printlogo


کد خبر: 221938تاریخ: 1399/4/28 00:00
جدیدترین آمار فروش سینمای ایران اعلام شد
گیشه سینما کم‌رمق‌تر از همیشه

تازه‌ترین آمار فروش سینماهای ایران در شرایطی اعلام شد که هنوز بحث‌های زیادی در ارتباط با استمرار فعالیت سینماها در شرایط کنونی مطرح است. به گزارش «وطن امروز»، این هفته یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در سینمای ایران، ادامه فعالیت سینماها بود. موافقان و مخالفان بسیاری در ارتباط با فعالیت سینماها در شرایط کرونایی فعلی در رسانه‌ها اظهارنظر کردند؛ گروهی سینماها را یکی از پرخطرترین نقاط در زمینه ابتلا به کرونا دانستند و گروهی دیگر با این استدلال که پروتکل‌های بهداشتی از سوی پرسنل سینماها رعایت می‌شود و در شرایط فعلی نباید بیش از این به چرخه نحیف اقتصاد سینمای ایران فشار آورد، خواهان ادامه فعالیت سینماها شدند. حتی صاحبان یکی از آثار در حال اکران خواهان توقف اکران اثر خود شدند که در نهایت مقرر شد فعلا تا چند روز دیگر به اکران ادامه دهند. با این همه در هفته‌ای که گذشت، با هر کم و کیفی بود سینماها به فعالیت خود ادامه دادند و در انتهای هفته میزان فروش آثار مختلف اعلام شد. بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش از چهارشنبه ۲۵ تیرماه به سینماها آمد و با فروش 1644 بلیت، توانست در مجموع حدود 30 میلیون تومان فروش داشته باشد. 
پیش‌تر 2 فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی از چهارم تیرماه روانه اکران شده بودند تا آغازگر فعالیت رسمی سینماها پس از ۴ ماه تعطیلی باشند. اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افراد فوت شده، آنطور که انتظار می‌رفت فروش قابل قبولی برای این ۲ فیلم ثبت نشد. این در حالی بود که به طور طبیعی این ۲ فیلم هر کدام از پتانسیل بالایی برای فروش در گیشه برخوردار بودند. فیلم محمد کارت که بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران بود، تاکنون ۱۳۰ هزار بلیت به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان و فیلم قاسمخانی هم ۶۵ هزار و ۳۶۲ بلیت با یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان فروخته است. با پایان ۳ هفته از اکران این ۲ فیلم یعنی ۳ هفته‌ای که قرار بود در تعداد هفته‌های اکران این فیلم‌ها محاسبه نشود و نیز با توجه به افزایش آمارهای مربوط به کرونا، تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» از ادامه اکران فیلم خود از روز ۲۵ تیر انصراف داد ولی با مخالفت شورای صنفی نمایش و جلسه‌هایی که برگزار شد فعلا اکران آن ادامه دارد. 
تمام این تلاش‌ها برای اکران فیلم‌هایی که می‌توانند در جذب مخاطب مؤثر باشند در حالی انجام می‌شود که در پی تداوم شیوع کرونا، سینماهای زیرمجموعه شهرداری تهران با استناد به تأکید ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند. از دیگر فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده هستند می‌توان به «یلدا» با فروش ۶ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان، مستند «جایی برای فر‌شته‌ها نیست» با فروش ۶ میلیون تومان و مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» با فروش ۳ میلیون تومان اشاره کرد. هفته گذشته شورای صنفی نمایش اعلام کرد فیلم «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند با یک هفته تأخیر از چهارشنبه همین هفته روی پرده می‌رود ولی با توجه به شرایط جدید باید دید سیروس الوند که پیش‌تر قصد داشت فیلمش را آنلاین اکران کند، به نمایش آن در سینماهای نیمه‌تعطیل رضایت می‌دهد؟!

Page Generated in 0/0071 sec