printlogo


کد خبر: 221544تاریخ: 1399/4/18 00:00
اخبار

بختیاری خبر داد
همکاری ۱۰۰۰ گروه جهادی با کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه هزار گروه جهادی تا پایان سال با کمیته امداد همکاری خواهند کرد، گفت: به کمک گروه‌های جهادی ۹ یونیت دندانپزشکی به مناطق محروم کم‌برخوردار ارسال شد. مرتضی بختیاری در «مراسم واگذاری یونیت‌های دندانپزشکی به مناطق محروم و کم‌برخوردار» گفت: سال گذشته ۱۴۰ گروه جهادی با کمیته امداد همکاری می‌کردند که تا پایان امسال تعداد آنها به ۱۰۰۰ گروه جهادی می‌رسد. وی ادامه داد: این گروه‌ها، جوانان مخلص و تحصیلکرده هستند که با تمام قوا به محرومان خدمت می‌کنند. بختیاری با اشاره به اینکه مأموریت کمیته امداد، خدمت کردن به محرومان و مستمندان است، گفت: ما وظیفه حمایت از این گروه‌های جهادی را داریم و کاری که جهادگران در روستاها و مناطق محروم با ضریب ۷، ۸ و ۹ انجام می‌دهند، قابل تقدیر است و در این روستاها، مسجد پایگاه آموزشی جهادگران شده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: امروز کمیته امداد ۹ یونیت دندانپزشکی را به استان‌های محروم سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، لرستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد ارسال می‌کند که تمام ‌این دستگاه‌ها توسط گروه‌های جهادی تهیه شده است. 
***
برق‌ در طول 2 ماه جان ۱۰۲ ایرانی را گرفت
۱۰۲ نفر در ۲ ماه نخست سال جاری به دلیل برق‌‌گرفتگی جان خود را از دست دادند. به گزارش تسنیم، بنا بر آمار ارائه‌شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، در ۲ ماه نخست سال جاری 102 نفر در کشور بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند. از این تعداد 94 نفر مرد و مابقی (8 نفر) زن بودند. بنا بر این آمار، استان‌های فارس با 12 متوفی، تهران با 11 متوفی و خوزستان با 10 متوفی، بیشترین تعداد مرگ ناشی از برق‌گرفتگی را در بین استان‌های کشور داشتند. همچنین در 4 استان چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و یزد هیچ مورد فوتی بر اثر برق‌گرفتگی در ۲ ماه نخست سال جاری به ثبت نرسیده است. 
***
۵۵ درصد کودکان کار و خیابان غیرایرانی‌اند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۵ درصد کودکان کار و خیابان غیرایرانی‌اند که این میزان در تهران به بیش از ۸۰ درصد رسیده است. در این زمینه هم باید اداره اتباع با ما همکاری کند و هم ورودهای غیرقانونی مدیریت شود. حبیب‌الله مسعودی‌فرید در نشستی خبری گفت: آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی سال ۸۴ در هیأت دولت تصویب شد. همچنین سال ۷۸ برنامه توسعه ششم نیز اهداف کمی ‌را برای میزان پذیرش کودکان کار و خیابان قرار داد که در ماده ۸۰ هم سازمان بهزیستی مکلف شده با همکاری سایر دستگاه در این باره اقدام کند. طرح‌های مختلفی تاکنون برای اجرای این برنامه دنبال شده است. وی ادامه داد: سازمان جهانی کار از کودکان کار و خیابان به عنوان برده‌داری نوین نام می‌برد و ما نباید شاهد این برده‌داری نوین باشیم، باید کاری کنیم که حضور این کودکان را در خیابان نداشته باشیم. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور کودکان اتباع به عنوان کودکان کار و خیابان گفت: اگر اداره اتباع نتواند ساماندهی لازم را درباره کودکانی که مجوز حضور ندارند انجام دهد، فرآیند کار ما دچار مشکل می‌شود چون مرکزی که برای حضور موقت و نگهداری آنها داریم نهایتا برای 3 هفته جوابگو است. وی در ادامه گفت: ۷۰ درصد کودکان غیرایرانی که وارد کشور می‌شوند، اوراق هویتی ندارند یا اگر هم دارند این اوراق اعتبارش تمام شده است. جلساتی با اداره اتباع گذاشتیم تا این موضوع تعیین‌تکلیف شود. تعداد زیادی از کودکان کار غیرایرانی با خانواده‌های خود برای کار کردن به کشور آمده‌اند. وی ادامه داد: برای مثال سال ۸۴ عمده کودکان خیابانی در کشور ایرانی بودند اما به مروز زمان و در سال‌های اخیر ۵۵ درصد کودکان کار و خیابان که جذب شده‌اند غیرایرانی هستند که این میزان در تهران به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.  
***
ابلاغ شهریه ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه شهریه امسال را با هماهنگی سازمان حمایت حقوق مصرف‌کننده و تولید‌کننده و مصوبه تنظیم بازار تدوین کردیم، گفت: تاکنون شهریه۲۰ هزار مدرسه ابلاغ شده و در حال تکمیل و اعلام به بقیه مدارس هستیم. سعید صالح با اشاره به برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی با مدیران مشارکت‌ها و کارشناس- مسؤولان غیردولتی استان‌های سراسر کشور گفت: نظارت بر اجرای شهریه و جزئیات آن از جمله رعایت قوانین و مقررات نوسازی، وضعیت شهریه فوق‌برنامه و تابستانه، حقوق و مزایای معلمان و کارکنان مدارس و پروتکل‌های بهداشتی را از مدیران خواستار شده‌ام. صالح در ادامه از راه‌اندازی اپلیکیشن «سام» خبر داد و گفت: این اپلیکیشن از طریق وب‌سایت مشارکت‌ها در دسترس قرار دارد و امکان خوبی برای اولیا در انتخاب مدرسه، آگاهی از شهریه مدارس و ثبت نظرات، پیشنهادات و شکایات فراهم آورده است؛ امکانات دیگری هم بزودی به این برنامه اضافه خواهد شد. وی افزود: این سامانه با همکاری شورای هماهنگی مؤسسان غیردولتی طراحی شده و اطلاعات و خدمات مورد نیاز اولیای دانش‌آموزان و مؤسسان مدارس غیردولتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به معرفی مدارس غیردولتی نزدیک به محل سکونت، میزان شهریه و اخبار هر مدرسه و نظرسنجی و ثبت شکایت‌های مردمی اشاره کرد. مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش ‌و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، بر ضرورت تحلیل شهریه مدارس و مراکز غیردولتی تاکید کرد و گفت: باید به سمت تسهیل و دقیق شدن فرآیند تعیین شهریه‌ها حرکت کنیم و تمام عوامل موثر در این راستا را مورد بررسی قرار دهیم.

Page Generated in 0/0102 sec