printlogo


کد خبر: 221972تاریخ: 1399/4/28 00:00
اخبار

به‌کارگیری منابع خرد مردم در 12 پروژه زیرساختی
وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: برنامه داریم از ظرفیت بازار سرمایه برای صندوق تأمین مالی زمین و مسکن بهره ببریم تا بدین ترتیب ‌بتوانیم از منابع خرد و اندک مردم، برای رونق ساخت‌وساز مسکن استفاده کنیم. محمد اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، درباره برنامه وزارت راه‌وشهرسازی برای تأمین مالی پروژه‌‌های عمرانی از طریق اوراق قابل عرضه در بورس، اظهار داشت: در حال مذاکره با بورس برای ورود به تأمین مالی ۱۲ پروژه زیرساختی هستیم. وزیر راه‌و‌شهرسازی ادامه داد‌: این پروسه از سال ۹۸ آغاز شد تا از محل بازار سرمایه تامین منابع شود و برای احداث پروژه‌های زیربنایی کشور منابع مالی جذب کنیم. وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید برای چه پروژه‌ها و چه زمانی این نحوه تامین مالی محقق شود، ‌بیان کرد: اولویت ما در گام اول تأمین مالی پروژه‌های آزادراهی و راه‌آهن است که برای وزارت راه‌و‌شهرسازی اهمیت دارد. وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: همچنین یک پروژه هم برای صندوق تامین مالی زمین و مسکن داریم تا بدین ترتیب ‌بتوانیم از منابع‌ اندک و خرد مردم برای رونق ساخت‌و‌ساز مسکن استفاده کنیم. 
***
وعده وزیر کار برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد با تامین منابع و همکاری سازمان برنامه و بودجه، همسان‌سازی حقوق‎ بازنشستگان کشوری در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه عملیاتی می‌شود. محمد شریعتمداری در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: ‎همسان‌سازی حقوق‎ بازنشستگان کشوری به عنوان مطالبه اصلی، همواره دغدغه اصلی‎ وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی کشوری بوده‌ است. بر این اساس با تامین منابع و همکاری سازمان برنامه و قول مساعد رئیس این سازمان، ان‌شاءالله این کار در شهریورماه نهایی و از ابتدای مهرماه به لطف خدا عملیاتی خواهد شد. 
***
استفاده از یوآن دیجیتالی در چین گسترش می‌یابد
راشاتودی اعلام کرد بانک مرکزی چین قصد دارد ارز دیجیتال خود را روی پلتفرم میتوآن دیانپینگ که با ۴۵۰ میلیون کاربر در صدها شهر چین، بزرگ‌ترین اپلیکیشن تحویل غذای این کشور است، تست کند. شرکت میتوآن دیانپینگ استفاده از یوآن دیجیتال را در همه 2800 شهری که در آنها فعالیت دارد ممکن خواهد کرد. این شرکت دومین غول آنلاین چین خواهد بود که استفاده از یوآن دیجیتال را آغاز خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود غول تاکسی اینترنتی چین، دی‌دی، استفاده از یوآن دیجیتال را به صورت آزمایشی آغاز کرده است. 
***
افتتاح پنجره واحد کسب‌وکار در ۴ کلانشهر
رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت کار از افتتاح پنجره واحد فیزیکی (ایستگاه واحد کاری) برای آغاز کسب‌وکار در چهار کلانشهر مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان در هفته آینده خبر داد. علی فیروزی روز جمعه در پستی در فضای مجازی اعلام کرد: «پنجره واحد فیزیکی هفته آینده در این شهرها افتتاح می‌شود تا در این شهرها نیز در کمتر از ۳ روز ثبت شرکت، اقدامات مالیاتی، تامین اجتماعی، روزنامه رسمی و کثیرالانتشار و نیز دفاتر پلمب‌شده انجام شود». این پنجره واحد از مدتی پیش در تهران، در محل اتاق بازرگانی فعالیت خود را آغاز کرده است. پیش‌تر اخذ مجوزهای لازم برای آغاز یک کسب‌وکار، بیش از ۷۲ روز زمان نیاز داشت اما به گفته مسؤولان، با استفاده از پنجره واحد، این زمان به ۳ روز کاهش می‌یابد. 
***
هشدار دادستان مالیاتی درباره لزوم ثبت‌نام اینترنتی مؤدیان
عباس بهزاد، دادستان انتظامی مالیاتی هشدار داد فرآیند ثبت‌نام مالیاتی مؤدیان و اصطلاحا 45 گام مالیاتی، الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادارات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می‌شود. در این نامه آمده است: منبعد حضور مودیان محترم مالیاتی در محل اداره امور مالیاتی مربوطه جهت تکمیل ثبت‌نام و تشکیل پرونده، ارائه مدارک ثبت‌نام و... ضرورت نداشته و کلیه فرآیند‌های اعتبارسنجی تا گام 45 باید به صورت الکترونیکی و از راه دور صورت پذیرد. مقتضی است، مدیران کل امور مالیاتی علی‌الخصوص در شرایط کنونی جامعه، ترتیبی اتخاذ نمایند که کلیه همکاران اقدامات قانونی لازم (تخصیص واحد مالیاتی، صحت‌سنجی فعالیت‌های مودی، تعیین مشمولیت ارزش افزوده و...) را درباره تکمیل فرآیند مذکور معمول فرمایند. بدیهی است در صورت احراز تساهل و تسامح، ماموران مالیاتی متخلف تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت. 

Page Generated in 0/0066 sec