printlogo


کد خبر: 221873تاریخ: 1399/4/25 00:00
اخبار

قرارگاه خاتم‌الانبیا بخش مهمی از آرایش دفاعی در برابر دشمن است
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز به نقطه مرکزی میدان تقابل ما با دشمن تبدیل شده است، گفت: قرارگاه تنها یک نهاد اقتصادی سازنده نیست، بلکه بخش مهمی از آرایش دفاعی و جنگی ما در برابر دشمن است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با تاکید بر اینکه تا وقتی قرارگاه وجود دارد، مهم نیست خارجی‌ها کشور را ترک کنند، تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به دنبال سود و زیان اقتصادی نیست، بلکه به این دلیل که جنگ سیاسی امروز در فعالیت‌های اقتصادی تجلی پیدا می‌کند، این مجموعه دارای یک حقیقت و هویت دفاعی، امنیتی و سیاسی بوده و باعث افتخار است که مشعل‌های قرارگاه پرفروغ و پرچم‌های آن در اقصی نقاط ایران اسلامی برافراشته است. فرمانده کل سپاه تصویر امروز ایران را زنده و پویا توصیف و اظهار کرد: کشوری که پیشرفت نکند مرده است. نفس کشیدن به تنهایی کافی نیست، حرکت مهم است و دشمن هر روز این شاخص‌ها را اندازه‌گیری و با گذشته مقایسه می‌کند و زمانی که می‌بیند دستگاه‌ها فعال و همه در حال حرکت هستند، ناامید می‌شود.
***
دولت دست از دیپلماسی التماسی بردارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در برجام منافع ملت از دست رفت و هیچ چیز به دست نیاوردیم و این معاهده برای ما خسارت محض بود. حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به پنجمین سالگرد امضای برجام اظهار داشت: 5 سال از انعقاد قرارداد برجام گذشت. ما در برجام نزدیک به ۹۰ درصد از منافع ملت را از دست دادیم، با وجود این، وزیر امور خارجه این قرارداد را سند افتخار مردم ایران می‌نامد!. نبویان با بیان اینکه فردو به لحاظ غنی‌سازی تعطیل شده است، اظهار داشت: آقایان در فردو را تخته کردند، با افتخار در رآکتور اراک که عامل بازدارنده ایران در برابر رژیم صهیونیستی است، بتن ریختند و هر کاری که طرف مقابل گفت، انجام دادند. وی با اشاره به اینکه ده‌ها بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرده است ایران به تعهدات خود پایبند بوده است اما با وجود این، طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد، تصریح کرد: بنده ۱۲ مورد را در متن برجام پیدا کردم که ما باید تا ابد تعهدات خود را انجام دهیم و هیچ قیدی هم ندارد و گویا هر متنی جلوی تیم مذاکره‌کننده ما گذاشتند، آنان بدون بررسی امضا کردند که جای تأسف دارد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این دولت، قهرمان عقب‌نشینی است و دیپلماسی التماسی دولتمردان برای مردم ذلت به بار آورده است که باید دست از این رویه خود بردارند و به فکر عزت کشور و منافع ملی باشند.
***
آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران نخواهد شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نخواهند شد. امیرسرتیپ امیر حاتمی در واکنش به تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دولتمردان آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تلاش می‌کنند اما موفق نخواهند شد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم کار کردیم و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نداشته است. امیر حاتمی تاکید کرد: با توجه به اینکه درخواست دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زیاده‌خواهانه و مغرضانه است، کشورهای دنیا در مقابل این درخواست کوتاه نمی‌آیند و با آمریکا همراهی نخواهند کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در چنین شرایطی دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نخواهند شد.
***
پیگیر بلوکه دارایی ایران توسط کره‌جنوبی هستیم
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اقدام کره‌جنوبی در بلوکه دارایی‌های کشورمان به هیچ‌وجه قابل پذیرش و توجیه نیست و ما در مجلس از طریق دیپلماسی پارلمانی به دنبال احقاق حق ملت ایران در این ماجرا هستیم. حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بلوکه دارایی‌های کشور توسط کره‌جنوبی گفت: اقدام کره‌جنوبی در بلوکه دارایی‌های ایران به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و اینکه کره‌جنوبی تحت فشارهای آمریکا اقدام به این کار کرده است، جای تأسف دارد. وی افزود: وزارت امور خارجه باید با یک دیپلماسی فعال و انقلابی به دنبال احقاق حق ملت ایران در ماجرای بلوکه دارایی‌های کشورمان در کره‌جنوبی باشد. نصیرایی خاطرنشان کرد: اینکه کشوری دارایی‌های یک ملت دیگری را فقط به خاطر استقلال‌خواهی تحت فشار استکبار بلوکه کند، مایه تأسف است و دولت کره‌جنوبی باید بداند با این کارها راه به جایی نخواهد برد. وی در پایان گفت: دولت کره‌جنوبی باید بداند همراهی با آمریکا در این مسائل جز خسران و پشیمانی چیزی برایش ندارد و دیر یا زود این فشارها از ملت ایران برداشته می‌شود و همان‌طور که گفتم، همراهی با زورگویان جز شرمندگی برای دولت کره‌جنوبی چیزی به همراه نخواهد داشت.

Page Generated in 0/0069 sec