printlogo


کد خبر: 221460تاریخ: 1399/4/16 00:00
اخبار

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بازداشت شد
محمد سعیدی، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بازداشت شد. به گزارش رجانیوز، محمد سعیدی عضو ثابت تیم مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با دریافت مزد حمایت خود از برجام، بدون هیچ سابقه‌ مرتبطی به ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی رسید. گفتنی است پیش از انتصاب سعیدی به این جایگاه، نمایندگان مجلس نهم با مدیرعاملی او بر شستا مخالفت کرده بودند. محمد سعیدی که از سال 94 به ریاست شرکت کشتیرانی منصوب شده بود، مرداد 98 استعفا کرد و آبان‌ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش، توسط سازمان بازرسی کل کشور تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت بازداشت شد. وی مدتی با قرار وثیقه آزاد بود اما هم‌اکنون به‌خاطر توجه اتهامات به او و تشدید وثیقه به میزان چند ده میلیارد تومان، در بازداشت به سر می‌برد. میزان بالای وثیقه این متهم، نشان از بالا بودن حجم فساد دوران مدیریت 4 ساله‌ سعیدی در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارد.
***
روایت یک مسؤول عراقی‌ از رشادت‌های سردار سلیمانی
یک مسؤول عراقی در گفت وگویی به رشادت‌های سردار سلیمانی در جنگ با داعش پرداخت. به گزارش ایسنا، حمد الاسدی، رئیس کمیسیون «السند الوطنی» در پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: در بدو ورود داعش به عراق از آمریکایی‌ها درخواست کمک کردیم اما آنها هیچ کمکی به ما نکردند. وی ادامه داد: با سقوط موصل شکست‌های ما آغاز شد و در یک روز تمام مناطق میان موصل و صلاح‌الدین سقوط کردند اما مجاهدان عراقی به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فورا وارد عمل شدند و داعش را از ورود به بغداد و سامرا بازداشتند. وی تاکید کرد: سردار سلیمانی ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ وارد بغداد شد و به همراه ابومهدی المهندس و صدها رزمنده دیگر به سوی شهر بلد حرکت کردند که در آن زمان راه ارتباطی آن قطع شده بود. الاسدی تاکید کرد: از زمان سقوط موصل تا صدور فتوای آیت‌الله سیستانی رزمندگان بسیاری تحت فرماندهی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در میدان نبرد با داعش جنگیدند و به شهادت رسیدند. وی گفت: شهید سلیمانی در عملیات نظامی در خط مقدم و جلوی تمام رزمندگان حضور داشت. ما هیچ وقت احساس نکردیم سردار سلیمانی عراقی نیست، این در حالی است که او با درخواست دولت عراق به عنوان مستشار نظامی آمده بود. احمد الاسدی تاکید کرد: سردار سلیمانی همانند یک فرمانده یا یک مستشار نظامی برای کشور دیگر عمل نکرد، بلکه همانند دیگر مجاهدان مبارزه می‌کرد و جان بر کف  ده‌ها بار مورد اصابت گلوله و ترکش خمپاره قرار گرفت.
***
برگزاری هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری
قوه قضائیه اعلام کرد هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
وکیل متهم دانیال‌زاده در این جلسه به پرداخت رشوه به موکلش از سوی حسین فریدون اشاره کرد و گفت: دانیال‌زاده یکبار به این اتهام بازداشت شده است. در بخش دیگری از دادگاه درباره تلاش طبری برای تحت‌الشعاع قرار دادن رسیدگی به پرونده دانیال‌زاده، مساله تماس‌های وی با دادیار پرونده مطرح شد. قهرمانی نماینده دادستان در این باره اظهار داشت: ‌سوال اینجاست طبری چرا به خانم فتاحی که دادیار است زنگ ‌زده و گفته است پرونده بازداشت موقت را تأیید نکند. دانیال‌زاده که می‌گوید او تدارکاتچی بوده است، این تدارکاتچی چرا زنگ ‌زده است؟ چرا پیگیر پرونده‌ها بوده است؟ چرا به قاضی زنگ زده و می‌گوید بازداشت موقت را تمدید نکند؟ طبری در این جلسه همچنان تلاش داشت ارتباط مفسدانه با سایر متهمان پرونده را تکذیب کند و این روابط را در چارچوب روابط اقتصادی معمول جلوه دهد. ادامه بررسی اتهامات طبری و سایر متهمان پرونده به دادگاه بعدی موکول شد.

Page Generated in 0/0055 sec