printlogo


کد خبر: 221623تاریخ: 1399/4/19 00:00
وزیر بهداشت در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونای تهران:
کمتر از 30 درصد یک میلیارد دلار اختصاص‌یافته از صندوق توسعه ملی به دست من رسیده است

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین خسارت را وزارت بهداشت در کرونا متحمل شده است، گفت: درباره بودجه اختصاص داده شده به کرونا، زیر ۳۰ درصد از یک میلیارد دلاری که با اجازه رهبر انقلاب اختصاص یافت، به دست من رسیده است. 
به گزارش «وطن امروز»، سعید نمکی در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونای کلانشهر تهران اظهار داشت: گلایه‌مان از این است که به مقامات ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم و تصمیمات غلط از آب درمی‌آید. بیشترین زیان را ما در بخش سلامت داده‌ایم و هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشد. همه از کانون‌های کرونا فرار کردند اما بچه‌های ما دل به کانون عفونت دادند. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد اختصاصی خود 15 درصد درآمد داشتند و ما بیشترین زیان جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داشتیم.رسانه‌های ضدانقلاب با دیدن موفقیت ما و افتضاح در اروپا و آمریکا خفه خون گرفتند. حتی یک نفر از کادر درمان ما مثل کشورهای غربی تحصن نکرد. وی با اشاره به اینکه «ما در بعضی جاها نمی‎توانیم به عقب برگردیم و نمی‎توانیم مردم را بازگردانیم به شعار در خانه بمانیم و باید به دنبال راهکار جدید باشیم»، درباره بودجه اختصاص داده شده به کرونا گفت: «زیر‌۳۰ درصد از یک میلیارد دلاری که با اجازه رهبر انقلاب اختصاص یافت، به دست من رسیده است». نمکی با بیان اینکه بنده به عنوان وزیر بهداشت شرمنده مدافعان سلامت هستم، گفت: «عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جاهای دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند». وزیر بهداشت اضافه کرد: «بنده مدت‌ها جلوی دوربین نیامده بودم، قهر بودم، دل‌شکسته و عصبانی بودم. دل‌نوشته‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم و خدا شاهد است حمایت و بصیرتی را که از رهبری دیدم، ندیده‌ بودم و در خیلی از روزها که می‌نوشتم، از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم این سایه بلند را از سر من برندارد». وی اضافه کرد: «ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن فوتی‌ها داشتیم و همچنین در برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری در 13 استان به فاز مهار رسیدیم. برای 1300 شغل و حرفه در 10 شبانه‌روز پروتکل نوشتیم، آن هم در شرایطی که در تحریم قرار داریم و مردمی داریم که امورشان با یک زیرپله می‌گذرد». وی متذکر شد: «اگر بگویم اولین مقصر این صحنه کیست، می‌گویم آمریکای جنایتکار که ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند.  
اینکه مردم از فقر و تهیدستی رو به طغیان می‌روند، باید رئیس‌جمهور این مملکت به عدم شکل‌گیری این طغیان فکر کند. بنده نمی‌توانم به مغازه‌داری که چک برگشتی دارد کمک نکنم و باید اقتصاددانان به کمک ما می‌آمدند و راهکار به بنده ارائه می‌کردند که چطور مملکت را در این شرایط اداره کنیم تا طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشیم». نمکی افزود: «بنده بشدت از اقدامات انجام‌شده دفاع می‌کنم و در مقابل این افراد زانو می‌زنم و دست کسانی که به ما کمک کردند را می‌بوسم. نهادهایی مانند نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیران، صدا‌و‌سیما و روحانیت که آنقدر با نجابت برخورد کردند، مانند اینکه گفتیم نماز جمعه، مسجد و صحن بقاع متبرکه را تعطیل کنیم که آن را انجام دادند و استانداران با تمام وجود به صحنه آمدند و کسی ما را تنها نگذاشت، ضمن اینکه دادستانی‌ها و قوه‌قضائیه نیز کمک کردند». علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران نیز در این جلسه با گلایه از اینکه مصوبات ستاد کرونای تهران به طور کامل اجرا نمی‌شود، به وزیر بهداشت اظهار داشت: درخواست ما در دو فاز است؛ اول اینکه باید به شدت پروفایل اجرایی در تهران تغییر کند و ظرفیت 50 درصدی فعالیت در ادارات اجرا شود و از شنبه بتوانیم این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کنیم تا برای مدت یک هفته، ‌بار بیمارستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کنیم.  رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران متذکر شد: شهردار تهران اعلام آمادگی کرده است به مدت یک هفته طرح ترافیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران ملغی کند؛ ضمن اینکه با توجه به جایگاهی که برای شهرداری در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است، بودجه‌ای برای شهرداری در نظر گرفته نشده است. زالی اضافه کرد: آخرین پیشنهاد ما بعد از انجام این شرایط اعمال محدودیت بیشتر در تهران به مدت یک هفته است. 

Page Generated in 0/0070 sec