printlogo


کد خبر: 221492تاریخ: 1399/4/17 00:00
تعداد مبتلایان «کووید- ۱۹» در کشور به 243051 و آمار تلفات به 11731 نفر رسید
۲۶۱۳ ابتلا و ۱۶۰ فوتی کرونا در یک شبانه‌روز

آمار فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا چند روز است از 160 نفر پایین‌تر نمی‌آید و تعداد مبتلایان به این بیماری نیز روز به روز بیشتر می‌شود. به گزارش«وطن امروز»، با وجودی که خیلی‌ها فکر می‌کردند کرونا در فصل تابستان ضعیف می‌شود یا از بین می‌رود اما اینطور نشد و آمار جان‌باختگان و مبتلایان به «کووید- 19» در این فصل بیش از زمستان و بهار است. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی ۲۶۱۳ مورد ابتلای جدید «کووید- 19» در کشور طی ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه خبر داد و گفت: متأسفانه ۱۶۰ بیمار جان خود را از دست دادند. سیماسادات‌ لاری گفت: طی 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید- 19» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران «کووید- 19» در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید. ‌لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار «کووید- 19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی همچنین گفت: ۳۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- 19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار و 3 آزمایش تشخیص «کووید- 19» در کشور انجام شده است. ‌لاری همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند، البته آمار فوت و بستری در خوزستان کاهش چشمگیری داشته است. وی گفت: استان‌های گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان‌و‌بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند. وی زنان را محور تاب‌آوری خانواده خواند و افزود: بر همین اساس در شرایط شیوع «کووید- 19» لازم است زنان ضمن تقویت روحیه اعضای خانواده، آنها را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنند. 
 
* احتمال بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی به تهران
فعالیت برخی صنوف در مناطق قرمز و زرد کرونایی محدود می‌شود. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در وضعیت تهران هنوز تغییری مشاهده نشده است اما با این روند رشد بیماری، پیش‌بینی می‌شود برخی محدودیت‌ها مجددا بازگردد. محسن فرهادی با اشاره به افزایش آمار کرونا، اظهار داشت: در مصوبه ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های استانی و شهرستانی دیده شده و این اختیار به استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده که مطابق شرایط هر منطقه درباره محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کنند. وی ادامه داد: در استان‌هایی که وضعیت زرد، نارنجی یا قرمز دارند به ناچار و متناسب با وضعیت هر منطقه، فعالیت مراکز آموزشی و تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و آرایشگاه‌های زنانه ممنوع شده است. فرهادی به وضعیت کرونا در تهران اشاره کرد و گفت: با این روند رشد بیماری پیش‌بینی می‌شود برخی محدودیت‌ها مجددا بازگردد. 
 
* آمار متوفیان کرونا در ۷۵ روز گذشته بی‌سابقه است
چنانچه مردم اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت نکنند تهران به شرایط سخت باز‌می‌گردد. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تهران با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا و افزایش آمار فوتی‌ها گفت: آمار متوفیان در ۷۵ روز گذشته بی‌سابقه است و اگر رعایت نشود تهران به شرایط سخت بازخواهد گشت. سعید خال اظهار کرد: بهشت زهرا یک سازمان بدون تعطیلی در کشور است که واجب کفایی مردم را انجام می‌دهد و رعایت بهداشت در بهشت زهرا در حد بالایی از استانداردها صورت می‌گیرد. این فرآیند در ارتباط با پرسنل و مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود. خال با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا همچنین افزایش آمار فوتی‌ها تصریح کرد: این آمارها نگران‌کننده است و در 75 روز گذشته بی‌سابقه بوده است که اگر رعایت نشود، تهران به شرایط سخت باز خواهد گشت و این چیزی نیست جز زحمت برای کادر درمان؛ آرامستان‌های سراسر کشور شرایط خاصی دارند و اعداد و ارقامی که در تهران وجود دارد، قابل قیاس با کل کشور نیست.

Page Generated in 0/0067 sec