printlogo


کد خبر: 221634تاریخ: 1399/4/19 00:00
اخبار

مسؤولان برای حل مشکلات مردم اقدامات جدی‌تری داشته باشند
دبیر شورای نگهبان گفت: باید صمیمانه از مردم بابت خنثی‌سازی تمام فتنه‌ها از جمله فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ تشکر کرد. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته در ابتدای جلسه این شورا که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با اشاره به فرا‌رسیدن چهلمین سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام است و از بدو تأسیس تا امروز که چهلمین سالروز تشکیل این نهاد است، موفقیت‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. وی تاکید کرد: شورای نگهبان تا جایی که توانسته وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و حتی پاسخگویی به مردم را بدرستی انجام داده و تلاش می‌کنیم این وظایف‌مان را بهتر انجام دهیم. آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به رشد مبتلایان به ویروس کرونا، یکی از تبعات ویروس کرونا در سطح جهان و ایران را متأثر کردن مسائل اقتصادی- معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: در کنار همه عوارض مخرب ویروس کرونا بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، معیشت مردم نیز دچار آسیب جدی شده است که مسؤولان امر باید توجه ویژه به اقشار مستضعف جامعه داشته باشند. دبیر شورای نگهبان افزود: البته در این بین، برخی گروه‌های جهادی و نهادهای انقلابی اقدامات خوبی در راستای کمک به اقشار مستضعف از جمله توزیع اقلام ضروری داشته‌اند؛ این اقدامات لازم اما کافی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات اساسی‌تری در این ‌باره انجام دهند. وی در پایان با اشاره به سالگرد حوادث سال ۷۸ خاطرنشان کرد: باید صمیمانه از مردم بابت خنثی‌سازی تمام فتنه‌ها از جمله فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ تشکر کرد که با وجود همه مشکلات با دیانت، شجاعت و علاقه وافر به رهبری از نظام دفاع کردند؛ باید قدردان این مردم بود و مسؤولان تمام تلاش خود را برای ادای وظایف خود انجام دهند. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
ادعاها درباره «سند ۲۵ ساله» ارزش تکذیب هم ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حجم عظیم ادعاهای کذب در فضای مجازی نسبت به تدوین یک نقشه راه ۲۵ ساله بین ایران و چین اظهار داشت: بر اساس توافق سال ۹۴ رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که در بند ششم بیانیه سفر رئیس‌جمهور محترم چین به تهران منعکس شده است، 2 کشور صراحتا اراده سیاسی خود را برای توسعه و تعمیق راهبردی روابط بیان داشته و تصمیم گرفتند یک نقشه راه جامع ۲۵ ساله بین 2 کشور تدوین شود تا مبنای توسعه منسجم و همه‌جانبه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و چین در سال‌های آتی قرار گیرد. پیش‌نویس اولیه این سند با مشارکت نهادهای تخصصی 2 کشور تهیه شده و هم‌اکنون در مرحله مذاکره قرار دارد. بدیهی است پس از نهایی شدن مذاکرات، این سند برای طی مراحل قانونی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. سیدعباس موسوی با اشاره به واکنش خصمانه و عصبی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره، اضافه کرد: بدون تردید روابط راهبردی ایران و چین که منافع کلیدی متقابل برای مردم 2 کشور دارد، دارای دشمنانی است که تمام تلاش خود را برای شکست این مذاکرات و عدم موفقیت این سند به کار خواهند گرفت. موسوی ادعاهایی همچون اجاره جزایر ایرانی در خلیج فارس، انحصار فروش نفت با قیمت‌های پایین، استقرار نیروهای مسلح و... را مضحک دانست که حتی ارزش تکذیب کردن هم ندارد. وی گفت: تأمین منافع ملی ایران تنها اصل راهنمای وزارت امور خارجه در تدوین این سند راهبردی بوده است و مذاکرات با دقت و وسواس کامل صورت گرفته که ان‌شاء‌الله مردم ایران بزودی ثمره آن را مشاهده خواهند کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با اظهار امیدواری نسبت به نهایی شدن این سند در آینده نزدیک، افزود: بدیهی است تا قبل از نهایی شدن مذاکرات هیچ متنی اعتبار ندارد، لذا از رسانه‌ها درخواست می‌شود از بازنشر متونی که با اهداف و اغراض مختلف تهیه و منتشر می‌شوند، خودداری کنند. 
***
تکرار ادعاهای شورای وزیران سعودی علیه ایران
شورای وزیران سعودی بار دیگر با طرح ادعاهایی بی‌اساس، در درخواستی زیاده‌خواهانه خواستار برخورد جدی با برنامه هسته‌ای و بالستیکی ایران شد. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نشست شورای وزیران سعودی از طریق ویدئوکنفرانس به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور برگزار شد. در این جلسه کابینه عربستان سعودی با بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله گزارش اخیر سازمان ملل با ادعای دست داشتن ایران در حملات انصارالله یمن به عربستان، خواستار این شد که جامعه بین‌الملل باید با موضعی قاطع، اقدامات لازم را برای تداوم تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اتخاذ کند. وزیران سعودی در ادامه تاکید کردند عربستان به دنبال ثبات در منطقه است و هرگز اجاره نخواهد داد رفتارهای ایران، مرزها، امنیت ملی یا گذرگاه‌های آبی و اقتصاد جهانی را تهدید کند. به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره حمایت تسلیحاتی از انصار‌الله یمن را رد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران‌های منطقه تلاش فراوانی کرده است. 

Page Generated in 0/0066 sec