printlogo


کد خبر: 221503تاریخ: 1399/4/17 00:00
اخبار

دستور رئیس قوه‌قضائیه برای برخورد با مدیران مقصر در حوادث اخیر
رئیس قوه‌قضائیه در واکنش به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه‌قضائیه درباره حوادث اخیر کشور گفت: مدیری که مسؤولیت دارد باید پاسخگو باشد و مورد مواخذه قرار بگیرد. نمی‌توانیم همیشه منفعلانه برخورد کنیم تا باز هم یک مورد مشابه ساختمان پلاسکو شکل بگیرد. در زمینه حوادث مختلفی که در این مدت داشتیم و همه را اسم نمی‌آورم، باید عوامل را شناسایی کنیم که آیا پیش‌بینی لازم، پیشگیری لازم و اقدام لازم را کرده‌‌اند؟
 به گزارش «وطن امروز» به نقل از قوه‌قضائیه، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی افزود: من این را به سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان تهران هم گفته‌ام که سیاست دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مدیری است که مسؤولیت قانونی و شرعی دارد که ببینیم کار را در زمان خودش انجام داده یا نه؛ اگر نه هر روز باید به ما یک گزارش بدهند که این اتفاقات افتاد. باید نسبت به این قصور یا تقصیر بویژه ترک فعل‌ها حساس بود، چرا که ما مواردی داریم که ترک فعل‌‌ها قابل پیگیری قانونی است و بسیاری از ترک فعل‌ها خسارتش از فعل‌ها بیشتر است. مردم انتظار دارند هر کس نسبت به مسؤولیتش پاسخگو باشد.
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آنچه این روزها موجب رنجش مردم شده، عدم مدیریت بازار، عدم مدیریت قیمت‌‎ها و نوسانات بازار است اما این اولین کار دشمن نیست و بارها دیده شده دشمن از طریق اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به دنبال دشمنی کردن است. آیت‌الله رئیسی افزود: برخی راه‌حل این مسأله را در مذاکره با آمریکا و اروپا می‌‌دیدند که البته برای همگان روشن شد راه نادرستی است و باید به دستان پرتوان مردان و زنان این کشور دل بست. هیچ مشکلی نداریم الا اینکه راهکار آن در درون کشور وجود دارد و این همان اصلی است که رهبر حکیم انقلاب در همه این سال‌ها بر آن تاکید داشتند. آیت‌الله رئیسی لازمه برون‌رفت از این شرایط و ایجاد ثبات اقتصادی در بازار را فعالیت جهادی دانست و ادامه داد: این شرایط تلاش جدی و سریع را می‌طلبد. وجود طرح‎‌هایی برای برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت است و تبیین این طرح‌ها برای مردم از ضرورت‌‌های بعدی است. آیت‌الله رئیسی یکی دیگر از ضرورت‌‎های عبور از شرایط خاص اقتصادی را نیز برخورد با تخلف برخی واردکنندگان و صادرکنندگان دانست و گفت: وارد‌کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمی‌کند؛ هم برخورد با آنها و هم افشای نام آنها یک ضرورت است که مسؤولان بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. مسؤولان بانک مرکزی اعلام کردند دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند اما من معتقدم واردکننده‌ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود. 
***
انتقاد نمایندگان عراقی از عملکرد دولت درباره ترور فرماندهان مقاومت
فراکسیون صادقون در پارلمان عراق از عدم اتخاذ اقدامات قانونی توسط دولت این کشور در رابطه با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از المعلومه، محمود الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق وابسته به جنبش عصائب اهل‌الحق در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا جنایت‌های بزرگی در عراق مرتکب شد و آخرین جنایت آنها ترور فرمانده شهید ابومهدی المهندس و میهمان عراق ژنرال شهید قاسم سلیمانی است. وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا مقامات عراقی وظیفه رسمی خود را انجام نمی‌دهند و شکایت رسمی علیه دولت ترامپ تدوین نمی‌کنند؟ الربیعی نوشت: شنیدیم که اقدامات قانونی اتخاذ کردید؛ ‌ای قوه‌قضائیه و ‌ای دولت عراق! این اقدامات به کجا رسید؟ سکوت شما را نمی‌پذیریم.
***
شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» رونمایی شد
آیین رونمایی از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلیوشین» صبح دیروز با حضور جانشین فرمانده کل ارتش برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، طی مراسمی که با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس، جانشین فرمانده کل ارتش و امیر خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد، از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری ایلیوشین رونمایی شد.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به تلاش کارکنان نیروی هوایی ارتش برای ارتقای توانمندی دفاعی کشور، اظهار کرد: زندگی خلبانان امروز نشان از تعهد و تدینی دارد که در مشاغل دیگر کمتر آن را سراغ داریم.
امیر دادرس با تاکید بر اینکه توانمندی و دستاورد‌های امروز کشور بسیار ارزشمند است، از رونمایی از تجهیزات جدید در نیروی هوایی ارتش طی روزهای آتی خبر داد و گفت: ساخت شبیه‌ساز هواپیمای ایلوشین کاری بسیار بزرگ است، البته کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوایی انجام شده که می‌توان به ساخت موتور جت اشاره کرد که در جهان اسلام کسی نتوانست بسازد. ساخت هواپیمای صد‌در‌صد ایرانی از جمله دیگر دستاوردهاست؛ این پیشرفت‌ها در مقابل تحریم‌های دشمنان، فشار تحریم را کاهش می‌دهد.

Page Generated in 0/0284 sec