printlogo


کد خبر: 222477تاریخ: 1399/5/8 00:00
اخبار

لزوم برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی وی، خاطرنشان کرد: شکی نیست ما اصولی داریم که به هیچ وجه نمی‌توانیم آنها را رها کنیم؛ از جمله آنها مسأله عزاداری محرم و صفر است. وی با تاکید بر لزوم تدبیر مناسب در این خصوص، اظهار داشت: اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم؛ همان‌گونه که درباره نماز جمعه هم این دستور داده شده است. آیت‌الله مکارم ‌شیرازی تصریح کرد: اگر ضابطه و معیاری در این باره نداشته باشیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد، بنابراین قطعا باید متولیان امر در این خصوص توجه کافی و لازم را داشته باشند تا هم دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم مورد توجه قرار گیرد و هم پروتکل‌های بهداشتی و سلامت آنان حفظ شود. وی با تاکید بر اینکه به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت، افزود: در زمان رضاخان با عاشورا چه کردند؟ اما همه دیدند که کاری از پیش نبردند. مرجع تقلید شیعیان ورود روحانیت به مسائل اجتماعی از جمله کمک آنان به مدافعان سلامت را ستود و تاکید کرد: در شرایط حساس و خطیری که بسیاری، از بیماران و مبتلایان کرونایی فراری بودند، ورود روحانیت و طلاب به این عرصه و کمک به بیماران و حتی غسل و کفن و دفن مرحومان، تأثیر بسیار زیادی در جامعه گذاشت و این خود بهترین نوع تبلیغات تأثیرگذار است. 
***
محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر در بازار
سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در نشست خبری مجازی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: قوه‌قضائیه برخورد با متخلفان این حوزه را در دستور کار قرار داده است و هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا و خرید و فروش غیرمجازشان مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، در شعبه سوم ویژه رسیدگی به اخلالگران اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند. غلامحسین اسماعیلی افزود: قوه‌قضائیه با لحاظ شرایط اقتصادی فعلی کشور در مجازات مرتکبین این گونه جرائم عزم و اراده قوی دارد. وی در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم که به اعدام محکوم شده است، گفت: درباره رأی این پرونده فرجام‌خواهی شده و پرونده به دیوان عالی ارسال شده و در دیوان عالی به شعبه ارجاع شده و منتظریم قضات محترم شعبه مربوط در دیوان عالی کشور نسبت به رسیدگی به این فرجام‌خواهی اقدام کرده و اظهارنظر نهایی درباره این پرونده را اعلام کنند، تاکنون رأیی از دیوان عالی کشور در این باره صادر نشده است. وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری 2 تبعه سوئدی گفت: اصل موضوع صحت دارد و 2 نفر از اتباع کشور سوئد به جرم قاچاق مواد مخدر و در حالی که محموله‌های مواد مخدر داشتند توسط ضابطان قضایی دستگیر شده‌ا‌ند. پرونده در فرآیند رسیدگی است. این افراد در بازداشت به سر می‌برند و برابر ضوابط و مقررات قانونی که درباره بازداشت اتباع خارجه است، از طریق وزارت امور خارجه بازداشت اتباع را به دولت و سفارت آنها اعلام کردیم و آنها می‌توانند از امتیازات سایر زندانیان مانند ملاقات برخوردار شوند. هنوز دادگاه رای صادر نکرده و منتظریم دادگاه رأی خود را صادر کند. 
***
خودکفایی ارتش در تولید قطعات بالگردی
فرمانده نیروی زمینی با اشاره به ارتقای سطح کیفی هوانیروز ارتش گفت: در گذشته حجم زیادی از بالگردها زمینگیر و برد موشک‌ها پایین بود، حتی امکان پرواز در شب را نداشتند اما امروز با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه‌الله تعالی و همت فرماندهان، مسؤولان و کارکنان، تمام این نقایص برطرف شده است‌. امیرسرتیپ کیومرث حیدری تصریح کرد: نتیجه نهایی دیدگاه فرمانده هوانیروز به فرمایشات مقام معظم رهبری این است که امروز صنایع «یا علی» هوانیروز نه‌تنها قطعات بالگردی را تأمین می‌کند، بلکه قطعات مورد نیاز صنعت «پنها» را نیز تأمین می‌کند به نحوی که امروز توان دفاعی و رزمی هوانیروز به 82 درصد رسیده است که در حوزه بالگردی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. وی افزود: امروز موشک‌هایی که استفاده می‌کنیم ساخت متخصصان داخلی هوانیروز است که نسبت به گذشته ارتقای بسیار چشمگیری داشته است. تمام بالگردهای هوانیروز نیز آماده پرواز برای رزمایش‌ها و مأموریت‌های مختلف هستند. خلبانان ما پرواز در شب را بخوبی انجام می‌دهند و تمام این پیشرفت‌ها به علت وجود وحدت کلمه در بین فرماندهان، کارکنان و مسؤولان هوانیروز است. 
***
نماز عید قربان در تهران برگزار نخواهد شد
سیدباقر پیش‌نمازی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران ضمن اشاره به تداخل عید سعید قربان با روز جمعه گفت: طبق دستورات دین مبین اسلام، اگر در تقویم، عید سعید قربان و عید سعید فطر با روز جمعه تداخل داشته باشد نماز عید جایگزین نماز جمعه می‌شود و 2 اجتماع همزمان برگزار نمی‌شود. رئیس ستاد نماز جمعه تهران بیان کرد: بر این اساس نماز عید قربان جمعه ۱۰ مرداد‌ماه به دلیل حفظ سلامت شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار نخواهد شد. 

Page Generated in 0/0054 sec