printlogo


کد خبر: 222450تاریخ: 1399/5/8 00:00
معرفی فهرست آثار هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز
مجید مجیدی با خورشید به ونیز می‌رود

جشنواره فیلم ونیز روز گذشته پیش‌اسامی فیلم‌های حاضر در هفتادو‌هفتمین دوره خود را اعلام کرد که فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی به بخش اصلی این رویداد راه یافته است. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان نخستین جشنواره مهم بین‌المللی که قصد دارد در بحران کنونی شیوع کرونا به صورت فیزیکی این مراسم را برگزار کند، اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره را اعلام کرد. بر اساس آنچه ورایتی گزارش کرده، در کنفرانس خبری مجازی ونیز، آنتونی باربرا از فیلم «خورشید» جدیدترین ساخته مجید مجیدی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره ونیز نام برد. 2 فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و «دشت خاموش» احمد بهرامی نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز هستند. «خورشید» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز با استقبال بسیار خوب مردم و منتقدان روبه‌رو شد و توانست جوایز متعددی همچون بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را از آن خود کند. در این فیلم به کارگردانی مجید مجیدی با فیلمنامه مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی، بازیگرانی همچون علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی ایفای نقش می‌کنند. بازیگران نوجوان نقش اصلی این فیلم که در جشنواره فیلم فجر نیز مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند از کودکان کار بودند.
بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل خانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم جدید و ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مکری با عنوان «جنایت بی‌دقت» هستند. «دشت خاموش» هم دومین فیلم احمد بهرامی با بازی علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، مجید فرهنگ و تورج الوند است. 
هفتاد‌و‌هفتمین فستیوال بین‌المللی ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود. در عین حال اعلام شده فیلم «رابطه‌ها» ساخته دانیله لوچتی، کارگردان ایتالیایی، آغازگر این دوره از جشنواره ونیز خواهد بود. سایر فیلم‌های راه‌یافته به این دوره از جشنواره فیلم ونیز به این شرح است: «بین مردن» به کارگردانی حلال بیداروف، «خواهران ماکالوسو» به کارگردانی اما دانته، «دنیایی که در راه است» به کارگردانی مونا فستوولد، «نظم جدید» به کارگردانی میشل فرانکو، «معشوقان» به کارگردانی نیکول گارسیا، «لیلا در حیفا» به کارگردانی آموس گیتایی، «هم‌قطاران عزیز» به کارگردانی آن دری کونچالوفسکی، «همسر یک جاسوس» به کارگردانی کیوشی کوراساوا، «تکه‌هایی از یک زن» به کارگردانی کورنل موندروزو، «خانم مارکس» به کارگردانی سوزانا نیکیارلی، «پدر ما» به کارگردانی کلادیو نوچه، «هرگز دیگر برف نمی‌بارد» به کارگردانی مالگورزاتا زوموسکا و میکال انگلرت، «مرید» به کارگردانی چایتانیا تامانه، «و فردا، کل دنیا» به کارگردانی جولیا وون هاینز و «سرزمین خانه به دوش‌ها» به کارگردانی کلویی زائو. 

Page Generated in 0/0050 sec