printlogo


کد خبر: 222198تاریخ: 1399/5/2 00:00
اخبار

پیشنهاد نمایندگان مجلس مبنی بر جلوگیری از واردات اقلام ورزشی
در جریان نشست مشترک وزیر ورزش و معاونان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از واردات اقلام ورزشی یکی از موضوعات مطرح شده بود. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر روز سه‌شنبه میزبان مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و معاونان وی بودند. مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره این نشست گفت: گزارشی از فعالیت‌های نظارت در حوزه ورزش، موفقیت‌های فدراسیون‌ها، اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام مانند راه‌اندازی خانه جوانان و تقویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از سوی وزیر ورزش و جوانان به کمیسیون ارائه شد. وی در ادامه افزود: همچنین سلطانی‌فر موضوع کادرسازی و فراهم کردن زمینه رشد جوانان و کاهش سن مدیریتی در وزارت ورزش را در این نشست مطرح کرد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون همچنین مباحث و سوالاتی را درباره بحث اقتصاد و ورزش، نقش مؤثر ورزش در چرخه اقتصادی دنیا و برنامه وزارتخانه برای تحقق این موضوع در کشور و همچنین برنامه وزارتخانه برای کنترل واردات اقلام و کالاهای ورزشی و بهره‌مندی از تولیدات داخلی را مورد بررسی قرار دادند. 
***
تمام رویدادهای رنکینگ‌دار ۲۰۲۰ تیروکمان جهان لغو شد
فدراسیون جهانی تیروکمان در ایمیلی به کشورهای عضو خود از لغو برگزاری تمام رویدادهای این رشته در سال جاری میلادی خبر داد. به گزارش مهر، پیش از این فدراسیون جهانی تیروکمان به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا که منجر به تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک توکیو هم شد، تصمیم به لغو برگزاری رقابت‌های کسب سهمیه این رشته در سال جاری گرفته بود. این فدراسیون در عین حال امیدوار بود بتواند تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزاری دیگر رویدادهای خود (غیر از انتخابی المپیک) را از سر بگیرد اما ادامه بحران کرونا و سیر صعودی قربانیان این ویروس باعث شده این فدراسیون به‌کل از برگزاری هر رویداد رسمی که در رنکینگ کمانداران تأثیرگذار است، صرف‌نظر و برگزاری همه مسابقات را به سال آینده میلادی موکول کند. این در حالی است که هر ساله 4 دوره جام ‌جهانی و 3 دوره کاپ آسیا که جزو رویدادهای رسمی فدراسیون‌های جهانی و آسیایی تیروکمان به حساب می‌آیند، برگزار می‌شود و نتایج آنها در رنکینگ جهانی کمانداران شرکت‌کننده از جمله ایرانی‌ها هم تأثیرگذار است اما طبق اعلام فدراسیون جهانی هیچ یک از این رقابت‌ها امسال برگزار نمی‌شود. امید نجاری، مدیر تیم‌های ملی تیروکمان در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد ایمیل فدراسیون جهانی در رابطه با لغو رویدادهای رنکینگ‌دار ۲۰۲۰ هفته گذشته برای ایران ارسال شده است. به گفته نجاری، فدراسیون جهانی تیروکمان در این ایمیل تأکید کرده احتمال برگزاری یک دوره تورنمنت در سال جاری میلادی وجود دارد اما نتایج آن هیچ تأثیری در رنکینگ کمانداران نخواهد داشت. 
***
اعلام جزئیات کمک AFC به تیم‌های آسیایی
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سفر به قطر و اقامت تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، 3 میلیارد تومان به آنها کمک می‌کند. به گزارش فارس، رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره قرار است به شکل متمرکز از 24 شهریور در قطر پیگیری شود. بر همین اساس AFC با توجه به شرایط سختی که کرونا ایجاد کرده برای حمایت از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بتازگی نامه‌ای به فدراسیون‌های دارای نماینده در لیگ قهرمانان ارسال و جزئیاتی درباره هزینه این تیم‌ها برای حضور در قطر ارائه کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ 60 هزار دلار برای سفر تیم‌ها به قطر در نظر گرفته و هزینه محل اقامت آنها در طول مرحله گروهی در این منطقه هم 100 هزار دلار خواهد بود. به تیم‌های شرکت‌کننده در مراحل حذفی هم مبالغ دیگری تعلق خواهد گرفت. البته این مبالغ جدا از پاداش‌هایی است که برای هر بازی و صعود به مراحل حذفی به تیم‌ها پرداخت می‌شود. با این شرایط 4 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو که نمایندگان کشورمان در مرحله گروهی فصل 2020 لیگ قهرمانان هستند، در کمترین حالت 160 هزار دلار (معادل 3 میلیارد و 200 میلیون تومان) کمک‌هزینه سفر به قطر و اقامت در این کشور دریافت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec