printlogo


کد خبر: 222468تاریخ: 1399/5/8 00:00
اخبار

 رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره):
جلوی واردات یک میلیارد دلار محصولات کشاورزی را می‌گیریم
ورود پرقدرت ستاد اجرایی حضرت امام به حوزه استراتژیک کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و مشارکت با بخش خصوصی برای برطرف کردن کمبودها، منشأ خیر فراوانی برای کشور بوده و باعث جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز شده است. به گزارش «وطن امروز»، آیین بهره‌برداری از فاز اول بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد ۸۰ هزار راسی دام سبک کشور و کلنگ‌زنی پروژه کارخانه لبنی با ظرفیت ۱۲ هزار تن کره و ۴۰ هزار تن شیر خشک در سال با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در فشافویه تهران برگزار شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد داریم در مدت ۳ سال جلوی واردات یک میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و دامی را بگیریم. به گزارش «وطن امروز»، محمد مخبر در این مراسم، با عرض تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: ستاد اجرایی در یک سال ۴۰ هزار طرح را با ظرفیت ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کرده که این حجم از فعالیت فقط با روحیه جهادی حاصل می‌شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اشتغال را مهم‌ترین اولویت کشور عنوان کرد و گفت: در بنیاد برکت ۶۰ هزار طرح را امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۸۰ درصد آن در زمینه دامداری است. وی افزود: شایسته کشورمان نیست ۹۰ درصد در زمینه دانه‌های روغنی و کره وابسته به واردات باشیم. مخبر با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، قصد داریم در مدت 3 سال جلوی واردات یک میلیارد دلار محصولات کشاورزی و دامی را بگیریم که هم‌اکنون ۲۵ درصد جلوتر از برنامه‌های‌مان هستیم. در بخش دیگری از این مراسم، حشمت‌الله عسگری، معاون استاندار تهران گفت: اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در مسأله‌ای مداخله کرده که دغدغه تمام مردم است، نشان از توجه مدیریتی این مجموعه به امنیت غذایی دارد. وی افزود: ورود پرقدرت ستاد به حوزه استراتژیک کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و مشارکت با بخش خصوصی برای برطرف کردن کمبودها، منشأ خیر فراوانی برای کشور بوده و باعث جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز شده است. معاون استاندار تهران تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام درک زیادی از سرمایه‌گذاری دارد و وظیفه خود می‌دانم از ریاست این مجموعه تشکر کنم. عسگری افزود: ما معتقدیم اگر قرار باشد تورم مدیریت شود و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد، فقط با توسعه ظرفیت‌های تولیدی ممکن است و اگر کسی در این حوزه کار کرد می‌تواند بگوید در راستای دغدغه‌های نظام قدم برداشته است.
***
ساخت 179 طرح پل و راه‌سازی بنیاد برکت در مناطق محروم
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۱۷۹ طرح پل و راه‌سازی را در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسانده است یا در دست اقدام دارد. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: ۱۷۹ طرح پل و راه‌سازی را در مناطق محروم و کمتر برخوردار ۱۳ استان کشور در دست اقدام داریم که از این تعداد ۶۰ طرح تکمیل شده و مابقی در درست انجام است. محمد مهجوری ادامه داد: ۶۰ شهرستان و روستاهای تابعه در این ۱۳ استان تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه ساخت پل و راه قرار دارند. همچنین ۱۸ طرح پل و راه‌سازی نیز آماده افتتاح است. به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، استان‌های خوزستان، سیستان‌و‌بلوچستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پل و راه‌سازی این بنیاد دارند. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از اجرای ۴۷ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی توسط این بنیاد در کشور خبر داد. 
***
عملیات پلیس برای دستگیری مجرمان پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳۵ مجرم و سارق در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در جریان اجرای سی‌و‌هفتمین مرحله از طرح رعد، با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد ۲۷۳ حکم قضایی به اجرا درآمد، گفت: در مجموع عملیات‌های انجام‌شده ۶۳۵ مجرم اعم از سارق منزل، خودرو، اماکن عمومی و... دستگیر شدند و ۲۲ باند نیز منهدم شد. رحیمی در ادامه از کشف بیش از ۸۳۰۰ مورد اموال مسروقه نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی اقلام کشف‌شده تا به این لحظه بالغ بر 5/12 میلیارد بوده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله از طرح به بیش از ۸۰۰ پرونده سرقت در پایتخت رسیدگی شد، گفت: کشف ۱۰۸ دستگاه خودرو و ۷۶ موتوسیکلت سرقتی از دستاوردهای طرح رعد ۳۷ است. به گفته رئیس پلیس پایتخت، از متهمان دستگیر‌شده در این مرحله از طرح رعد ۱۲ قبضه سلاح جنگی و ۳۷ قبضه سلاح سرد و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شده است. 
***
جذب «سرباز طلبه» در آموزش‌و‌پرورش
بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شد و بر اساس آن، اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش‌و‌پرورش برای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است. به گزارش فارس، بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی 1400-1399 به استان‌ها ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است: در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش‌و‌پرورش و با توجه به مجوز مورخ ششم اردیبهشت 99 ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره 1941 مورخ 13 خرداد 99 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

Page Generated in 0/0060 sec