printlogo


کد خبر: 222218تاریخ: 1399/5/2 00:00
اخبار

محسن هاشمی:‌ مدیران شهری دیگر بهانه ندارند
امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با عملیاتی شدن اوراق مشارکت، امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت وجود خواهد داشت، گفت: مدیران شهری دیگر بهانه‌ای در راه‌اندازی ایستگاه مترو ندارند. محسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس، درباره عملیاتی شدن 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو و اتوبوس اظهار داشت: از طریق این اوراق مدیران شهری امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو در پایتخت را خواهند داشت و دیگر بهانه‌ای در این زمینه ندارند و می‌توانیم امسال شاهد بهره‌برداری ۱۲ ایستگاه جدید مترو در پایتخت باشیم. وی افزود: همچنین بخشی از این اوراق جهت تأمین 105 دستگاه واگن و 120 اتوبوس در نظر گرفته می‌شود؛ پیروز حناچی به شورای شهر اعلام کرد که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است.  
***
صرفا ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت ملی هوشمند در هر هفته صادر می‌شود!
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع در صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: در حال حاضر هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان کارت ملی هوشمند را صادر می‌کند. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کارت خام، رایزنی‌های متعددی با مسؤولان برای تأمین کارت خام انجام شده است، همچنین رئیس‌جمهور دستوری را به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین اعتبار برای تهیه کارت‌های ملی هوشمند داده است. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر هر هفته 200 تا 300 کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان نیز کارت ملی هوشمند را صادر می‌کند و از طریق شرکت پست در اختیار هموطنان قرار می‌دهد. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان ظرفیت صدور ماهانه 2میلیون و 500 هزار کارت ملی هوشمند را دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر میزان قابل‌توجهی از کارت‌های خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار این سازمان قرار بگیرد تا فرآیند صدور کارت‌های ملی هوشمند همانند گذشته با قدرت ادامه داشته باشد. 
ابوترابی همچنین به جلسه مسؤولان این سازمان با معاون علمی ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این جلسه قرار است از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای تهیه کارت‌های خام استفاده شود. 
***
خاموشی عنوان کرد
آمادگی اوقاف برای اجرای طرح‌های حمایتی از زندانیان و خانواده‌های آنها
رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: می‌توان با توسعه فعالیت‌ها و تعریف اهداف از ظرفیت‌های وقف در راستای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها بهره‌مند شد. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار و گفت‌وگو کرد. حاج‌محمدی در این دیدار ضمن اشاره به فرهنگ وقف و آثار آن در جامعه گفت: برای توسعه اقدامات فرهنگی در زندان‌ها می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگ اصیل وقف بهره‌مند شد. وی با بیان اینکه وقف یک فرهنگ و عمل دینی است، گفت: می‌توان با توسعه فعالیت‌ها و تعریف اهداف از ظرفیت‌های وقف در راستای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها بهره‌مند شد. رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زندانیان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهای مهم در راستای حمایت از این برنامه‌هاست. عضو شورای عالی قوه‌قضائیه افزود: هر چند فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان در زندان شروع می‌شود اما تداوم و سرانجام آن در جامعه شکل می‌گیرد و از این رو نیازمند همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف کشور از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم. حجت‌الاسلام خاموشی نیز ضمن بیان برخی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه، آمادگی این سازمان را برای توسعه همکاری‌های مشترک و همچنین اجرای طرح‌های حمایتی از زندانیان و خانواده‌های آنان اعلام کرد. در پایان این جلسه مقرر شد برنامه همکاری‌های مشترک توسط کارگروه تخصصی تدوین شود. 
***
رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور خبر داد
آموزش ۱۲۰ هزار سرباز از سوی فنی‌و‌حرفه‌ای
رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور گفت: توانستیم سال ۹۸ تعداد ۱۲۰ هزار نفر از سربازان این مرز ‌و‌ بوم را آموزش دهیم و این مهم را افتخاری بزرگ می‌دانیم. به گزارش مهر، علی اوسط‌هاشمی در دیدار با سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار کرد: این سازمان دارای ظرفیت بالایی از اساتید مجرب و کارگاه‌های مختلف آموزشی در سراسر کشور است و ۵۶ رشته در زمینه‌های مختلف آموزشی را ارائه کرد که باعث ایجاد کسب و کارهای مختلف و مهارت‌آموزی شده است. این مقام مسؤول ادامه داد: در سراسر کشور بیش از ۲۱۰۰۰ مربی فنی‌و‌حرفه‌ای و مدرس کسب‌و‌کار داریم که در ۵۶۰۰ کارگاه آموزشی مشغول تدریس و آموزش‌های حرفه‌ای هستند؛ تدریس در آموزشگاه‌های آزاد به صورت ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی است. اوسط‌هاشمی اشاره کرد: سال 98 بین ۷۰ تا ۸۰ هزار زندانی تحت آموزش مهارت‌آموزی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور قرار گرفته‌اند و برای آنها گواهینامه کسب مهارت صادر شده که طبق اعلام سازمان زندان‌ها در همین سال ۷۰ درصد از این زندانیان دیگر به زندان بازنگشته‌اند که این خستگی کار را از تن ما زدود و باعث خوشحالی در بین همکاران بنده و اساتید این سازمان شده است. 

Page Generated in 0/0061 sec