printlogo


کد خبر: 222561تاریخ: 1399/5/11 00:00
10 روز آماده‌باش نظامیان اسرائیلی در مرز لبنان آنها را کلافه کرده است
فرمانده صهیونیست: خسته شدیم

گروه بین‌الملل: خط و نشان حزب‌الله لبنان برای انتقام شهادت یک نیروی خود توسط رژیم اشغالگر قدس، سبب افزایش اضطراب و نگرانی صهیونیست‌ها شده است. اگر چه اسرائیلی‌ها همچنان وانمود می‌کنند قدرتمند هستند اما گاف یک فرمانده این رژیم درباره خستگی نیروهای نظامی این رژیم دیروز خبرساز شد. در همین ارتباط یک منبع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: «امیدواریم حزب‌الله دیگر این ماجرا را کش ندهد و بازی را تمام کند و حالت آماده‌باش خسته‌‌کننده‌ای که برای ارتش ایجاد شده است، بزودی پایان یابد».
وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» نیز نوشت تجهیزات لجستیکی و توپخانه‌ای که ارتش رژیم اسرائیل به مرزهای شمالی گسیل کرده، از جنگ سال ۲۰۰۶ به این سو بی‌سابقه بوده است. شبکه ۱۲ این رژیم نیز گفت حالت ترس و هول بسیار زیادی میان نیروهای ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل از پاسخ احتمالی حزب‌الله وجود دارد و همگی در حالت نگرانی به سر می‌برند. 
روزنامه معاریو نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی به نام «تال لیو» نوشت: آماده‌باش در شمال برای هفته‌ها ادامه خواهد داشت و حزب‌الله به دنبال این است کارش را بدرستی انجام دهد و در حال حاضر به دنبال هدف مناسب برای پاسخ‌دهی می‌گردد. در همین راستا شبکه عبری‌زبان «کان» نیز گزارش داد: پیش‌بینی فرماندهان ارتش این است که حزب‌الله از پاسخ انتقام‌جویانه خود در جواب ترور یکی از فرماندهانش در سوریه، کوتاه نخواهد آمد. به گفته این شبکه، حالت آماده‌باش در مرز با لبنان همچنان ادامه دارد و جاده‌های منتهی به این مناطق نیز بسته است. همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، حریم هوایی منتهی به شمال اراضی اشغالی را به عمق 6 کیلومتر روی هواپیماهای مسافری بسته‌اند. 
 
* دستور بمباران لبنان در صورت انتقام حزب‌الله
در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی از آماده‌باش 10 روزه در مرز با لبنان خسته و فرسوده شده‌اند و از هراس مداوم از انتقام حزب‌الله گلایه می‌کنند، وزارت جنگ این رژیم به دنبال خودنمایی برای کاهش ابعاد این آبروریزی است. نشریه «اسرائیل هیوم» دیروز جمعه به نقل از یک مقام نظامی ارشد صهیونیست نوشت: بنی‌ گانتس، وزیر جنگ اسرائیل روز پنجشنبه به ارتش دستور داد در صورتی که حزب‌الله به سربازان یا شهروندان اسرائیلی آسیب رساند، زیرساخت‌های لبنان را بمباران کند. این مقام ارشد نظامی که نامش فاش نشد، به این نشریه گفت گانتس در جلسه‌ای با آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش و دیگر فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرده و خواستار آماده‌سازی برای اجرای این عملیات شده است. بر این اساس، کوخاوی در نشست روز پنجشنبه ضمن تشریح مواضع ارتش صهیونیستی درباره انتقام احتمالی حزب‌الله، مدعی شده باید دولت لبنان را مسؤول هرگونه حمله و عواقب آن دانست. عصر روز دوشنبه بود که رسانه‌های صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی در منطقه مزارع شبعا خبر داده و مدعی شدند نیروهای حزب‌الله قصد انجام عملیاتی را داشته‌اند که با پیش‌دستی نظامیان صهیونیست، این عملیات خنثی شده است. حزب‌الله اما دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد نه تنها هیچ اقدامی از سوی نیروهای آن انجام نشده، بلکه این حادثه امنیتی محصول نگرانی و دستپاچگی صهیونیست‌هاست که آنها را مجبور به دروغ‌پردازی و تیراندازی بیهوده کرده است.

Page Generated in 0/0144 sec