printlogo


کد خبر: 221853تاریخ: 1399/4/25 00:00
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 262173 و شمار قربانیان به 13211 نفر رسید
بازگشت دیرهنگام برخی محدودیت‌های کرونایی در پایتخت

اسدالله خسروی: استانداری تهران بالاخره برخی محدودیت‌ها را برای یک هفته به پایتخت بازگرداند؛ تصمیمی که باید هفته‌ها پیش عملی می‌شد تا شاهد این میزان مرگ‌و‌میر در تهران نباشیم. به گزارش «وطن امروز»، تبعات سخت و جبران‌ناپذیر تعجیل دولت در رفع محدودیت‌ها و بازگشایی مشاغل و... که به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و رشد بالای آمار مرگ‌و‌میر در کشور منجر شد بر کسی پوشیده نیست؛ مرگ‌و‌میری که حتی در برخی روزها آماری فراتر از 200 نفر را در شبانه‌روز به ثبت رساند. شیوع گسترده ابتلا به کرونا و رشد فوق‌العاده جان‌باختگان طی یک ماه اخیر تا جایی است که جامعه پزشکی به صراحت اعلام کرد تخت‌های بیمارستانی دیگر ظرفیت جذب بیماران کرونایی را ندارد. با این وجود ابتدای هفته جاری رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حاضر شد و با اینکه همه فکر می‌کردند روحانی دستور اقدامات ضربتی را در قالب ایجاد محدودیت‌های جدید صادر می‌کند اما این جلسه بی‌ثمر فقط با توصیه‌های رئیس‌جمهور بر استفاده از ماسک به پایان رسید. اکنون و با توجه به رشد بالای ابتلا و مرگ‌و‌میر در تهران و کلانشهرها، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران اعلام کرده است فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی، باغ‌وحش‌ها، مراکز آبی، شهربازی‌ها، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، کافی‌شاپ‌ها، چای‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، ‌فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها،‌ به مدت یک هفته ممنوع می‌شود. 
 
* ۲۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار
اعمال برخی محدودیت‌ها در تهران هشداری جدی به مردم و صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهاست، چراکه خیلی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. در این باره سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی 2 هزار و ۵۲۱ مورد جدید «کووید-‌۱۹» در کشور در 24 ساعت خبر داد. دکتر لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-‌۱۹» فقط طی دیروز در کشور شناسایی شدند که  یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند تا مجموع بیماران «کووید-‌۱۹» در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر برسد. لاری ادامه داد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته ۱۷۹ بیمار «کووید-‌۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید. این در حالی است که ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-‌۱۹» هم در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: 25 استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند.
 
* میهمانی‌ها؛ بیشترین علت ابتلاهای اخیر
ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کشنده «کووید-‌۱۹» است. معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده همگانی از ماسک جهت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری «کووید-‌۱۹» گفت: اگر فرهنگ استفاده از ماسک را به صورت قوی اجرا کنیم، قطعا در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد بستری «کووید-‌۱۹» در بیمارستان‌ها خواهیم بود. 
دکتر علیرضا رئیسی در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران از استودیو سلامت وزارت بهداشت، ادامه داد: ثابت شده حضور در تجمعات بویژه در فضاهای سرپوشیده به مدت زیاد، خطر انتقال بیماری را بسیار افزایش می‌دهد. در مجموع نه‌تنها برای سلامتی خود بلکه برای سلامتی دیگران نیز باید از ماسک استفاده کنیم. همچنین ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: ۹۲ درصد ابتلا به کرونا از طریق دورهمی‌ها، عروسی‌ها و داخل خانواده بوده است و تنها 8 درصد ناشی از مواجهه‌های شغلی است.
 معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: شاهد هستیم به استان‌هایی که وضعیت سفید و زرد دارند و توانسته‌اند بیماری کرونا را کنترل کنند، مسافر وارد می‌شود و در مواردی بیش از 10 درصد جمعیت این استان از استان‌های دیگر به عنوان مسافر وارد شده است؛ یعنی از استان‌های قرمز به این استان‌ها سفر کرده‌اند و همچنین 21 درصد بیمارانی که در این استان‌ها بستری هستند، از استان‌های دیگر هستند. وی در ادامه افزود: استان‌هایی که در وضعیت قرمز هستند باید مردم در استان خود بمانند و آلودگی را به سایر استان‌ها منتقل نکنند؛ الان وقت سفر و بویژه سفر دسته‌جمعی نیست.

Page Generated in 0/0155 sec