printlogo


کد خبر: 221632تاریخ: 1399/4/19 00:00
حسن روحانی یک سال مانده به پایان عمر دولتش:
دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود به مردم است

گروه سیاسی: مقامات دولتی همچنان معتقدند در طول 7 سال گذشته بهترین عملکرد را در مدیریت جامعه بویژه مدیریت اقتصاد داشته‌اند و کارنامه درخشانی نیز در زمینه سیاست خارجی تاکنون برجا گذاشته‌اند.  
در همین راستا حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیات دولت از آنچه وی اقدامات بی‌نظیر دولت در زمینه سیاست خارجی می‌خواند، سخن به میان آورد و گفت: در این ۷ سال کارهای بسیار بزرگی انجام شده که دشمنان هم ناچار شدند عظمت آنها را بپذیرند. کنار گذاشته شدن ۶ قطعنامه فصل ۷ شورای امنیت اقدام بی‌نظیری بود و یک پیروزی سیاسی دائمی‌ در تاریخ ایران است. ۶ قطعنامه بدون اجرا شدن در یک روز لغو شد. همچنین ایران توانست پرونده «پی‌ام‌دی» را ببندد. همچنین ایران از لیست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف» خارج شد. توافق با عراق برای لایروبی اروند، کنوانسیون خزر و حضور ایران در اتحادیه اوراسیا انجام گرفت. ما نگاه استراتژیک و روابط خارجی داریم که این نگاه بر اساس تعامل بسیار خوب و سازنده با کشورهای منطقه و همسایه است و روابط خوبی با همسایگان داریم جز ۲ همسایه‌ای که خود نخواستند روابط داشته باشیم. همچنین رابطه خوبی با چین، هند و روسیه و حتی اروپا داریم، البته اروپا در مقطعی تحت فشار آمریکا نتوانست خوب عمل کند. 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه هدف دشمن ابتدا جدایی بین ملت و نظام و بعد ایجاد اختلاف میان مسؤولان است، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مردم را از نظام مأیوس کنند ولی ما نباید چنین اجازه‌ای به آمریکا و اسرائیل بدهیم. دولت خواهان روابط صمیمانه و در چارچوب قانون اساسی با سایر قواست. ما این مسیر را ادامه می‌دهیم. خواست ملت هم این است که 3 قوه دست به دست هم دهند و مشکلات حل‌وفصل شود. الان با وجود دشمنی‌ها و تحریم‌ها شرایط تنش و بگو‌مگو نیست. روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود به مردم است، گفت: مردم هر هفته شاهد افتتاح‌های جدید هستند. ۱۹ تیر هم تولید 5/3 تن آهن اسفنجی و پروژه بافت بلوچ افتتاح می‌شود.
روز گذشته همچنین سخنگوی دولت در اظهاراتی گفت دولت تدبیر و امید دستاوردهای اقتصادی ملموس و بزرگی داشته است. علی ربیعی در نشست با اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها که عصر روز سه‌شنبه به صورت ویدئوکنفرانس در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: هر چند امسال به دلیل تشدید فشارهای خارجی بویژه تحریم‌های ظالمانه، عملیات متمرکز روانی دشمن برای تضعیف روحیه و امید مردم و رکود جهانی ناشی از شیوع کرونا، سال سختی را پیش رو داریم اما بر اساس سنت‌های لایتغیر الهی ایمان داریم از این شرایط سخت با همدلی مردم عبور خواهیم کرد. سخنگوی دولت با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر دولت تدبیر و امید در ۵۵ ماه نخست آغاز فعالیت گفت: دولت تدبیر و امید دستاوردهای اقتصادی ملموس و بزرگی داشت. رشد اقتصادی بالا در کنار کنترل تورم و بهبود فضای کسب‌و‌کار در همین دولت اتفاق افتاد اما با روی کار آمدن ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه شرایط متفاوت و کشور با محدودیت‌هایی مواجه شد. وی در همین زمینه یادآور شد: مردم فهیم ایران در نظر دارند سال 95 فردی غیرمتعارف در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر مسند قدرت نشست و با زیرپا گذاشتن تعهدات این کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه و افزایش فشارها بر ایران، موجب بروز مشکلاتی برای کشور و مردم شد که بخش عمده آن در سال ۹۹ نمود پیدا کرد.  رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در ادامه به عملیات روانی سنگین دشمنان علیه مردم ایران اشاره و اذعان کرد: تاکنون در هیچ دوره‌ای، کشور به این اندازه در نظام تحریمی ‌دشمن قرار نگرفته بود و باید با ایمان به خود و اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی‌‌مان، این دوره را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذاریم. ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود، تجربه ممتد و مؤثر برخی اعضای دولت و همچنین حضور استانداران توانمند را از فرصت‌های موجود در عبور کشور از شدیدترین فشارهای خارجی برشمرد و گفت: بی‌تردید با حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم و این نیروهای دلسوز و باتجربه، کشور را از شرایط کنونی خارج خواهیم کرد و روزهای بسیار بهتری برای مردم ما فرا خواهد رسید. سخنگوی دولت افزود: دولت تدبیر و امید طی دوران فعالیت خود متناسب با شرایط و وضعیت کشور دستاوردهای چشمگیری دارد که مردم دستاوردهای قبل از تحریم‌ها را لمس کردند اما اقدامات و تلاش‌های دولت در زمان تحریم را که بعضا بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است، به دلیل وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا درک نکردند. وی خطاب به اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها گفت: دشمن با جنگ روانی، سرمایه‌های اجتماعی را هدف قرار داده که برای مقابله با آن باید تلاش‌ها و اقداماتی را که دولت برای حل مشکلات مردم انجام داده و در حال انجام دارد، به آگاهی و اطلاع افکار عمومی‌ رساند و همچنین دستاوردهای دولت در شرایط سخت را که به سهم خود بعضا بی‌نظیر بوده است، برای مردم ملموس کرد. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه همه هم و غم دولت، کمک به مردم در حل مشکلات‌شان است، گفت: همه تلاش دولت کنترل شرایط اقتصادی کشور و بازگرداندن ثبات و بهبود فضای کسب‌و‌کار در کشور است. 

Page Generated in 0/0078 sec