printlogo


کد خبر: 222223تاریخ: 1399/5/2 00:00
اخبار

رشد صادرات محصولات کشاورزی
معاون فنی و امور گمرکی ایران گفت: میزان صادرات اقلام و محصولات کشاورزی در 4 ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار تن بود. این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل با آمار ۲ میلیون و ۷۴ هزار تن بیش از 4/30 درصد رشد داشته است. مهرداد جمال‌ارونقی با اشاره به اینکه محصولات صادر شده در سال جاری دارای ارزشی معادل یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار است، تصریح کرد: این رقم نسبت به ارزش اقلام صادراتی سال ۹۸ در مدت مشابه با ارزشی معادل یک میلیارد و ۵۸۲ میلیون دلار از رشدی معادل 8/6 درصد برخوردار بوده است. 
***
۲ قرارداد همکاری وزارت نیرو با وزارت برق عراق
وزیر نیرو درباره قراردادهای همکاری میان ایران و عراق در بخش نیروی برق گفت: قرارداد‌های مربوط به کاهش تلفات شبکه توزیع برق در استان‌های کربلا و نجف و همچنین قرارداد تعمیر ترانس‌های توزیع این کشور نهایی و امضا خواهد شد. رضا اردکانیان به گفت‌وگوهایش با طرف عراقی درباره بازپرداخت بدهی‌های مربوط به صادرات برق ایران به عراق هم اشاره کرد و گفت: با توافق حاصل شده در این دیدار، پرداخت بخشی از مطالبات توانیر از پایان ماه جولای (10 مرداد) آغاز می‌شود.
***
تأمین مالی 730 میلیارد تومانی شهرداری‌های شیراز و اصفهان از بورس
شرکت تامین سرمایه بانک ملت از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری‌های شیراز و اصفهان جمعا به مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان خبر داد و آماده بازگشایی نماد شد. شرکت تامین سرمایه بانک ملت از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری‌های شیراز و اصفهان به منظور توسعه قطار شهری و ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد. بر این اساس، پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری شیراز به ارزش 300 میلیارد تومان، 4 ساله و پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری اصفهان به ارزش 430 میلیارد تومان (130 میلیارد تومان ناوگان اتوبوسرانی و 300 میلیارد تومان قطار شهری)، 4 ساله طبق مصوبه بانک مرکزی و با ضمانت بانک ملت انجام می‌شود. معاملات ثانویه این دو اوراق از طریق بورس تهران خواهد بود که مقدمات پذیرش آن بلافاصله پیگیری می‌شود.
***
جزئیات خرید تضمینی گوشت از دامداران؛ هر کیلو 70 هزار تومان
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور طی نامه‌ای به مدیران و سرپرستان پشتیبانی امور دام استان‌ها خواستار خرید گوشت گوساله منجمد از محل مازاد تولید داخل به صورت 5 تکه شد. در نامه محمدرضا طلایی خطاب به مدیران و سرپرستان شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها آمده است: بدینوسیله قیمت قطعی خرید گوشت گوساله منجمد از محل مازاد تولیدات داخل به صورت 5 تکه مشروط بر رعایت درصد استاندارد قطعات، مفاد قرارداد تایید شده و سایر شرایط و ضوابط مربوطه از قرار هر کیلوگرم مخلوط 700.000 (هفتصد هزار) ریال تعیین و اعلام می‌گردد. شایسته است ضمن به‌کارگیری کلیه امکانات در استان و با حداکثر توان نسبت به خرید کالا اقدام نمایید. ضمنا با عنایت به اعلام نرخ علی‌الحساب در مجوزات صدرالذکر (نرخ هر کیلو‌گرم 600.000 ریال)، قیمت خرید در قراردادهای منعقده قبلی نیز به مبلغ هر کیلوگرم گوشت مخلوط 700.000 ریال در قالب صدور الحاقیه قرارداد اصلاح گردد.
***
سامانه مجوزهای سازمان خصوصی‌سازی آغاز به کار کرد
سامانه الکترونیکی ثبت و صدور مجوزهای سازمان خصوصی‌سازی با هدف ایجاد شفافیت و نظارت مطلوب بر روند صدور مجوزهای این سازمان به شرکت‌ها و خریداران و کنترل انطباق کیفیت اقدامات صورت گرفته با مشخصات مجوز صادر شده، از دیروز (یکم مردادماه) به نشانی www.eps.ipo.ir آغاز به کار کرد. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر رصد کامل فرآیند درخواست تا صدور یک مجوز، اقدامات صورت گرفته پس از صدور مجوز را نیز تا انتها رصد کند. این مجوزها که بر اساس قانون بیشتر در حوزه‌های ثبت تغییرات حقوقی شرکت، تغییرات در وضعیت مالکیت بر اموال و تعهدات مالی شرکت سهامی است در همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادهایی چون بانک مرکزی و سازمان ثبت شرکت‌ها پایش خواهد شد تا اطمینان حاصل آید که اقدامات انجام شده با مشخصات مجوزهای صادر شده مطابقت کامل داشته باشد.
***
واحدهای دارا دوم و سوم با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می‌شود
معاون وزیر اقتصاد گفت: در نیمه نخست امسال ۲ ETF دولتی دیگر با تخفیف 20 تا 30 درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام شرکت‌های حاضر در این صندوق‌ها در بورس منتهی به زمان درج آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود. عباس معمارنژاد افزود: بر این اساس صندوق دارا دوم از گروه پالایشی «شبریز، شپنا، شتران، شبندر» و صندوق دارا سوم ترکیبی از گروه فلزی و خودرویی با نمادهای «فولاد، فملی، خودرو، خساپا» است.
***
تأمین مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی دولت از محل انتشار اوراق مالی
معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت اقتصاد با انتشار گزارشی از فروش بیش از 425 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی در راستای تامین مالی غیرتورمی ناترازی بودجه عمومی دولت و طی 7 حراج برگزار شده از 13 خرداد تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

Page Generated in 0/0081 sec