printlogo


کد خبر: 221552تاریخ: 1399/4/18 00:00
اخبار

وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد تکذیب شد
سازمان انرژی اتمی وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد را تکذیب و اعلام کرد: هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است. اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی روز گذشته وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد را تکذیب کرد. سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در پی انتشار ادعای کذب عناصر ضدانقلاب در رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در مجتمع هسته‌ای شهید رضایی‌نژاد اردکان در استان یزد، به آگاهی می‌رساند هیچ حادثه‌ای در این مجتمع هسته‌ای رخ نداده است و ادعای عناصر ضدانقلاب در خارج کشور به منظور همراهی با رژیم تروریست و جنگ‌طلب صهیونیستی و در راستای فضاسازی رسانه‌ای، ایجاد ناامیدی و همراهی با فشار حداکثری شیطان بزرگ به ملت سربلند ایران اسلامی است. این سازمان همچنین اعلام کرد عکس‌های انتشاریافته ماهواره‌ای نیز مربوط به این مجتمع نیست. دیروز در برخی سایت‌ها خبری مبنی بر وقوع انفجار در سایت هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد منتشر شد. 
***
حکم قاضی آمریکایی برای توقیف نفتکش‌های ایرانی راهزنی دریایی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حکم قاضی آمریکایی را راهزنی دریایی دانست و از اقدام مجلس برای طرح اقدام متقابل خبر داد. ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با فارس گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا به منزله شکست راهبردهای آمریکا در قبال جمهوری اسلامی است، چرا که آمریکایی‌ها در اولین فازهای تحریم دنبال این بودند که کاری کنند در داخل کشور با بحران کمبود انرژی بویژه بنزین مواجه شویم ولی امروز الحمدلله به واسطه تلاش متخصصان داخلی در حال صادرات بنزین هستیم و از واردات به خودکفایی و صادرات رسیده‌ایم. وی ادامه داد: دلیل دیگری که شکست راهبردهای آمریکا را نشان می‌دهد این است که امروز به واسطه اقتدار نیروهای مسلح‌مان مشتقات نفتی خود را برخلاف سال‌های گذشته با روشن بودن سیستم AIS نفتکش‌ها و با پرچم جمهوری اسلامی می‌فروشیم. عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس افزود: ناتوانی دولت آمریکا در مهار بیماری کرونا، اقبال کم مردم به ترامپ و احتمال شکستش در انتخابات باعث شده او دست به یک قمار بزند و آن هم خیمه‌شب‌بازی قاضی فدرال آمریکایی در دستور توقیف نفتکش‌های ایرانی است که یک راهزنی دریایی و خلاف قوانین مصرح بین‌المللی است. رضایی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید از ابزارهای حقوقی‌شان علیه این رفتار آمریکایی‌ها استفاده کنند و یکی از راهکارهای ما استفاده از ابزار اقدام متقابل است که کارایی خود را در توقیف نفتکش گریس۱ توسط انگلیسی‌ها نشان داد. وی با بیان اینکه طرحی را در دست تدوین داریم که به راهزنی احتمالی آمریکایی‌ها پاسخ متقابلانه و قاطع دهیم، گفت: بر اساس این طرح هرگونه اقدام ایالات‌متحده علیه نفتکش یا کشتی ایرانی در هر نقطه از دنیا با پاسخ سریع و متناسب جمهوری اسلامی روبه‌رو می‌شود. 
***
پکن:
آمریکا مقصر تنش‌های کنونی بر سر برجام است
سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر تأکید کرد آمریکا مقصر تنش‌های فعلی بر سر برجام است. «ژائو لیجیان» در نشست مطبوعاتی هفتگی که دوشنبه برگزار شد، ضمن پرداختن به مسائل روز چین و منطقه، درباره ایران نیز به اظهارنظر پرداخت. وی در پاسخ به سوالی در زمینه نامه ارسالی اخیر از سوی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در زمینه فعال شدن ساز‌و‌کار حل اختلاف در برجام گفت: «برجام دستاورد مهم دیپلماسی چند‌جانبه است که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. این توافق ستون مهمی برای ساز‌و‌کار منع گسترش سلاح‌های اتمی و برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش مهمی از نظم جهانی بر اساس قوانین بین‌المللی است. خروج ایالات‌متحده از برجام و فشار حداکثری این کشور بر ایران، دلیل اصلی تنش کنونی در موضوع هسته‌ای ایران است». وی در ادامه توضیح داد: «چین امیدوار است همه طرف‌های ذی‌ربط بتوانند چشم‌انداز کلی و بلند‌مدتی اتخاذ کرده و اختلافات درباره اجرای برجام را از طریق گفت‌وگو و مشورت در چارچوب کمیسیون مشترک برجام حل‌و‌فصل کنند». سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خواستار بازگرداندن توازن میان حقوق و تعهدات در برجام شد. او گفت: «چین ارتباط نزدیک با طرف‌های ذی‌ربط در برجام را حفظ خواهد کرد، در برقراری صلح تلاش کرده، طرفین را به مذاکرات ترغیب می‌کند و به تلاش برای حل سیاسی و دیپلماتیک مسأله هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد».
***
دشمن در پی ممانعت از انعکاس خدمات 4 دهه‌ای ایران به اتباع خارجی است
رئیس مرکز حراست وزارت کشور با تاکید بر اینکه ایران در 40 سال گذشته، مناسب‌ترین میزبانی و مواجهه را با اتباع و مهاجران خارجی داشته است، گفت: باید نهایت دقت و توجه برای انعکاس شایسته این خدمات را داشته باشیم. ابراهیم شوشتری تصریح کرد: تجربه تحولات رسانه‌ای در همین ماه‌های گذشته در این عرصه نشان می‌دهد دشمن، با القای یک دروغ، حاشیه‌سازی‌های مهمی را برای کشور تدارک می‌بیند. وی گفت: مدیران کل اتباع استان‌ها که از نزدیک درگیر با امور اتباع و مهاجران خارجی هستند باید نهایت تلاش‌شان را داشته باشند که در چارچوب موازین قانونی و معیارهای اخلاقی و انسانی، از حاشیه‌سازی‌ها و بهانه‌جویی‌های دشمن پیشگیری کنند. 

Page Generated in 0/0182 sec