printlogo


کد خبر: 221629تاریخ: 1399/4/19 00:00
اخبار

افتتاح دامپروری 3 هزار رأسی توسط ستاد اجرایی فرمان امام
پروژه دامپروری صنعتی ۳ هزار رأسی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید. صبح‌ دیروز در مراسمی ‌با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، ائمه‌ جمعه و مقامات استان مرکزی، فاز اول پروژه دامپروری صنعتی ۳ هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز با روش تولید آزمایشگاهی جنین در زرندیه به بهره‌برداری رسید. محمد مخبر در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر حکیم انقلاب مبنی بر ورود ستاد اجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی، گفت: امروز فاز اول این پروژه ۳ هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵هزار تن شیر در سال افتتاح می‌شود. وی افزود: با تکمیل ۲ فاز دیگر این مجموعه تا  ۲۲ بهمن، برای ۶۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولید خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به بهره‌گیری از روش‌های نوین برای حل معضل علوفه دام در این مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک در این مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید می‌شود که می‌تواند روزانه ٤٠٠ راس گوسفند و ٨٠ راس گاو را تغذیه کند. مخبر درباره سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در بحث واردات مواد اولیه دارویی داشته باشیم. وی تاکید کرد: همچنین امسال با شعار «تبدیل هر خانه به یک کارگاه» ۶۵ هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجاد می‌کنیم که از این طریق ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد. در ادامه این مراسم، سعید فرخی، معاون استاندار مرکزی گفت: حضور ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی همیشه منشأ خیر و برکت و اشتغالزایی برای مردم بوده است.وی افزود: احیای کارخانجات نیمه‌تعطیل و طرح‌هایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، طرح‌های استراتژیکی است که در جنگ اقتصادی امروز، کشور به آنها نیاز دارد. وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا، موجب دلگرمی‌ مردم و الگویی برای همه دستگاه‌ها شد. 
***
کاهش 32 درصدی فروش یورو در سامانه نیما
معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد سامانه نیما از ابتدای فروردین 99 تا پایان ۱۵ تیرماه پرداخت و گفت: از اول فروردین‌ماه امسال تا پایان روز ۱۵ تیرماه رقمی معادل ۳ میلیارد و ۵۹۱ میلیون یورو در سامانه نیما به فروش رفته که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 1/32 درصد کمتر است. این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته برابر با ۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون یورو بود. همچنین در مدت زمان مورد بررسی، 2 میلیارد و ۲۷۸ میلیون یورو ارز برای واردات از طریق سامانه نیما به فروش رفته است. این رقم نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸ معادل 3/52 درصد کاهش یافته است.  وی افزود: از اول فروردین تا ۱۵ تیرماه سال گذشته ۴ میلیارد و ۷۷۴ میلیون یورو ارز برای واردات از طریق سامانه نیما به فروش رفته بود. این در حالی است که از کل رقم ارز بازگشتی طی این مدت، یک میلیارد و ۸۲۸ میلیون یورو تنها از ابتدای خردادماه و در مدت ۴۵ روز در این سامانه عرضه شده است. صادرکنندگان سال ۹۸ تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند ارز حاصل از صادرات خود را برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده به 4 روش اعلامی بانک مرکزی به کشور بازگردانند. 
***
آغاز کسر اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اعلام زمان واریز یارانه تیر‌ماه سال ۱۳۹۹ تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی انجام شده، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از همین ماه از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد. همچنین یارانه نقدی یکصد‌و‌سیزدهمین مرحله مربوط به تیر‌‌ماه سال جاری مشابه مراحل قبل به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال خواهد بود که به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ 19/04/99 به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود. 
***
تسریع در پرداخت وام ازدواج
معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد جهت تسریع در پرداخت وام ازدواج و امهال اقساط وام‌های ازدواج و اشتغال‌زایی جوانان در شرایط بحران کرونا اقدامات لازم صورت گیرد. چندی پیش وزیر ورزش و جوانان با پیگیری معاونت امور جوانان در نامه‌ای از دولت درخواست کرده بود پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغال‌زایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان کسب‌وکارها، امهال شود. در جواب این نامه، اسحاق جهانگیری طی نامه‌ای به ریاست بانک مرکزی دستور داد؛ با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان و امهال اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغال‌زایی جوانان، بازپرداخت این وام‌ها نیز بدون احتساب هرگونه جریمه یا کارمزد مضاعف صورت پذیرد. 

Page Generated in 0/0076 sec