printlogo


کد خبر: 221493تاریخ: 1399/4/17 00:00
اخبار

کمبود ماسک در شهرستان‌های کوچک
نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم تامین ماسک از داروخانه‌ها گفت: خبرهایی می‌رسد مبنی بر اینکه در حوزه ماسک به دلیل اختلاف قیمت و گرانی دلار، قاچاق معکوس وجود دارد. دکتر علی فاطمی با بیان اینکه توصیه ما این است که مردم برای تهیه ماسک به داروخانه مراجعه کنند، افزود: بسیاری از ماسک‌هایی که در بازار وجود دارند، تقلبی هستند، البته شاید در ظاهر تفاوتی با ماسک‌های استاندارد نداشته باشند اما عملا زمانی که بررسی می‌کنیم، می‌بینیم فیلتر لازم و لایه سوم که می‌تواند تا ۹۰ درصد از ورود ویروس جلوگیری کند، در این ماسک‌ها وجود ندارد. وی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: در عین حال توزیع ماسک در داروخانه‌ها در همه استان‌ها تکافو نمی‌کند. در شهرهایی مانند پایتخت مشکل توزیع و تأمین ماسک بسیار کمتر است اما در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک مشکل بیشتری وجود دارد و سیستم توزیع تکافوی نیاز را نمی‌کند. وی تاکید کرد: باید توجه کرد که در شرایط کرونا استفاده از ماسک‌های سوپاپ‌دار خیلی توصیه نمی‌شود، زیرا اگر بیمار مبتلا به «کووید- 19» از این ماسک‌ها استفاده کند، امکان انتقال بیماری زیاد است. 
***
وجود ۲۲ هزار کلاس فرسوده در پایتخت
استان تهران دارای بیشترین جمعیت دانش‌آموزی و بالاترین ‌آمار مدارس فرسوده در سطح کشور است و ساختمان‌های با قدمت بالای ۵۰ سال همچنان به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار موضوع بخاری‌های نفتی و مدارسی که هر از چند گاهی در فصول سرد سال در آتش این محرومیت و کوتاهی‌ها می‌سوزند، نمی‌توان از خطر وجود مدارس فرسوده و ناایمن بسادگی عبور کرد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اظهار کرد: استان تهران در عین حال که بیشترین تعداد دانش‌آموزان در میان استان‌های کشور را دارد، بیشترین مدارس فرسوده را هم در خود جای داده است. علی شهری افزود: تهران از یک سو بیشترین آمار مدارس فرسوده را دارد و از طرفی به علت افزایش جمعیت دانش‌آموزی نیازمند ساخت مدارس جدید نیز هست. بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس استان داریم. بازسازی ۲۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فرسوده تهران به بودجه‌ای بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. ساخت فضاهای آموزشی در تهران در حال انجام است و توان حداکثری اعتباری دولت و خیران مدرسه‌ساز به کار گرفته شده اما این کلانشهر همچنان نیازمند ساخت مدارس جدید است. وی در ادامه به ایسنا گفت: استان تهران به ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم کلاس‌های درس به استاندارد کشوری برسد که این امر نیز به اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. 
***
لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران به تصویب نرسید
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نوشت: طبق شنیده‌ها موضوع لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران که در جلسه روز یکشنبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مطرح شد، فعلا به تصویب نرسیده است اما اصرار نهاد ریاست جمهوری برای لغو محدودیت پابرجاست. به گزارش تسنیم، محمد سالاری در صفحه شخصی خود نوشت: موضوع لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران مطرح شده است اما فعلا به تصویب نرسیده است. ضمنا برخلاف رویه معمول از نمایندگان شورای شهر تهران برای حضور در این جلسه دعوت به عمل نیامده بود. 
***
لغو طرح ترافیک باید با تعطیلی مترو همراه باشد
عضو شورای شهر تهران گفت: لغو طرح ترافیک به علت افزایش شیوع کرونا باید همزمان با تعطیلی مترو انجام شود، چرا که لغو طرح به‌تنهایی تأثیری در کاهش مسافران مترو ندارد. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، ‌درباره احتمال لغو طرح ترافیک در پایتخت با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار داشت: در صورتی که آمار مبتلایان به سطحی برسد که لازم شود اقداماتی در حوزه ترافیکی انجام شود، ما در شورای شهر حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و پیشنهاداتی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال خواهد شد. وی افزود: در صورتی که لغو طرح ترافیک انجام شود ولی حمل‌ونقل عمومی‌ بویژه مترو تعطیل نشود، اقدامات نتیجه مؤثری در جهت کاهش مبتلایان به کرونا نخواهد داشت. عضو شورای شهر تهران گفت: همه مسافرانی که از حمل‌ونقل عمومی ‌استفاده می‌کنند خودروی شخصی ندارند که با لغو طرح ترافیک دیگر از مترو استفاده نکنند. خلیل‌آبادی گفت: درخواست شهروندان فعال بودن سیستم حمل‌ونقل عمومی ‌با وجود شرایط کرونا بوده است و در حال حاضر بهترین راهکار جهت مقابله و پیشگیری از کرونا استفاده همه مسافران از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. 
***
پلمب 38 واحد تولید و فروش پوشاک در تهران
معاون نظارت بر اماکن عمومی ‌پلیس امنیت تهران بزرگ از بازدید مأموران این معاونت از ۲۵۳ واحد صنفی عرضه، تولید و فروش پوشاک در تهران خبر داد و گفت: در این راستا به ۷۱ واحد صنفی اخطار داده شد و ۳۸ واحد نیز پلمب شدند. به گزارش تسنیم، سرهنگ نادر مرادی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای پوشش ظاهری مردم از گویاترین نشانه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به شمار می‌رود، اظهار کرد: طبیعی است اگر هر کشوری متناسب با هنجارهای مذهبی و فرهنگی اصیل خود چارچوبی داشته باشد و قوانینی را در این موضوع وضع کند و روی آن هم سختگیر باشد. وی تصریح کرد: طبق قانون تمام واحدهای صنفی مکلف به رعایت ضوابط اسلامی‌هستند و فروش لباس‌های نامتعارف تخلف محسوب می‌شود. 

Page Generated in 0/0077 sec