printlogo


کد خبر: 221840تاریخ: 1399/4/25 00:00
دور دنیا

آتش گرفتن تانکر حامل گاز  در حیفا
پلیس رژیم صهیونیستی صبح دیروز اعلام کرد یک خیابان در حیفای فلسطین اشغالی به دلیل آتش گرفتن کامیون حامل تانکر گاز بسته شد. بر اساس این گزارش، تیم‌های آتش‌نشانی و نجات فورا خود را به محل رسانده و آتش را خاموش کردند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز خودروهای موجود در خیابان را به سمت دیگری هدایت کرد. حیفا از شهرهای بندری فلسطین اشغالی است و در نزدیکی مرز با لبنان قرار دارد. هنوز اطلاعات بیشتری درباره علت این حادثه منتشر نشده است.
***
سقوط یک فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکا
یک فروند جنگنده اف ۱۶ ارتش آمریکا دیروز هنگام فرود آمدن در پایگاه هوایی «هولومان» در نیومکزیکو دچار سانحه شد و سقوط کرد. خلبان این جنگنده قبل از برخورد آن با زمین موفق شد اجکت کند. هنوز علت وقوع این سانحه مشخص نیست و تحقیقات برای روشن شدن این ماجرا آغاز شده است.
***
زخمی شدن ۳ نظامی روس در شمال سوریه
منابع امنیتی سوریه اعلام کردند یک انفجار قوی در مسیر گشت مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در بزرگراه ‌ام ۴ در شمال سوریه رخ داده است. بر اساس این گزارش، این انفجار توسط افراد مسلح و به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شد. بر اثر این انفجار ۳ نظامی روسیه زخمی شدند.
***
هشدار حماس به رژیم صهیونیستی
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) رژیم صهیونیستی را بشدت از هرگونه تعرض به مسجدالاقصی برحذر داشت و اعلام کرد چنین اقدامی می‌تواند جنگی بزرگ را در پی داشته باشد و دشمن صهیونیستی بهای سنگینی را برای آن پرداخت خواهد کرد. این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر تعطیلی باب‌الرحمه با هدف سیطره نهایی بر آن، طرحی خطرناک است هرگز ساکنان قدس اجازه اجرای آن را نخواهند داد. حماس از تمام ساکنان قدس به خاطر حمایت از قدس و مسجد‌الاقصی در برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی تمجید کرد.
***
تحریم لاکهید مارتین توسط چین
وزارت خارجه چین دیروز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد پکن تحریم‌هایی را علیه شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» آمریکا به واسطه جدیدترین اقدام واشنگتن در فروش تسلیحات به تایوان وضع خواهد کرد. شبکه روسی اسپوتنیک در این باره گزارش کرد، روز پنجشنبه هفته گذشته ایالات‌متحده آمریکا با بسته ۶۲۰ میلیون دلاری برای ارتقای موشک‌های سطح به هوای پاتریوت تایوان موافقت کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده بود شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی این پروژه خواهد بود و آن را در راستای منافع ملی و اقتصادی آمریکا توصیف کرده بود. از طرف دیگر، وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرده بود احتمالا این پروژه از ماه آینده میلادی (آگوست) اجرایی خواهد شد.
***
پاسخ بشار اسد به نامه محمود عباس
منابع فلسطینی اعلام کردند بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نامه اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را پاسخ داده است. زیاد ابوعمرو، معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین این نامه را از فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه دریافت کرده است. به جزئیات این نامه اشاره‌ای نشده است؛ پیش از این زیاد ابوعمرو از نامه محمود عباس به بشار اسد خبر داده بود. گفته می‌شود در پیام محمود عباس خطاب به بشار اسد درباره حمایت دمشق از مسأله فلسطین و قضایای مختلف مربوط به این مسأله سخن به میان آمده بود. در این نامه تأکید شده بود که سوریه و فلسطین در مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک سنگر واحد قرار دارند.
***
هشدار درباره مرگ ۱۲۰ هزار انگلیسی
یک رسانه غربی هشدار داد که اگر انگلیس برای مقابله با موج دوم کرونا آماده نباشد ۱۲۰ هزار نفر از مردم این کشور قربانی این ویروس مرگبار می‌شوند. به گفته پاتریک والانس، مشاور عالی بهداشتی دولت انگلیس، شیوع مجدد کرونا در انگلیس می‌تواند تبدیل به بحرانی خارج از کنترل و موجب مرگ ۱۲۰ هزار نفر از مردم انگلیس شود. به گفته وی، موج دوم کرونا خطرناک‌تر از موج اول آن خواهد بود.
***
رئیس‌جمهور برزیل: حالم خوب است
ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل گفت حالش «بسیار خوب» است و اگر تست کرونای روز سه‌شنبه او منفی شود، به سرکار بازمی‌گردد اما اگر هنوز ویروس در بدنش باشد به قرنطینه خود ادامه خواهد داد. رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل به شبکه «سی‌ان‌ان» این کشور اعلام کرد احساس تنگی نفس نمی‌کند و حس چشایی‌اش را هم از دست نداده است.
***
34 تریلیون  روپیه میزان بدهی دولت پاکستان
بانک مرکزی پاکستان در گزارشی اعلام کرد بدهی خارجی دولت مرکزی این کشور تا پایان ماه مه ‌به 34 هزار میلیارد روپیه رسیده است. براساس اعلام بانک مرکزی پاکستان، این حجم بدهی جدا از مبالغ قبلی بدهی این کشور است و گزارش نهایی کل مبلغ بدهی اقتصادی پاکستان ماه آینده منتشر می‌شود. تا پایان ماه مارس 2020 بدهی ناخالص ملی این کشور به بیش از 35 هزار میلیارد روپیه افزایش یافته بود. در پایان ماه مه ‌این مبلغ 8/29 هزار میلیارد روپیه علاوه بر وام‌ها و تسهیلات دریافتی از بانک مرکزی و نهادهای بخش خصوصی بوده است.

Page Generated in 0/0097 sec