printlogo


کد خبر: 222457تاریخ: 1399/5/8 00:00
انتخابات پرحاشیه کمیسیون ورزشکاران
پیروزی هادی ساعی

هادی ساعی توانست به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شود. انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک روز گذشته در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این جلسه ۱۵ نفر از اعضا حاضر بودند و در پایان با بحث‌های زیادی که انجام گرفت انتخابات برگزار شد و در نهایت هادی ساعی در یک رقابت نزدیک با کسب ۸ رای و تنها یک رای بیشتر نسبت به زهرا نعمتی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران انتخاب شد. برای ریاست کمیسیون زهرا نعمتی، هادی ساعی، آرش میراسماعیلی و سعید حسنی‌پور کاندیدا بودند که میراسماعیلی و حسنی‌پور انصراف دادند. نعمتی نیز ۷ رای آورد. عابدینی هم با کسب ۸ رای به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شد. کیکاووس سعیدی، دبیرکل و طاهره طاهریان، نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در این انتخابات حضور داشتند. 
 
* بحث لفظی سعیدی و ساعی بر سر آیین‌نامه
در این جلسه بین هادی ساعی و کیکاووس سعیدی بر سر تایید یا عدم تایید آیین‌نامه کمیسیون از سوی IOC و حضور نداشتن یکی از اعضا در جلسه بحث لفظی پیش آمد. سعیدی درباره عدم حضور یکی از اعضا گفت محرومیت دوپینگ‌ داشته است. ساعی هم در این باره گفت: کمیته ملی المپیک ۲ سال است می‌داند اما چرا تازه دیشب ساعت ۱۲ اعلام شد. رای قلی‌پور ۱۰۰ درصد برای من بود ولی من خودم را ملزم به اجرای قانون دانستم اما مگر نامه‌ای به دست شما رسیده که نباید قلی‌پور در جلسه شرکت کند؟ از طرفی نباید حرکتی کنیم که کار غیرقانونی انجام شود، بنابراین آیین‌نامه هم باید تاییدیه داشته باشد. رئیس کمیسیون هم باید تغییرات آیین‌نامه را قبول کند، در غیر این صورت غیر قانونی است. 
این مساله باعث اعتراض بقیه از جمله سعیدی شد، به شکلی که سعیدی از جای خود بلند شد و از ساعی خواست بیاید جای او بنشیند. 
 
* تهدید بهداد سلیمی به ترک کمیسیون
بهداد سلیمی در نشست انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران بیان کرد: نزدیک ۴۰ دقیقه است درباره حضور من و خانم عباسعلی صحبت می‌شود و این توهین به شخصیت من است. اگر قرار باشد این وضعیت ادامه داشته باشد، جلسه را ترک می‌کنم. 
 
* درخواست الهه احمدی و زهرا نعمتی برای تعویق انتخابات
الهه احمدی، ملی‌پوش تیراندازی به عنوان عضو این کمیسیون به اختلافاتی که به خاطر آیین‌نامه بین اعضا به وجود آمد واکنش نشان داد و گفت: آقای سعیدی، آقای ساعی و سایر عزیزان روی چشم ما قرار دارند. به نظرم قبل از اینکه جلسه به عنوان جلسه انتخاباتی برگزار شود، باید یک جلسه صمیمی برگزار می‌کردید تا مشکلات برطرف می‌شد. قبل از اینکه قرار باشد این جلسه رسانه‌ای شود و ورزشکارانی که در حال آماده‌سازی خود برای المپیک هستند از اختلافات آگاه شوند، باید این مشکلات برطرف می‌شد. زهرا نعمتی نیز با توجه به بحث‌های پیش آمده خواستار شد انتخابات به تعویق بیفتد. 
 
* قاسم رضایی: بیرون از جلسه دعوا کنید
حواشی پیش آمده در این جلسه باعث اعتراض قاسم رضایی به هادی ساعی شد. قاسم رضایی گفت: ما آمده‌ایم اینجا رای بدهیم، اگر دعوایی دارید باید بیرون انجام دهید. هادی ساعی در پاسخ به رضایی گفت: ما دعوا نمی‌کنیم، شما در جلسات شرکت نمی‌کردید. 
رضایی عنوان کرد: آقای ساعی مگر شما نگفته‌اید اگر عضو هیأت اجرایی شوم در ریاست کمیسیون نمی‌آیم؟ ساعی هم در پاسخ به او گفت چنین حرفی نزده است. 
این جلسه به صورت لایو از اینستاگرام کمیته ملی المپیک پخش شد و ورزشکاران زیادی که دلخوش به سر و سامان یافتن این کمیسیون بودند، اخبار و اتفاقات آن را دنبال می‌کردند اما با دیدن این شرایط آب سردی بر پیکر آنها ریخته شد و کاملا متوجه شدند این کمیسیون در ادامه هم درگیر حاشیه‌ خواهد بود و بر خلاف گمان برخی، انتخابات نه تنها پایان اختلاف نیست، بلکه بنزینی بود بر پیکر نیمه‌سوخته کمیسیون ورزشکاران تا آتش زیر خاکستر دوباره شعله‌ور شود و شاید بسیاری را همراه خود بسوزاند.

Page Generated in 0/0136 sec