printlogo


کد خبر: 221869تاریخ: 1399/4/25 00:00
آیت‌الله جنتی:
در انتخابات مجلس مقابل فسادها کوتاه نیامدیم

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح روز گذشته در نشست سراسری با مدیران ستادی و استانی این نهاد که امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد با گرامیداشت چهلمین سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد در قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه مهم و رفیعی دارد که اعضای فقیه و حقوقدان آن در ادوار مختلف مایه افتخار نظام اسلامی بوده‌اند. وی با اشاره به برخی هجمه‌ها و فشار‌ها به شورای نگهبان در انتخابات اخیر یادآور شد: در بررسی صلاحیت‌های نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم بعضی انتظار داشتند در برابر فساد‌ها کوتاه بیاییم اما کوتاه نیامدیم؛ از همین ‌رو حملات زیادی از سوی برخی عناصر داخلی به ما وارد شد که متأسفانه بعضی مقامات نیز به شورا هجمه کردند اما ما به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم. 
وی با تأکید بر اینکه چه در انتخابات اخیر، چه دیگر انتخابات‌ها در برابر اصرارها، فشار‌ها و توقعات محکم ایستادگی کردیم، خاطرنشان کرد: حمایت رهبر انقلاب از شورای نگهبان در جریان انتخابات گذشته مایه دلگرمی ما شد که از ایشان متشکریم و همیشه خود را خدمتگزار مردم و نظام می‌دانیم. 
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه نظرات رهبر معظم انقلاب در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم و توصیه‌های اخیر ایشان به نمایندگان باید حتما مدنظر و توجه نمایندگان ملت قرار گیرد، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس مسائل اصلی کشور همچون جهش و رونق تولید و مقابله با گرانی‌ها را مورد توجه قرار داده و از پرداختن به حاشیه‌ها خودداری کنند. وی با بیان اینکه اگر از چند سال گذشته که رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند، همت شایسته و بایسته‌ای از سوی مسؤولان در این باره صورت می‌گرفت، شاهد برخی مشکلات اقتصادی امروز نبودیم، به مسؤولان دولت و مجلس توصیه کرد همچنان راه‌حل مسائل کشور توجه به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و باید تولیدکنندگان را با بسته‌های تشویقی مورد حمایت قرار داد تا جهش تولید هر چه سریع‌تر شکل بگیرد. وی در خاتمه تأکید کرد: البته انتظار نداریم مشکلات اقتصادی یک شبه حل شود اما باید اقدامات فوری و کوتاه‌مدت در کنار برنامه‌ریزی بلندمدت انجام شود تا با همکاری قوا مشکلات مردم حل شود. 

Page Generated in 0/0068 sec