printlogo


کد خبر: 222473تاریخ: 1399/5/8 00:00
اخبار

دریافت وام ودیعه مانع ثبت‌نام و دریافت مسکن ملی نمی‌شود
اخیرا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه فرم «ج» متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن قرمز می‌شود. فرم «ج» فرآیند استعلامی‌ای است که بر اساس آن مشخص می‌شود فرد پیش از این تسهیلات دولتی مسکن دریافت کرده است یا خیر. این فرم اگر سبز باشد، فرد متقاضی مشمول دریافت تسهیلات مسکن جدید می‌شود و اگر قرمز باشد به معنای یک بار استفاده از تسهیلات دولتی برای خانه‌دار شدن است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: نه تنها فرم «ج» دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن قرمز نمی‌شود، بلکه نام مستأجران متقاضی وام مسکن نیز از طرح ملی مسکن حذف نخواهد شد. به گزارش ایرنا، محمود محمودزاده در این باره گفت: فرم «ج» کسانی که وام ودیعه مسکن را دریافت می‌کنند، قرمز نخواهد شد. متقاضی وام ودیعه مسکن قطعا مستاجری است که هنوز نتوانسته مالک شود، بنابراین قرمز شدن فرم «ج» آن هم به دلیل دریافت یک وام حمایتی از اساس باطل است. وی درباره نگرانی مستأجران از بابت حذف نام آنها از طرح مسکن ملی بعد از دریافت وام اجاره نیز گفت: تا زمانی که واحد مسکونی متقاضیان مسکن ملی تحویل داده شود، ثبت‌نام‌کنندگان این طرح مستأجر هستند، بنابراین افرادی که در گروه‌های هدف تخصیص این وام هستند، از جمله کارگران، حقوق‌بگیران، افراد تحت پوشش، زنان خودسرپرست و دیگر گروه‌های مدنظر، نگرانی‌ای نسبت به حذف نام خود از طرح مسکن ملی نداشته باشند. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا ۹ مرداد ادامه دارد، گفت: این وام به کارگران، خانوارهای دارای ۳ فرزند، زوج‌های جوان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تعلق می‌گیرد و با دریافت آن فرم «ج» هیچ خانواده‌ای قرمز نخواهد شد و مستأجران می‌توانند در طرح‌های فعلی و آینده دولت برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام کنند. محمودزاده گفت: چند شرط در آیین‌نامه دریافت این وام وجود دارد که یکی از آنها نداشتن مالکیت است. بنابراین مالکی که خانه‌اش را اجاره داده و در خانه دیگری مستاجر است، حتی با داشتن کد رهگیری و قرارداد اجاره مجاز به استفاده از این طرح نخواهد بود. وی تأکید کرد: سابقه ۵ سال سکونت هم برای دریافت این وام وجود ندارد و این بند هم از شرایط دریافت وام اجاره حذف شده است. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه تأکید کرد: برنامه دولت افزایش محدودیت‌های استفاده از تسهیلات دولتی برای خانه‌دار شدن نیست و وام ودیعه اجاره نیز ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد. 
***
تشکیل کارگروه اقدام ارزی در استان‌ها
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از ارسال مشخصات صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود به صورت کامل اقدام نکرده‌اند، به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت تشکیل کمیته اقدام ارزی خبر داد. حمید زادبوم در این رابطه اظهار داشت: اطلاعات شرکت‌هایی که کمتر از ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات آنها به چرخه اقتصادی برگشته است، به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ارسال شده‌ و رؤسای سازمان‌ها با تشکیل کمیته اقدام ارزی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق تعاون در این زمینه اقدام می‌کنند. وی افزود: صادرکنندگان مدعو نیز ضمن اعلام دلایل عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات، راهکارهای خود جهت رفع تعهدات ارزی را به کارگروه اعلام می‌کنند. معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: گزارش‌ بررسی‌های کارشناسی به تفکیک هر صادرکننده پس از جمع‌بندی، جهت رفع مشکلات ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استفاده خواهد شد.
***
سازمان مالیاتی سامانه گزارش‌های مردمی فرار مالیاتی را راه‌اندازی کرد
سازمان امور مالیاتی کشور در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، درگاه اینترنتی برای دریافت گزارش‌های مردمی از فرار مالیاتی راه‌اندازی کرد. سازمان امور مالیاتی به منظور مقابله با فرار مالیاتی، امکانی را فراهم کرده تا مردم بتوانند گزارش‌ها و مستندات خود را از فرار مالیاتی بدون آنکه اسم، آدرس یا نشانی از خودشان وجود داشته باشد، تخلفات و فرار مالیاتی احتمالی را سوت بزنند. در این روش هر شهروند می‌تواند به راحتی با ورود به این درگاه اطلاعات خود از نحوه تخلف مورد نظر را با ذکر توضیحات و حتی مستندات ثبت کند تا در اسرع وقت از سوی مسؤولان سازمان مالیاتی پیگیری شود. 
***
پرداخت 225 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در بهار
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 3 ماهه ابتدای سال 1399 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 2247.8 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 754 هزار میلیارد ریال (معادل 5/50 درصد) افزایش داشته؛ همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی طی 3 ماهه سال جاری مبلغ 1406.8 هزار میلیارد ریال معادل6/62 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 522.9 هزار میلیارد ریال معادل 2/59 درصد افزایش داشته است. 
سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن طی 3 ماهه سال جاری هم معادل 587 هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از تخصیص 7/41 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 1406.8 هزار میلیارد ریال) است.

Page Generated in 0/0056 sec