printlogo


کد خبر: 222459تاریخ: 1399/5/8 00:00
اخبار

قهرمانی تاریخی ووشوی ایران زیر سوال رفت!
با توجه به مثبت بودن تست دوپینگ سیدمعین تقوی به عنوان دومین سانداکار تیم ملی، قهرمانی تاریخی ایران در ووشوی جهان زیر سوال رفت. به گزارش ایسنا، پس از فاش شدن خبر دوپینگ حمیدرضا قلی‌پور، ملی‌پوش و کاپیتان نام‌آشنای تیم ملی ووشوی ایران در بخش ساندا، مشخص شد سیدمعین تقوی دیگر سانداکار سنگین وزن تیم ملی ایران هم به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش در مسابقات جهانی ۲۰۱۸، به مدت ۴ سال از میادین دور خواهد بود که این خبر هم همانند خبر قلی‌پور توسط فدراسیون ووشوی ایران اعلام نشده است. طبق حکم فدراسیون‌ جهانی، سیدمعین تقوی که مدال طلای وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان هانگژو را به دست آورده بود، از تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ یعنی به مدت ۴ سال، از حضور در میادین بین‌المللی محروم شده است. در این مسابقات تیم ملی ایران با کسب ۷ مدال طلا و یک مدال نقره قلی‌پور، در بخش ساندا برای نخستین‌بار بالاتر از چین قهرمان جهان شد که از آن به عنوان قهرمانی تاریخی یاد می‌شد اما با این اوصاف باید یک نقره و یک طلا را از کاروان سانداکار ایران کم‌ کرد که در این شرایط ۲ کشور ایران و چین به صورت مشترک در بخش ساندا اول خواهند شد و به این ترتیب قهرمانی مسابقات ‌جهانی توسط ایران که از آن به عنوان یک قهرمانی تاریخی یاد می‌شد زیر سوال رفت. 
***
بشار رسن از بهترین لژیونرهای فوتبال عراق
عملکرد خوب بشار رسن در پرسپولیس باعث شده است سرمربی تیم ملی فوتبال عراق روی این بازیکن برای صعود به جام‌جهانی حساب ویژه‌ای باز کند. سایت عربی کوره در گزارشی به بررسی بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق پرداخت. این سایت عربی درباره بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس نوشت: رسن از بهترین لژیونرهای فوتبال عراق به شمار می‌آید که در پرسپولیس ایران بازی می‌کند. او ثبات زیادی داشته و به‌ندرت افت کرده است. کوره در ادامه نوشت: بشار رسن در پرسپولیس فصل خوبی را تجربه کرد و بار دیگر توانست با این تیم جام قهرمانی را در لیگ ایران بالای سر ببرد. او از بازیکنانی است که کاتانچ حساب ویژه‌ای روی او برای درخشش در انتخابی جام‌جهانی کرده است. بشار رسن سومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند. قرارداد او با سرخپوشان تهرانی به پایان رسیده است و خبرهای زیادی درباره جدایی او به گوش می‌رسد. او در یکی دو سال اخیر همواره به تیم ملی فوتبال عراق دعوت شده است. تیم ملی فوتبال عراق در انتخابی جام‌جهانی با ایران هم گروه است و با ۱۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای دارد. 
***
نوزدهمین دوره لیگ برتر رکورد زد
لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا یک سال طول کشید. به گزارش مهر، سازمان لیگ فوتبال ایران 30 مردادماه سال جاری را به عنوان آخرین روز از رقابت‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر انتخاب کرد؛ مسابقاتی که از 31 مرداد‌ماه سال گذشته آغاز شد اما شیوع جهانی بیماری کرونا سبب شد مسؤولان برگزاری بازی‌ها تصمیم به تعلیق 4 ماهه این مسابقات بگیرند. تعطیلاتی که در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران سابقه نداشت تا باعث شود مسابقات فصل نوزدهم یک سال شمسی طول بکشد. لیگ برتر ایران در حالی 30 مرداد به اتمام می‌رسد که تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان اصفهان و شهرخودروی مشهد باید از ۲۴ شهریورماه ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار کنند. همچنین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و سپاهان اصفهان باید بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی را در جریان مسابقات لیگ برتر برگزار کنند. همچنین قرار است رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی و فینال این بازی‌ها (جام‌ حذفی) نیز برگزار شود تا تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان، پس از استراحتی کوتاه راهی کشور قطر شوند؛ برنامه‌ای فشرده و فرسایشی برای نمایندگان فوتبال ایران که در 2 هفته ابتدایی بازی‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نیز نتایج جالبی را رقم نزدند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به سازش با آن هستند. 
***
مجید کیهانی نخستین کاندیدای انتخابات دوومیدانی شد
رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرد. ثبت‌نام برای  انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی از دوشنبه، ۶ مردادماه آغاز شده است که مجید کیهانی، رئیس سابق این فدراسیون دیروز برای ریاست ثبت‌نام کرد. البته مدارک کیهانی کامل نبود و او فعلا ثبت‌نام اولیه را انجام داده است تا با ارائه مدارک کامل، ثبت‌نام خود را نهایی کند. جز کیهانی هنوز شخص دیگری کاندیدای ریاست فدراسیون دو‌ و میدانی نشده است. ثبت‌نام انتخابات ریاست دوومیدانی که از ۶ مرداد آغاز شده تا ۲۰ مرداد‌ماه ادامه دارد. 

Page Generated in 0/0064 sec