دچار حریق شد که در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

Page Generated in 0/0051 sec