printlogo


کد خبر: 221965تاریخ: 1399/4/28 00:00
اخبار

اجرای رویش همدلی عید قربان
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: رویش همدلی عید قربان کاری بسیار ارزشمند است و این پویش می‌تواند راه را برای خیران هموار کند و فضیلت بسیار بالایی دارد. به گزارش فارس، سیدمرتضی بختیاری گفت: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی که فرمودند «با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا به طبقاتی از لحاظ زندگی و معیشت ضربه وارد شد؛ کاری که در آستانه ماه رمضان شروع شد، خدمت مومنانه‌ای که همه در آن شرکت کردند و بسیار کار باارزشی بود و توانست غم‌های خانواده‌هایی را کم کند، امروز هم معتقدم مردم باید نهضت تعاون و احسان را مجددا شروع کنند، البته قطع نشده است اما لازم است مقداری رشد و توسعه پیدا کند و بار دیگر فضای کشور را طراوت بدهد»، با همراهی دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی، بنیاد مادر مهربان، جمعیت امام رضایی‌ها و تعدادی از چهره‌های فعال و موثر در عرصه ترویج فرهنگ احسان و نیکو‌کاری، مصمم هستیم از عید سعید غدیر که پویش دوم ایران همدل آغاز می‌شود، تا پایان ماه صفر برای رسیدگی به معیشت کودکان، مادران، خانواده‌‌های نیازمند و آسیب‌دیدگان کرونا ادامه پیدا کند. 
***
هوا از امروز گرم‌تر می‌شود
گزارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوای کشور از امروز شنبه افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد. بر اساس همین گزارش، از فردا یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیر) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و حدود ۳ تا ۶ درجه افزایش دما در نوار شمالی خواهیم داشت. همچنین طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست. 
***
رئیس سازمان بهزیستی:
۸۰ درصد کودکان کار خیابانی غیرایرانی هستند
رئیس سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار خیابانی در کشور، اتباع غیرایرانی هستند. وحید قبادی‌دانا در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، با بیان اینکه مسأله کودکان کار باید ریشه‌ای و با همکاری همه دستگاه‌های مسؤول برطرف شود، افزود: از سازمان‌های غیر‌دولتی، داوطلبان، گروه‌های جهادی و خانواده‌ها برای رفع این مشکل کمک خواسته‌ایم. وی گفت: بسیاری از این کودکان را باندهای قاچاق برای بهره‌کشی وارد کشور می‌کنند که نیاز است دستگاه‌های امنیتی با این باندها برخورد قاطع کنند. رئیس سازمان بهزیستی افزود: ۱۰۰ هزار خیریه و مؤسسه حمایتی غیر‌دولتی با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند و ۶ میلیون خدمت‌‌گیر، یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول، ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار و یک میلیون و ۶۰ هزار خانواده مستمری‌بگیر، زیر پوشش این سازمان هستند. رئیس سازمان بهزیستی درباره شیوع بیماری کرونا در مراکز زیر پوشش این سازمان نیز گفت: از ۷۰ هزار نفری که در مراکز شبانه‌روزی این سازمان نگهداری می‌شوند هزار و ۵۲۲ نفر تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۸۲ نفر بهبودی کامل یافته و ۵۹۴ نفر تحت درمان هستند. قبادی‌دانا اضافه کرد: ۱۴۶ نفر از مبتلایان به کرونا نیز فوت کرده‌اند. 
***
هیچ مددجوی بی‌خانمانی کرونا نگرفته است
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها در پی شیوع کرونا در تهران خبر داد. سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و حساسیت بسیاری از کارتن‌خواب‌ها برای عدم ابتلا به این بیماری، مراجعات گرمخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد افزایش تعداد کارتن‌خواب‌ها به دلیل دغدغه آنها نسبت به ابتلا به کرونا و افزایش آگاهی‌بخشی به این افراد در گرمخانه‌هاست. حسینی درباره میزان ابتلای مددجویان گرمخانه‌ها نیز افزود: روز جمعه هفته گذشته گزارشی دال بر ابتلای مشکوک چند مددکار در یکی از مراکز گزارش و همچنین اعلام شد 3 مددجو نیز احتمالا دارای بیماری کرونا هستند که این افراد به مراکز درمانی منتقل شدند و خوشبختانه تست ابتلای مددجویان به کرونا منفی شد. وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام گرمخانه‌های شهر تهران به طور شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند و خوشبختانه همچنان هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در بین مددجویان ساکن در گرمخانه‌ها گزارش نشده است. 

Page Generated in 0/0202 sec