printlogo


کد خبر: 221702تاریخ: 1399/4/22 00:00
اخبار

روند درمانی حسین نوری مطلوب و امیدوارکننده است
ملی‌پوش تیم کشتی فرنگی ایران همچنان با تلاش پزشکان در حال گذراندن روند درمانی خود است تا هر چه سریع‌تر از بحران ویروس کرونا خارج شود. به گزارش مهر، حسین نوری، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان که یکی از مدعیان کسب سهمیه ایران برای بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود، چندی پیش در وضعیتی بسیار نگران‌کننده به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد. نوری که به دلیل شرایط خاص از بیمارستان آتیه به بیمارستان فوق‌تخصصی مسیح دانشوری تهران منتقل شده بود، بلافاصله در بخش مراقب‌های ویژه بستری شد، چرا که تنها به کمک دستگاه قادر به تنفس بود. خوشبختانه با پیگیری‌های فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی، داروی کمیاب برای متوقف کردن پیشرفت بیماری حسین نوری، تهیه و به وی تزریق شد اما او همچنان در بخش مراقب‌های ویژه تحت نظر پزشکان است. به گفته یکی از نزدیکان این کشتی‌گیر، حال وی نسبت به روزهای ابتدایی بیماری تغییرات خوبی داشته و ممکن است نوری با نظر پزشکان طی امروز و فردا به بخش عمومی منتقل شود. حسین نوری، فرنگی‌کار ملی‌پوش اهل کرج به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزن ٨٧ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک توکیو محسوب می‌شود. 
***
هزینه ۲۲ میلیاردی وزارت ورزش برای پرداخت پاداش مدال‌آوران
پرداخت پاداش وعده شده به ورزشکارانی که ۲ سال پیش موفق به کسب مدال از میادین بین‌المللی شدند، ۲۲ میلیارد تومان هزینه برای وزارت ورزش دارد. وزارت ورزش که در یک سال گذشته هیچ مراسمی برای تجلیل از مدال‌آوران رویدادهای بین‌المللی نداشته، دوباره پروژه تقدیر از این دسته ورزشکاران را برای پرداخت پاداش‌های آنها کلید زده است. البته به خاطر شرایط کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد شده، برای تقدیر از قهرمانان مراسم خاصی برگزار نمی‌شود، بلکه مبلغ مصوب برای پاداش آنها به حساب فدراسیون‌های‌شان واریز می‌شود تا از این طریق در اختیارشان قرار بگیرد. اولین دسته از ورزشکارانی که به این شکل مورد تقدیر قرار می‌گیرند، کسانی هستند که سال ۹۷ صاحب مدال شدند. البته وزارت ورزش در مراسمی که خردادماه سال گذشته برگزار شد از برخی ورزشکارانی که در جریان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی سال ۹۷ روی سکو رفتند، تقدیر کرد و دیگر ورزشکارانی که در طول آن سال (97) موفق به کسب مدال شدند اما تا به امروز در نوبت تقدیر ماندند، قرار است مبلغ پاداش‌های‌شان را دریافت کنند. مبلغ مورد نیاز برای تقدیر وزارت ورزش از این ورزشکاران (مدال‌آوران ۹۷) ۲۲ میلیارد تومان برآورد شده و این در حالی است که وزارت ورزش برای پرداخت پاداش قهرمانان میادین جاکارتا متحمل هزینه ۸۲ میلیاردی شده بود. 
***
اظهارنظر عجیب زیدان درباره VAR
سرمربی رئال‌مادرید پس از دیدار برابر آلاوس در رابطه با VAR اظهارنظر عجیبی کرد. به گزارش آ.اس، رئال‌مادرید بامداد شنبه با ۲ گل آلاوس را شکست داد تا به قهرمانی در لالیگا نزدیک‌تر شود. زین‌الدین زیدان پس از بازی گفت: احساس خوبی دارم چون از لحاظ دفاعی خوب کار کردیم و جدی بودیم. باید بازی کرد و کارها را بخوبی انجام داد تا حریف شما را دچار مشکل نکند. شایسته این ۳ امتیاز بودیم. رئال‌مادرید چند بازی است که دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد. سرمربی فرانسوی در این رابطه اظهار کرد: گل نخوردن غیرممکن است. اکنون خوب کار کرده‌ایم اما نمی‌توان در طول یک فصل گل نخورد. یک حریف وجود دارد و می‌تواند شما را دچار مشکل کند. به خاطر تلاش‌مان به این آمار دست یافتیم. همچنین تیبو کورتوا را در اختیار داریم که خیلی روی فرم است. روی چیزی ریسک نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حریف خیلی موقعیت‌سازی کند. رئال مادرید به لطف VAR امتیازهای زیادی کسب کرده است. زیدان درباره این فناوری گفت: VAR اینجاست تا صحنه‌ها را بازبینی و مسائل را شفاف‌سازی کند. دوست داشتم از VAR استفاده نکنند اما زمانی که مجبور هستید نگاه کنید، می‌بینید که این کار برای فوتبال است.

Page Generated in 0/0051 sec