printlogo


کد خبر: 221855تاریخ: 1399/4/25 00:00
اخبار

بنیاد برکت امسال ۲۰۰ مرکز فرهنگی- مذهبی می‌سازد
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری ۲۰۰ مرکز فرهنگی- مذهبی را در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رساند. به گزارش مهر، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: با افتتاح و آغاز به‌کار این ۲۰۰ مرکز شامل مسجد، حسینیه، مصلا، خانه عالم و دارالقرآن، تعداد مراکز فرهنگی - مذهبی بنیاد در کشور به ۱۴۰۰ مرکز می‌رسد. محمد مهجوری اظهار داشت: بنیاد برکت در سال ۹۸ نیز در ساخت و تکمیل ۲۰۰ مرکز فرهنگی - مذهبی مشارکت داشته است. وی با اشاره به تعهد بنیاد برکت مبنی بر ساخت ۱۵۱۰ مرکز فرهنگی - مذهبی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور تصریح کرد: بنیاد برکت برای ساخت این ۱۵۱۰ مرکز فرهنگی - مذهبی ۱۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و هزینه کرده است. مهجوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مراکز فرهنگی - مذهبی، خاطرنشان کرد: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم نظام و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است‌ و بدون‌ شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی - مذهبی میسر نخواهد بود. وی ادامه داد: بر همین اساس، طی سال‌های گذشته، بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون قرارداد ساخت ۱۵۱۰ مرکز فرهنگی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالم، دارالقرآن و مصلا را در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ کشور منعقد کرده که از این تعداد، ۱۴۰۰ مرکز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. مهجوری افزود: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلا، خانه بهداشت، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، پل، راه و پروژه‌های آبرسانی از جمله این اقدامات است.
***
ساختمان‌های آلومینیوم و ۲۰۱ در مرکز پایتخت ایمن‌سازی شد
شهردار منطقه 11 تهران از اتمام پروژه ایمن‌سازی ساختمان‌های تجاری آلومینیوم و ۲۰۱ در مرکز پایتخت خبر داد. نصرالله آبادیان درباره اتمام پروژه ایمن‌سازی 2 ساختمان مهم تجاری نا‌ایمن در منطقه 11 اظهارداشت: روند ایمن‌سازی 2 ساختمان تجاری مهم در منطقه 11 به نام‌های ساختمان آلومینیوم و ساختمان 201 به اتمام رسید. وی با بیان اینکه منطقه 11 در بحث ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن پیشتاز بوده است، گفت: 2 ساختمان آلومینیوم و 201 کاربری تجاری دارد و محل گذر شهروندان است که نواقص ایمنی آنها مخاطره بزرگی برای جان شهروندان ایجاد می‌کرد. وی به روند ایمن‌سازی ساختمان تجاری 201 در ناحیه 3 منطقه11 اشاره کرد و گفت: با همکاری مالکان، مخاطرات‌ سازه این ساختمان رفع و نسبت به نگهداری و استاندارد‌سازی سیستم‌های هشدار در این مجموعه اقدام شد. شهردار منطقه 11 تهران با اشاره به وضعیت ساختمان آلومینیوم در ناحیه یک این منطقه گفت: تعویض سیستم برق‌رسانی ساختمان، استاندارد‌سازی آسانسورها و بالابرهای مخصوص اجناس و استحکام کلی ساختمان بر اساس استانداردهای مشخص از جمله موارد مهمی بود که در ایمن‌سازی این ساختمان لحاظ شد.
***
57 هزار تولیدکننده صنایع دستی متقاضی تسهیلات 12 میلیونی دولت
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه حدود 57 هزار تولیدکننده صنایع دستی در سراسر کشور متقاضی دریافت تسهیلات 12 میلیونی دولت هستند، گفت:‌ ارائه کمک معیشتی به 305 صنعتگر صنایع دستی آغاز شد. فرهاد فلاح در گفت‌وگو با فارس، درباره تسهیلات دولت جهت حمایت از تولید‌کنندگان صنایع دستی،‌گفت: دولت تسهیلات 12 میلیون تومانی را با بازپرداخت 2 ساله برای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا در نظر گرفته است. وی افزود: در حوزه صنایع دستی متقاضیان را شناسایی کردیم که حدود 57 هزار نفر خواستار دریافت تسهیلات 12 میلیونی دولت هستند. فلاح اعلام کرد: اسامی متقاضیان پالایش شده است که برای وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و پس از آن در سامانه کارا بارگذاری خواهد شد تا مراحل اداری و بانکی انجام شود.
***
قیمت «سمعک ناشنوایان» ۵ برابر شد!
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از حذف ارز دولتی برای تهیه سمعک از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با این اقدام قیمت سمعک ۵ برابر افزایش یافته و مشکلات بسیاری را برای ناشنوایان ایجاد کرده است! علی‌همت محمودنژاد اظهار کرد: با وجود درخواست انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور در روز جهانی معلولان برگزار شد مبنی بر تأمین وسایل توانبخشی معلولان با ارز 4200 تومانی به عنوان وسایل ضروری و مورد نیاز این گروه از جامعه، اخیرا وزارت بهداشت ارز دولتی برای تهیه سمعک ناشنوایان این گروه از جامعه را حذف کرده و این اقدام مشکلات این افراد را برای تأمین سمعک چند برابر کرده است. مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: نداشتن سمعک و عدم اطلاع‌رسانی به ناشنوایان در ایام کرونایی، این افراد را با خطر جدی ابتلا به کرونا مواجهه کرده است، این در حالی است که وزارت بهداشت تاکنون به‌رغم تبلیغات بسیار گسترده هیچ بسته حمایتی کرونایی برای معلولان و ناشنوایان تدارک ندیده است. محمودنژاد با اشاره به قیمت سمعک خاطرنشان کرد: قیمت این وسیله توانبخشی با ارز 4200 تومانی 4 تا 20 میلیون تومان بود که با حذف ارز 4200 تومانی قیمت آن به 5 برابر رسیده است.

Page Generated in 0/0162 sec