printlogo


کد خبر: 222560تاریخ: 1399/5/11 00:00
افشاگری دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق درباره اقدامات آمریکا
قیس الخزعلی: واردات برق از کردستان‌ ‌3 برابر قیمت ایران است

اخراج آمریکایی‌ها از عراق همچنان اولویت گروه‌های سیاسی عراق است. با وجود تمایل بخش غربگرای دولت عراق برای کمک به بقای آمریکا در عراق، افشاگری‌های مقامات سیاسی این کشور علیه آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد. 
قیس الخزعلی، دبیر‌کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق بار دیگر از اقدامات منفی ایالات متحده آمریکا علیه ملت عراق انتقاد کرد. الخزعلی در جریان سخنرانی خود به مناسبت عید قربان گفت: آمریکا قصد دارد از نیاز‌های ملت ما در راستای تحقق اهداف خود استفاده کند. شبکه خبری العهد به نقل از این مسؤول عراقی گزارش داد، آمریکا هیچ‌گاه به ملت عراق اهمیت نداده است. وی بر این باور است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کند چگونه بر نفت عراق تسلط یابد و اینکه شرکت تولید برق چگونه بیاید و بتواند (با عراق) قرارداد برقی ببندد. الخزعلی در ادامه از دولت عراق خواست توافقی را تکمیل کند که دولت پیشین عراق با شرکت زیمنس آلمان منعقد کرده بود. وی ضمن انتقاد از مذاکرات بغداد با اربیل برای خرید برق، تصریح کرد: مشخص است که مبالغ زیادی صرف واردات برق از کردستان می‌شود که ۳ برابر هزینه واردات برق از جمهوری اسلامی ایران است. 
 
* الفیاض: حشدالشعبی تسلیم آمریکا نمی‌شود
  رئیس سازمان حشدالشعبی کار داعش در عراق را تمام‌شده دانست و گفت: سیستم دولت خلافت عملا از کار افتاده است و بازگشت داعش به ‌عنوان یک هسته مؤثر در عراق امکان‌پذیر نیست. فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی اعلام کرد حشد به ‌عنوان یک نهاد نظامی عراق یکی از بازوان اصلی سیستم دفاع ملی کشور و کاملا منسجم با این سیستم است. رئیس سازمان حشدالشعبی گفت این سازمان تابع استراتژی‌ای است که نیروهای مسلح عراق از آن در جنگ علیه تروریسم استفاده می‌کنند. الفیاض با بیان اینکه حشدالشعبی امکان ندارد در برابر آمریکا یا هر طرف دیگری تسلیم شود، تصریح کرد: حشدالشعبی و رهبران آن فداکاری‌های زیادی برای دفاع از عراق انجام داده‌اند. رئیس سازمان حشدالشعبی با اشاره به شهادت ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس این سازمان گفت: باید راهی را که شهید المهندس برای دفاع از کشور در پیش گرفته بود، ادامه داد. وی خاطرنشان کرد: مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی به ‌طور اساسی به عملیات ترور شهید المهندس مربوط می‌شود. مواضع دولت عراق همسو با مصوبه پارلمان و تمایل ملت این کشور برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

Page Generated in 0/0077 sec