printlogo


کد خبر: 221845تاریخ: 1399/4/25 00:00
اخبار

خبرگزاری ریانووستی روسیه: 
قاسمی و ماخوف صاحب مدال طلای مشترک المپیک ۲۰۱۲ شدند
به گزارش  خبرگزاری ریانووستی روسیه، کمیل قاسمی (ایران) و بلال ماخوف (روسیه) مشترکا به عنوان قهرمانی المپیک 2012 لندن دست یافتند. این رسانه نوشت؛ کمیته بین‌المللی المپیک روز سه‌شنبه پروتکل مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم را  به‌روزرسانی کرد که بر این اساس کمیل قاسمی (ایران) و بلال ماخوف (روسیه) به عنوان قهرمانان مشترک المپیک 2012 لندن انتخاب شدند. گئورگ بریوسوف، معاون شورای نظارت فدراسیون کشتی روسیه نیز در این مورد گفت: امروز پیام فوق‌العاده‌‌ای به دست‌مان رسید که هنوز هم باورش سخت است. کمیته بین‌المللی المپیک در سایت رسمی‌اش پروتکل مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم المپیک 2012 در لندن را به‌روز‌رسانی کرد. برای نخستین‌بار در تاریخ کشتی جهان 2 ورزشکار در یک وزن مدال طلا کسب کردند که بلال ماخوف از روسیه و کمیل قاسمی از ایران هستند. من این دستاورد را به بلال ماخوف، خانواده‌اش و فدراسیون کشتی روسیه تبریک می‌گویم.
مدال طلای وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک 2012 لندن به آرتور تایمازوف از ازبکستان رسید و داوید مودزماناشویلی از گرجستان نیز به مدال نقره دست یافت اما هر 2 کشتی‌گیر به دلیل نقض قوانین ضددوپینگ محروم شدند. به این دلیل بلال ماخوف و کمیل قاسمی که صاحب مدال برنز شده بودند، به عنوان قهرمان وزن 120 کیلوگرم معرفی می‌شوند و مدال طلا دریافت خواهند کرد.
***
اعتراض رسمی پارس‌جنوبی به رأی صادره کمیته انضباطی
باشگاه پارس‌جنوبی نامه اعتراض خود به رأی صادره کمیته انضباطی را به سازمان لیگ ارسال کرد.
بهرام رضاییان، مدیرعامل باشگاه پارس‌جنوبی جم در مکاتبه رسمی با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ نسبت به رأی صادره کمیته انضباطی اعتراض کرد. دوشنبه‌شب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال  رأی رسمی‌اش درباره دیدار استقلال و پارس‌جنوبی را که به دلیل حضور نداشتن آبی‌پوشان پایتخت برگزار نشد، اعلام کرد و بر همین اساس رأی به تکرار مجدد دیدار 2 تیم استقلال تهران و پارس‌جنوبی جم داده شد.
***
فدراسیون فوتبال پاسخ فیفا را داد
فدراسیون فوتبال ایران پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال درباره ایرادهای واردشده به اساسنامه در دست اصلاح این فدراسیون را ارسال کرد. به گزارش تسنیم، اساسنامه فدراسیون فوتبال همچنان در حال بررسی از سوی فیفاست تا پس از تأیید پیش‌‌نویس آن، برای تأیید در مجمع فدراسیون به رأی گذاشته شود. پس از چندین‌بار بررسی این اساسنامه از سوی فیفا و در آخرین پاسخی که به فدراسیون فوتبال ارسال شد، به بند یک اساسنامه در ارتباط به «نهاد عمومی غیر‌دولتی» بودن فدراسیون ایراد وارد شد. فیفا یک هفته فرصت داده بود این بخش اصلاح شود ‌که پس از نامه‌‌نگاری با فیفا، فدراسیون فوتبال فرصت بیشتری برای اصلاح این بند خواسته بود. روز دوشنبه آخرین فرصت فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی به فیفا بود که با توجه به موارد قانونی اساسنامه، پاسخ نهایی فدراسیون فوتبال ارسال شده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا فیفا، پیش‌نویس اساسنامه را تأیید نهایی خواهد کرد تا زمان مجمع فدراسیون فوتبال مشخص شود یا باز هم به آن ایراد می‌گیرد. در صورتی که فیفا پیش‌نویس اساسنامه را تایید و فدراسیون فوتبال برای برگزاری مجمع و اصلاح نهایی اساسنامه اقدام کند، پس از آن باید منتظر برگزاری انتخابات این فدراسیون و مشخص شدن تکلیف رئیس فدراسیون فوتبال باشیم.
***
زمان برگزاری مجمع سالانه فدراسیون والیبال مشخص شد
سرپرست دبیری فدراسیون والیبال گفت: مجمع عمومی و سالانه فدراسیون روز یکشنبه 29 تیرماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود. به گزارش فارس، بر اساس قوانین و مقررات جاری، تصمیم‌گیری برای زمان و مکان برگزاری مجامع عمومی و سالانه فدراسیون‌ها بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. میلاد تقوی با بیان اینکه فدراسیون والیبال پیشنهاد خود جهت برگزاری مجمع عمومی و سالانه اواخر تیرماه را به معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اعلام کرده است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات ناشی از گسترش و شیوع موج دوم بیماری کرونا و وضعیت قرمز در بعضی استان‌های کشور، موافقت شد که مجمع عمومی و سالانه فدراسیون والیبال ساعت 14 روز یکشنبه 29 تیرماه به صورت آنلاین برگزار ‌شود. سرپرست دبیری فدراسیون والیبال ادامه داد: کمیته انفورماتیک فدراسیون والیبال با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری مجمع عمومی و سالانه فدراسیون به صورت آنلاین هستند. وی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال، درباره نحوه حضور سایر شرکت‌کنندگان در این مجمع، افزود: رؤسای‌ هیأت‌های استانی با حضور در ادارات کل ورزش و جوانان استان مربوط و سایر اعضا به صورت حضوری در این جلسه که به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

Page Generated in 0/0068 sec